Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALIsmasut torstaina***

08.03.2007 |

Taasko mie kerkesin ihan ekana pinon aloittaan?! No linkityksen saa hoitaa joku etevämpi, esmex Tappi kun sen nyt ylpeänä taitaa ;)

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä taas saatii hyviä uutisia :)

Mulla on ihan tylsää ja te vielä kiusitte moisilla ohjeilla herkkupersettä! Hävetkää kurjat! No, kunhan saan ton akvan siivottua vihdoin viimein ni keitän kahvit ja nassutetaa mustikkapiirasta *virnistys*

Miks mulla ei oo MITÄÄN oireita minnekään..tän päivää on jomottanu alamasua ja se on tuntunu kipeeltä - mut eipä oo eka päivä. Lähinnä oon nukkunu ja syöny..kauheen väsy olo. Puksukin on hirmu rauhallinen, onneks yleensä tässä pallon päällä istuskellessa se alkaa muksia - ilmeisesti jotenki tila vähenee kun oon istumassa ja sillon pitää alkaa potkia ja hutkia..hyvä niin, ettei ihan hiljasta ole.

Najh, mies roudaa tuolta ämpäreitä akvaa kohti, tarttee mennä virittää letkut ettei ne vedet ole kohta lattialla..kun oliski jostain muista vesistä kyse ni antas mennä vaan..tyytyväinen olisin..mutkun ei ni ei.

Tappertttiiiiini..

Vierailija
42/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen neuvolassa ja sieltä passitettiin sairaalaan ! Raskausmyrkytyksen oireita oli ilmassa. No sairaalasta soitettiin ennenkuin sinne ehdin, että ei tarvitsekaan tulla. Sain neuvolasta verenpainemittarin ja pissatikut ja niillä pitää nyt tilannetta seurailla ja jos näköhäiriöitä tulee tai valkuainen nousee kahdelle plussalle, pitää mennä heti. Ensi tiistaina ottavat sitten tarkempiin tutkimuksiin....Silloin sitten selviää leikataanko vai syntyiskö kuitenkin alateitse.

Joku kyseli välilihan leikkamisesta. Esikoinen itseltsyntyi sektiolla mutta voisin kertoa siskoni kokemuksen. Häneltä leikattiin väliliha ja lisäksi vielä repesikin. Tikkejä tuli aikas paljon mutta haavat parani uskomattoman nopeasti ! Itse tikkaus ei sattunut lainkaan, sai hyvän puudutuksen. Pystyi istumaan jo seuraavana päivänä aivan normaalisti, joskin hänelle oli suositeltu vain toisella kankulla istumista, jotta paraneminen ei hidastuisi. Hän kuitenkin istui koko takalistolla kun ei sattunut ja sitten viidentenä päivänä se kostautui....viidennen päivän tienoilla tikkien sulaminen on kuulema siinä vaiheessa, että kipuilua saattaa olla kovastikin. Ja siskollani oli siinä vaiheessa kaksi hankalaa päivää. Suihkuttelu tiuhaan ja ehdottomasti joka vessakäynnillä auttoivat huimasti. Ja sitten ihan särkylääkettä napsi, kun oli tosi tuska. Kahdessa viikossa synnytyksestä kaikki oli jo ihan normaalia.Kuulema isommalla hädällä käynti vielä näin 2 kk synnytyksestä tuntuu " kireältä" .

Möhköfantille tässä tosi helppojen muffinsien ohje jos satut vielä tarvitsemaan. On tullut leivottua tuonne pakkaseen oikein urakalla kaikenlaista vauvavieraiden varalta. Ja samalla laitan aivan suussa sulavan marjapiirakan ohjeenkin jos joku innostuu leipomaan.

Marjapiirakka

100 g voita

1 dl sokeria

2 munaa

2 dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

200 g mustikoita

Muruseos:

25 g margariinia tai voita

0,5 dl sokeria

0,5 dl vehnäjauhoja

0,5 dl kaurahiutaleita

Vatkaa huoneenlämpöinen margariini ja sokeri vaahdoksi. Lisää muniat yksitellen vatkaten. Lisää lopuksi vehnäjauho ja leivinjauhe. Kaada taikina voideltuun piirakkavuokaan. Muruseoksen valmistat nyppimällä kaikki ainekset keskenään. Levitä pohjan päälle marjat ja lopuksi muruseos. paista 200 asteessa n 20 min. Tarjoa vaniljakastikkeen kanssa.

Helpot muffinsit

3,5 dl jauhoja

2 dl sokeira

2 tl leivinjauhetta

2 tl vaniliasokeria

1 dl kermaa tai maitoa

2 munaa

100 g sulatettua margariinia

marjoja

Sekoita kuivat aineet,

lisää muut aineet joukkoon, sekoita.

Laita vuokiin.

200 c 15-20 min

7kääpiötä: Sinullakos se leikkaus on edessä? Minulta siis ensimmäinen leikattu ja kokonaisuudessaan kokemus oli todella positiivinen. Toivuin nopsasti eikä mitään komplikaatioita tullut. Kipupumppu oli 2 pvää leikkauksesta. Ensimmäinen sängystä nousu oli tuskainen mutta sitten se helpottui joka kerta ja mitä useammin kävin pienellä kävelyllä, toipuminen meni eteenpäin. Pystyin hoitamaan vauvaa ihan hyvin. Ainoastaan kylvetys jäi kokonaan isukin harteille, kun siinä asento oli vähän vaikea.

Nyt ruuan laittoon !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu-mammalle rutkasti onnea pikku prinssistä, onneks kaikki meni kuitenkin hyvin. Toivottavasti mä en törmää samaan lekuriin Kättärillä, kuullosti urpolle.

Ruoka hautuu uunissa, tuoksuu hyvälle. Kohta pääsee piirakan tekoon.

Mulla on koko päivän ollut alaselkä puuduksissa ja nyt tosiaan tuntee että vauvan pää on alhaalla. Pissalla saa juosta jatkuvasti. Pitääköhäm mun ennustus paikkansa.

Helppo jälkkäri (Sadisti mummon herkut jatkukoot).

Pakastevadelmia (tai muita marjoja)

Tomusokeria

Mascarponejuustoa

Vaniljaa (aitoa tai Dr Oetkerin keinotekoista)

Kaurakeksejä

Ekaks mausta juusto, lisää vanilijatangon siemenet (tai keinotekoinen), sekoita ja anna maustua. Laita jäiset vadelmat tehosekoittimeen tomusokerin kanssa (tai korkeaan kapeaan kulhoon ja Pamiksilla). Ääni on kova ja Pamiksilla tehtynä ainakin vatut tuppaa lentelemään. Soseuta " sorbettimaiseksi" . Laita laseihin kerroksittain sorbettia, juustoa ja keksin muruja. Nami.

MUUTEN: toi Dr Oetkerin vanilijasokeri on tajuttoman hyvää, parempaa kun mikään muu vanilijasokeri. Jos käyttää aitoa vanilijaa kannattaa sekaan laittaa hieman sokeria.

-m-

Vierailija
44/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytiin pojan kanssa äänestämässä. Samalla lainattiin Puuha Peteä, kun sattuu tuo meidän äänestyspaikka olemaan kirjastossa.

Möhkikselle sen verran, että olen itsekin ihmetellyt mitä pojalle on tullut syötettyä (juotettua) kun nukkuu niin paljon ja mielellään. Toisaalta pakko kai se on joskus tasaantua, kun nukkui vauvasta näihin päiviin ihan sikahuonosti. Tänäänkin heräsi kyllä ysiltä (meni nukkumaan eilen 22.30 eikä herännyt kertaakaan yöllä), mutta tuli sitten minun sänkyyni, veti peittoa päälleen ja riepua naamalleen ja ilmoitti kuu kuu eli nukkuu. Ei sitten kuitenkaan siihen minun petilleni nukkunut. Omaan sänkyynsä olisi voinut taas sammuakin. Mutta EN VALITA. Päin vastoin!

Tänään ei lähdetty kärryttelemään kun ajattelin hoitaa tuon äänestyksen pois. Olo on koko ajan niin väsy, ettei huvita rehkiä kauheasti. Supistaa vähän, mutta ei kipeästi ollenkaan.

Epparista sen verran, että minulle se tehtiin enkä olisi huomannut mitään, ellei kätilö olisi sanonut, että nyt hän leikkaa. Ompelu sen sijaan tuntui inhottavalta nipistelyltä. Tikkejä oli kait 3. Seuraavana päivänä paikat oli arat, mutta sen jälkeen piti vain varoa liian pehmeitä istuimia. Kotona en mielellään istunut sohvalle aluksi. Minulla on sellainen muistikuva, että leikkaus tehtiin jo ennen kuin aloin edes ponnistaa (?).

Kävin eilen Taysin kotisivuilla aikani kuluksi ja huomasin, että uusilla osastoilla (2a ja 2b) on yhden ja kahden hengen huoneita. Viimeksi olin 3b:llä ja meitä oli kolme samassa huoneessa ja meillä oli aivan älyttömän hauskaa, ihan totta! Toisaalta on tylsää, jos on ihan yksin. (Olenko jotenkin outo?) Täytyy varmaan ottaa sitä paljon mainostettua lukemista mukaan. Ja yrittää päästä äkkiä kotiin :)

Kunhan nyt ensin pääsisi sinne sairaalaan. Kai tässä pari viikkoa vielä menee. Huomenna aamulla neuvolaan. Palaamisiin!

rouva ja vatsa 40+0

Vierailija
45/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sen jälkeen puoliunessa kävelin ympäri kaupunkia, kunnes mies pääsi töistä pois.

Nelikilonen poju on masussa, pitkäjalkanenkin vielä, siksi potkii sekä kylkiluihin, että tuolla alhaalla on painetta. Lääkäri hieman kovakouraisesti tutkiskeli ja totesi lopuksi, ettäNo eipä saanu kalvoja rikki, mutta on ainakin kahdelle sormelle auki ! Enkä sitten saanu yliaikaiskontrolliin aikaa, kun ei kuulemma ole tarvetta. Siitä lähtien on koko lantiota ja alaselkää jomottanu välillä enemmän, välillä vähemmän. Kivasti olen myös vuotanut sen jälkeen (tosi kiva kävellä kaupungilla).

Poika teki hengitysliikkeitä... aikamoinen vesipeto ku nyt hengittelee jo ja lapsivettä on vaikka muille jakaa ja juuri siitä johtuu se, että lapsi voi liikkua vieläkin reilusti. Lauantaita veikkas lääkäri ja sunnuntaiksi ei oikein luvannut enää mua synttäreille tuonne 100km:n päähän, että katellaanpa mitä tapahtuu... selkä jumii tässä istuessa, joten pitänee lähteä liikkeelle.

Ja Onnittelut vauvautuneille, luin kyllä tekstit mutta selkää jomottaa armottomasti, ilkee lääkäri runno oikeen kunnolla :/

t. punkeli

Vierailija
46/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos martsupaanille ohjeista!

Vierailija
47/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Masu-Mammalle! Loppu hyvin kaikki hyvin! Sulla oli muuten sama LA kun mulla mutta otitkin sitten varaslähdön. :)

Yskä alkaa jo onneks helpottaan, vauvakin on varmaan ihan hermoraunio jo kun olen niin paljon yskinyt ja mahaa hytkyttänyt...

Tänään olin hierojalla ja kävin samalla äänestämässä. Naistenpäivän kunniaksi ostin itselleni hillomunkin, jonka äsken söin ahmimalla, NAM. Mulle tuli näytenumero Kaksplus-lehdestä ja taidankin nyt mennä sitä lueskeleen...

Jaksamista kaikille!

Despelote, rv 38+4

Vierailija
48/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokoajan tunne, että vauvan pää pullahtaa hetkellä millä hyvänsä. Pääsisköhän sitä kohta tositoimiin.

Punkelille hyvää ja rauhallista synnytysreissua, et taida enää kauaa täällä pyöriä (paitsi sit tietty nyytin kera).

Öitä kaikille.

-m-

Vierailija
49/49 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti vauvantuoksuisia päiviä sinne pienen pojan vanhemmille! Onneksi kaikki meni parhain päin vaikka hurjalta kuulostikin synnytyskertomuksesi.

Onkohan ruusunpiikki hylännyt meidät? Olisi mukavaa kuulla kuulumisia.

Kyllä tässä lähtö synnärille häämöttää aika monella ja toivorikkain mielin joka ilta nukkumaan mennään :) Yleensä se lähtö taitaa tulla yöllä/aamuyöllä.

Minäkin liityn tähän supistuskerhoon. Kovin kovasti ottaa, vedet valuu silmistä ja ihan tosissaan sattuu mutta kun ei nämä ole säännöllisyyttä nähneetkään niin mitäpä täsäs voi muuta kuin odottaa. Tiistaina oli sormelle auki ja kanavaa sentti jäljellä (uudelleensynnyttäjällä kanava kuulemma katoaa vasta kun synnytys on käynnissä).

Mies on levoton ja melkein puoliväkisin ajamassa minua Naistenklinikalle mutta en vielä lähde mihinkään, tottapa minä sitten huomaan kun on tosi kyseessä. Se raukka pelkää, että synnytän kotiin kun se edellinen kummittelee silläkin mielessä.

Jos tämä tiitiäinen ei synny viikko lasketun ajan jälkeen niin minä pakkaan repun ja marssin synnärille ja ilmoitan, että minä olen tässä enkä lähde mihinkään ennen kuin on nyytti kainalossa! Piste.

Mutta nyt katsomaan Idolsia, jännätään huomiseen kuka on seuraava vauvautunut :)

Z