Äitini hoitaa vauvaani yöt niin saan nukkua!
Mikseivät kaikki tee samoin? En käsitä.
Kommentit (33)
Minä henk. koht. imetän mielummin 1-2 kertaa yössä, kun nousen pumppaamaan, tai olen pumppaamatta ja saan rintatulehduksen. En pysty nukkumaan, jos rinnat ovat liian täynnä, sillä se sattuu!
onko teillä sit joku oma huone missä niinkun vauva on ja jok aina hänen kanssaan yötä siellä?
meillä 4 v ja 1v ja 1 yö valvottu koko aikana, hammaskipua.
en vaan tajua tota, että joku on vauvan kanssa ja joku ei, meillä kaikki ovat kotona ja siis lasten tavoitettavissa tarvittaessa.
mut ymmärrän jos äitisi hoitaa jos on kyse oikeasti unevajauksesta ja erittäin huonosti nukkuvasta vauvasta??
et kertonut tilannettasi tarkemmin.
itse rakastin niitä hetkiä, kun nyytit heräs yöllä syömään tisulle, tisu suuhun ja söivät, röyhtäys ja taas nukuttiin, se oli ihanaa,enkä siitä olisi luopunut mistään hinnasta, mut taas huom, jos kyse on että vauva huutaa kaiket yöt niin tottakai apua tarvitsette :)
Joskus äiti on meillä, joskus olemme äitini luona tankkaamassa yöunia.
en olis antanut niitä yötisutteluja kenellekään, mistään hinnasta. Pärjään kai sitten vähillä yöunilla, enkä kärsinyt ikinä heräämisistä.
En tiedä, onko ap provo vai ei, mutta samapa tuo. Keskustelua kuitenkin herättää.
Itse en ikinä haluaisi luopua vauvastani öiksi. En, paitsi pakon edessä (esim. sairaalahoito jommalla kummalla). En edes halua nukuttaa vauvaa omassa sängyssään, vaan haluan pitää hänet kainalossa. Siinä on helppo imettää ja hoitaa yösyötötlähes nukuksissa itse. Katkonaiset yöunet ei mua haittaa, normaaliahan se vain on kun on pieni vauva perheessä!
Katellinen en ole kenellekään, jolla joku muu hoitaa vauvaa. Toki meilläkin isä osallistuu vauvan hoitamiseen illat ja viikonloput, mutta öisin ei todellakaan.
Niin ja yöimetykset on niitä, jotka maidontuloa pitää yllä!
Milloin äitisi saa nukkua? Imettääkö hän vauvaasi? Ei kovin reilua minusta.
Lapsi herää edelleen vähintään 5 kertaa yössä, huutaa kerralla puolisen tuntia. Ei ole yh:n elämä makiaa, ei...
Käy vuorotyössä joten ei häneltä voi apua oikein pyytää. Aika harvinaislaatuista omistautumistahan tuo ap:n tilanne on ap:n äidin taholta, jos tilanne oikeasti on tosi. Ehkä jopa hieman liian omistautuvaa ja uhrautuvaa?
Sen ymmärrän, että jos silloin tällöin haluaa nukkua täyden yön ja apua on saatavilla niin mikä ettei. Mutta kyllähän nyt vauvaan luotavan suhteen, läheisyyden, maidontulon ym. kannalta on tärkeää, että äiti suurimmaksi osaksi hoitaa yösyötöt. Toki isäkin tai joku muu voi auttaa silloin tällöin.
En kyllä tiedä ketään jolla oma äiti toimii niinkuin ap:lla. Meillä äiti ei auta yhtään joten aika lailla toinen ääripää kyseessä ap:lla. Onneksi meidän 10 kk vauva on juuri alkanut nukkua suht hyvin, kauempaa en olisi jaksanut kyllä jatkuvaa heräilyä...
" En kyllä tiedä ketään jolla oma äiti toimii niinkuin ap:lla."
Vaikka tuntisit satoja ihmisiä ja silti olisi noin, mitä sitten?
Sua ei varmaan väsytä vaikka puoli vuotta valvoisit kaikki yöt vauvan kanssa ja päivät hoitaisit sitten isompia lapsia.
Vain huono äiti tarvitsee unta, niinhän se on.
Vierailija:
Onneksi kaikki eivät ole noin avuttomia. Lapsi on sinun, ei äitisi. Ei minua väsytä, vaikka " hoidan" itse vauvani yöllä. Se nukkuu, kuten minäkin.
hoiti esikoisvauvaani ekan kuukauden ajan öisin. Mulla oli vaikea synnytys, josta jouduin leikkaussaliin. Olin ihan zombie ekan kuukauden ajan. En jaksanut kävellä edes vessaan pyörtymättä, saati sitten nostaa vauvaa. Sen aikaa asuin kotona äidin luona, en olisi yksin pärjännyt. Mies jätti minut vähän ennen lapsemme syntymää.
On ihan läheiset välit lapseen nyt, useita vuosia myöhemmin. Äiti auttaa minua edelleen toisinaan, mutta ei tietenkään mitään yöhoitoa enää tarvita. Ja minäkin autan äitiäni siinä missä voin.
tai ehkä pitäisi kysyä että mites miehesi jaksaa?
Mutta silloin tällöin tuo on kyllä mahtava juttu, että saa koko yön nukkua, tekee hyvää!