Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matti Nykänen -dokumentti TV1 klo 21:05

Vierailija
23.02.2025 |

Kannattaa katsoa. Matti oli kansallissankari jota me penskat muinoin ihailimme.

Kommentit (286)

Vierailija
61/286 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Mervi Tapola ollut myös Matti Nykästä tyyliin noin 10 vuotta vanhempikin? 

Vierailija
62/286 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkivalinnat huonoja ja liian  kovalla.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/286 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä ei ole kauaa, ehkä 1-2 vuotta kun MTV3:lla esitettiin useampiosainen dokumenttisarja Matti Nykäsestä, jossa oli monenlaista tilittäjää mm. Jutta Larmista, Juha Miedosta, Harry Harkimosta, Janne Ahosesta parhaisiin ystäviin sekä tietysti pääosassa ollut viimeisen puolison avoin tilitys. Tämä dokumenttisarja eksyi vähän aiheestaan kun mm. Jutta Larm tilitti omasta kuolleesta eksästään ja näytti jopa hautajaiskuvia tuon hautajaisista, eikä äitiä tai lasta tässä esiintynyt.

Petteri Jussilan kuolema jätti ikuiset jäljet Matti Nykäseen viettivät viimeisen illan yhdessä

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009973945.html

Vierailija
64/286 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilauskuvastoa häiritsevän paljon

Vierailija
65/286 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. 

Alkoholi yksin ei tehnyt hänestä vaarallista, vaan hän oli vaarallinen jo lapsena. Suuttui tyhjästä.

Vierailija
66/286 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailuluokan priimus, autisti ja linnakundi...

Vierailija
67/286 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvan tekijä on työntänyt leffan täyteen efektejä, jotka kertovat että tekijä ei oikein osaa asiaansa.  Lopputulos on kuin tarjouspizza.

Vierailija
68/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 90-luvulla, eli Nykänen on ollut minulle tuttu lähinnä Tapolaan liittyvistä uutisista. Eveliinan kertomukset järkyttivät minua niin, että mietin sitä vielä näin seuraavana aamunakin. Miten voi olla, että häntä on lapsena ja teininä vieraiden aikuisten toimesta häpäisty? Mitä helvettiä ihmisten päässä oikein on liikkunut? 

Ei vanhemman häpeä ole koskaan lapsen häpeä.

Vierailija
69/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei yleä katsota.

Vierailija
70/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tehtiin

Vierailija
71/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sanoo k merilä

Vierailija
72/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvan tekijä on työntänyt leffan täyteen efektejä, jotka kertovat että tekijä ei oikein osaa asiaansa.  Lopputulos on kuin tarjouspizza.

Kikkailu ei koskaan toimi. Tekijä on ollut aloitteleva dokumentaristi, oletan...

Vierailija
73/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matilla oli vaikea lukihäiriö, oppimisvaikeuksia ja melko ilmeinen adhd, joka ilmeni jo lapsena ylivilkkautena ja impulsiivisuutena. Adhd lääkkeet vievät kiinnostuksen alkoholiin ja riippuvuuksiin, mahdollisesti Matti olisi hyötynyt adhd lääkityksestä. 

Vierailija
74/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa poukkoileva dokumentti, tuskin pystyi katsomaan loppuun, kun sisälsi niin paljon turhia efektejä ja sahattiin aikajanassa ja asioissa edestakaisin. Ja musiikki oli kovalla , peitti puhetta ja musiikki ylipäätään oli kehnoa. 

Vierailija
75/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee samaan aikaan National Geografilta Ufo dokkari, jossa kerrotaan totuus täällä vierailleista muukalaisista, joten kannattaa Matti katsoa Areenasta.

Ei pysty areenasta kun pitää kirjautua, maksajan roolissa vain.

Vierailija
76/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matti tarjoili ruuat mulle ja kaverille kun joskus 90-luvulla syötiin Uuraisilla ravintolassa. Hänhän seurusteli sen ravintolanomistajan kanssa.

Meni myös naimisiin Sari Paanalan kanssa ja otti tämän sukunimen.

Vierailija
77/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matilla oli vaikea lukihäiriö, oppimisvaikeuksia ja melko ilmeinen adhd, joka ilmeni jo lapsena ylivilkkautena ja impulsiivisuutena. Adhd lääkkeet vievät kiinnostuksen alkoholiin ja riippuvuuksiin, mahdollisesti Matti olisi hyötynyt adhd lääkityksestä. 

kuin vauvalaudan käyttäjä

Vierailija
78/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle dokumentti oli avartava ja selitti Matin taustoja hyvin. Lapsuudenystävä toi hienosti esiin lapsuusvuosia ja haasteita, joita Nykäsen lapsuudessa esiintyi. Kiitos Eveliinalle tärkeästä avautumisesta! 

Oman isäni väkivaltaisuutta ja alkoholin väärinkäyttöä todistaneena, dokumentti avasi hyvin taustaa Nykäsen väkivaltaiselle käytökselle.

Liian usein tarjotaan yksiselitteistä näkemystä, että alkoholi on syy väkivaltaiseen käytökseen. Todellisuudessa väkivaltainen ihminen ei osaa selvinpäin ollessa tuoda agressiivisia ja negatiivisia tunteita julki hallitusti. Silloin helposti tehdään tulkinta, että ihminen on eri kännissä kuin selvinpäin. Todetaan vain, että viinan syy kun selvinpäin se on niin kiltti ja mukana. Sama ihminen on kuitenkin kyseessä. 

Vierailija
79/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 90-luvulla, eli Nykänen on ollut minulle tuttu lähinnä Tapolaan liittyvistä uutisista. Eveliinan kertomukset järkyttivät minua niin, että mietin sitä vielä näin seuraavana aamunakin. Miten voi olla, että häntä on lapsena ja teininä vieraiden aikuisten toimesta häpäisty? Mitä helvettiä ihmisten päässä oikein on liikkunut? 

Ei vanhemman häpeä ole koskaan lapsen häpeä.

No kyllä mä sain lapsena hävetä alkoholisti-isääni ja ikäviä kommentteja jopa sukulaisilta tyyliin: mitähän tostakin lapaseta tulee jne.

Vierailija
80/286 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois pitäny olla sanoma median tekemä? Ois tullu pakastepizza?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän