Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas hirveää käydä kävelylenkillä.

Vierailija
23.02.2025 |

Olen lyhyt, ja todella ylipainoinen (30kg) kävelen vähän alle 3km 50 min. Hiki tulee ja väsyn todella paljon, koska olen ihan rapakunnossa. Saa pakottaa itsensä eteenpäin kun selkä tulee kipeäksi ja liukkaalla kelillä pitää vähän varoa askeleitaan. Keväällä, kesällä ja syksylläkin on ihan mukavaa kävellä mutta ei näillä keleillä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illansuussa tehty muutaman kilometrin kävelylenkki laskee yöllistä leposykettä ja parantaa sykevälivaihtelua.

Vierailija
22/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen saman verran ylipainoinen mies indeksin mukaan, mutta kävelen yli 6km tunnissa. Pituus ehkä auttaa.

Minulla on pituutta vain 155cm. Olen ihmettelyt miten voisi kävellä 5km/h mikä olisi hyvä vauhti, mutta minun lyhyillä jaloillani pitäisi mennä kyllä puolijuoksua. Ap

Et sinä voi lyhyytesi vedota eikä ylipaino sula mihinkään jos et yhtään viitsi ponnistella hyvinvointisi eteen. Kävele, kävele! Kunto kohoaa varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nivelrikosta johtuvia kipuja kävellessä enkä lähde lenkille ilman särkylääkettä. Ei lenkkeilyn pitäisi tuntua kivuliaalta ja epämiellyttävältä, parempi liikkua kuntonsa mukaan niin harrastusta on mukavampi pitää yllä ja ajan myötä kunto kyllä paranee. "Ei se matka tapa vaan vauhti".

Vierailija
24/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelysauvat mukaan liukkailla ja auttaahan ne siinä muutenkin.

Vierailija
25/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki nastalliset talvijuoksukengät. Niitä saa käyttää myös kävelemiseen. Lisäksi sinun on ajateltava että liukkaalla käveleminen parantaa tasapainoa.

Hikoamista ei kannata pelätä, ja jokapäiväisellä ulkoilemalla hankittu väsymys on tervettä väsymystä.

Vierailija
26/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Kävelet vaan, vaikka joka toinen päivä. Muutamassa viikossa huomaat että helpompi kävellä.

Kuuntele vaikka musiikkia samalla.

Ja osta nastat kenkiin. Prisma myy muutamalla eurolla niitä kenkään kiinnitettäviä nastoja.

Ei nuo nastat auta mitään kun jäätä on taas ihan sellainen milli pari johon ne ei pääse pureutumaan.

Myydään myös 10-12 mm nastoja. Helppoa itse asentaa paikalleen.

Vierailija
27/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen saman verran ylipainoinen mies indeksin mukaan, mutta kävelen yli 6km tunnissa. Pituus ehkä auttaa.

Minulla on pituutta vain 155cm. Olen ihmettelyt miten voisi kävellä 5km/h mikä olisi hyvä vauhti, mutta minun lyhyillä jaloillani pitäisi mennä kyllä puolijuoksua. Ap

Minun pituuteni on 160 cm, ja pystyn helposti kävelemään 7 km/h ja vähän nopeamminkin. Kysymys on vain siitä, että askeltiheys pitää pitää tarpeeksi tiheänä (vähintään 160 askelta minuutissa).

Mutta jos olet täysin puhki 50 minuutin lenkin jälkeen, niin ehkä sinun kannattaisi aloittaa lyhyemmillä lenkeillä.

N59

Vierailija
28/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä nyt liukkaalla, ainakaan ilman liukuesteitä tai nastoja jalkineissa, edes kuulu lähteä ulkoilemaan ja kävelylle, jos ei ole ihan pakko jonnekin lähteä kävellen.

Vierailija
29/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nivelrikosta johtuvia kipuja kävellessä enkä lähde lenkille ilman särkylääkettä. Ei lenkkeilyn pitäisi tuntua kivuliaalta ja epämiellyttävältä, parempi liikkua kuntonsa mukaan niin harrastusta on mukavampi pitää yllä ja ajan myötä kunto kyllä paranee. "Ei se matka tapa vaan vauhti".

Käytkö kuitenkin lenkillä särkylääkkeiden avulla??? Kipu on varoitus. 

Vierailija
30/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole kivuliasta vain kävelylenkillä vaan sen jälkeen särkee jalkateriä/päkiöitä niin ettei nukkumisestakaan tule mitään edes särkylääkkeen kanssa. Ja tuo yhdestä lenkistä johtuva kipu kestää ainakin viikon vaikka silloin se ei enää vaikuta nukkumiseen vaan tuntuu vain kun on jaloillaan.

Ekoja kertoja kun tuo kipu jalkoihin tuli niin mietin, että voisiko jalkaterään tulla pieniä murtumia ihan vaan kävelemisestä koska samalta se kipu tietyllä tapaa tuntui kuin silloin kun kaaduin käteni päälle ja se murtui. 

Vierailija
31/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun pituuteni on 160 cm, ja pystyn helposti kävelemään 7 km/h ja vähän nopeamminkin. Kysymys on vain siitä, että askeltiheys pitää pitää tarpeeksi tiheänä (vähintään 160 askelta minuutissa).

Mutta jos olet täysin puhki 50 minuutin lenkin jälkeen, niin ehkä sinun kannattaisi aloittaa lyhyemmillä lenkeillä.

N59

Kyllä minäkin pystyisin pyyhältämään varmaan vaikka kuinka kovaa, mutta kyllä se paino ja huono kunto sitä vauhtia rajoittaa. Ap

Vierailija
32/34 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole kivuliasta vain kävelylenkillä vaan sen jälkeen särkee jalkateriä/päkiöitä niin ettei nukkumisestakaan tule mitään edes särkylääkkeen kanssa. Ja tuo yhdestä lenkistä johtuva kipu kestää ainakin viikon vaikka silloin se ei enää vaikuta nukkumiseen vaan tuntuu vain kun on jaloillaan.

Ekoja kertoja kun tuo kipu jalkoihin tuli niin mietin, että voisiko jalkaterään tulla pieniä murtumia ihan vaan kävelemisestä koska samalta se kipu tietyllä tapaa tuntui kuin silloin kun kaaduin käteni päälle ja se murtui. 

Kyllä jalkapöytään voi tulla rasitusmurtuma. Mutta jos sinulla tuli molempiin jalkoihin kipu samalla lenkillä, niin kysymys on todennäköisesti jostain muusta. Suosittelen käyntiä fysioterapeutilla, ellei sitten sinullakin ole todettu nivelrikkoa.

Vierailija
33/34 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto paranee, kun jaksaa käydä liikkumassa.

Itse en tykkää liikkua, koska hikoilen niin paljon. Riippumatta olenko hyvässä vai huonossa kunnossa. Aina jos käyn edes parin kilometrin kävelyllä niin kaikki vaatteet takeista ja housuista lähtien pitää laittaa pesuun.

Vierailija
34/34 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunto paranee, kun jaksaa käydä liikkumassa.

Itse en tykkää liikkua, koska hikoilen niin paljon. Riippumatta olenko hyvässä vai huonossa kunnossa. Aina jos käyn edes parin kilometrin kävelyllä niin kaikki vaatteet takeista ja housuista lähtien pitää laittaa pesuun.

Oletko kokeillut vähentää vaatetta? Kun lähden 0 asteessa lenkille, minulla on pitkät housut, lyhythihainen urheilupusero ja ohut takki. Lisäksi ohut pipo ja ohuet käsineet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi