Mitä voi tehdä, kun huomaa, että on joutunut naimisiin ihmisen kanssa, joka ei halua tehdä mitään?
Mitä voi tehdä, kun huomaa, että on joutunut naimisiin ihmisen kanssa, joka ei halua tehdä mitään? Ei halua matkustaa, ei halua keskustella, ei halua käydä ravintoloissa, ei halua pussata eikä halua seksiä. Elämä on työssä käymistä ja kotona olemista.
Kommentit (82)
Älä kiduta itseäsi enempää, katkeroidut ja hukkaat tilaisuudet olla onnellinen. Minulle kävi niin, kuusi vuotta tylsyyttä ja tukahdutettuja tunteita.
Mulla oli tollanen poikaystävä nuorempana. Halusi jonkun seuraksi valittamaan, että ku on niin tylsää ja ei oo tekemistä. Ei sitten kuitenkaan halunnut tehdä ikinä mitään ja aina torppasi kaikki ehdotukset tyylillä "ei ole rahaa" , "liian kuuma" , "liian kylmä"tms
Lähdin sitten yksin tai jonkun kaverin kanssa ja sitten valitti siitäkin että mitä hän nyt sitten tekee ja hänellä ei ole mitään tekemistä. Tuo voi olla joku sairaus tai masennuksen oire, olisi siis aina vaan maannut verhot kiinni kotona ja keksinyt tekosyitä miksei voi mitään tehdä. Oltiin niin erilaisia ettei tuo suhde todellakaan toiminut. Koitin joustaa hänenkin suuntaan, että tehtiin vaikka ruokaa kotona ja katottiin leffaa, mutta ei sekään oikein tuntunut olevan mieleistä, kitisi siitäkin.
Jouduit naimisiin?
Ei sulla ole kuin kaksi vaihtoehtoa, ero tai alat tekemään yksin.
Itse en voi sietää sitä että vapaa-ajalla on pakko tehdä ja suorittaa. Onneksi mies on kotona viihtyvä nörtti myös ja viikonloput ei sisällä pakkomenoja.
Vierailija kirjoitti:
Älä kiduta itseäsi enempää, katkeroidut ja hukkaat tilaisuudet olla onnellinen. Minulle kävi niin, kuusi vuotta tylsyyttä ja tukahdutettuja tunteita.
Mä olin 12 vuotta tuollaisen miehen kanssa. Olisi pitänyt erota paljon aikaisemmin.
Joutunut! Kyllä se on ihan sinun oma valintasi. Kyseletkö puolisosi puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tilanne ei ole millään lailla epätavallinen, itse asiassa se on melko yleinen. Asian käsittelyssä on apua vertaistuesta tai ihan vaan kokemuksista, joita vastaavaan tilanteeseen joutuneilla on ollut.
Ap:n kohdalla tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
åfSiinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hä
Mummo tiesi taas parhaat neuvot. Älä jää ihmettelemään, vaan toimi, ap.
Vierailija kirjoitti:
Jouduit naimisiin?
Ei sulla ole kuin kaksi vaihtoehtoa, ero tai alat tekemään yksin.
Itse en voi sietää sitä että vapaa-ajalla on pakko tehdä ja suorittaa. Onneksi mies on kotona viihtyvä nörtti myös ja viikonloput ei sisällä pakkomenoja.
Ap kirjoittaa myös, että puoliso ei halua keskustella eikä harrastaa seksiä. Ei ole pelkästään menoista kysymys. Sen kanssa kyllä pystyy luovimaan ja tekemään kompromisseja, jos toinen on kotihiiri ja toinen menevämpi, mutta jos toinen ei kotonakaan halua oikein mitään puolison kanssa, on tilanne hankalampi. Masennus on kyllä yksi vaihtoehto tilannetta selittämään. Siihenkin pitäisi sitten olla halukas hankkimaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sama ihminen joka puhuu täällä seksistä pissavärkkien yhteen laittamisena? 🤮
Unohdit kakkavärkit, se on nykyaikaista.
Vanhassa testamentissa oli Sodoman kaupunki, tunnettu perversseistä tavoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mies jopa sanoi seurusteluaikana (huppelissa) että on kyllä vähän väärin huijata mut naimisiin. Otin silloin sen vitsinä.
Nyt sanoo olevansa masentunut, juo ja syö liikaa, mutta ei aio tehdä asialle mitään. Työ on hänelle liian kuormittavaa mutta ei aio hakea uutta työtä. En tiedä kauanko jaksan tätä katella. On yritetty keskustella ja on käyty parisuhdeterapiassa. Miksei 50+ ikäinen ihminen näytä enää pystyvän muutokseen?
Nainen pystyy, mies on siihen usein liian laiska. Joten eroa hakemaan. Joskus mies saa siitä kimmokkeen elämänmuutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies haluaa joka päivä seksiä, mutta ei noita muita juttuja.
Raiskaako se siis? Sä pyllistät säilyttääksesi sovun mutta et saa siitä kuin hiertymiä ja paskan fiiliksen? Lauettuaan äijä taapertaa röökille ja viis piittaa siitä että jäät itkemään yksin.
Näin oli minulla. Lemppasin miehen kun tajusin. Ihmeen kauan nainen sietää tuotakin paskaa nähdessään isossa miehessä edes teelusikallisen hyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että vaihtamalla paranee, tai sitten ei.
Tuosta on kyllä vaikea vaihtaa vielä huonompaan.
Yksin on parempi. Tajua se, ap. Yksin olet vapaa tyypistä, joka ei vastaa sitä mitä haluat.
Aina ihmetyttää tuollainen valitus. Jos ei ole hyvä ja jos on peräti huono, niin erota voi, saa ja pitää.
Ihmiset eroaa ihan liian vähän ja traumatisoituu paskoissa suhteissaan. Pahimmillaan pilaavat lastenkin mielenterveyden. Antavat mallin, että tämmöinen paska on muka ok.
Sinkkuuteen ei kuole. Se on ihana aikuisen olotila. On kotirauha ja fyysinen koskemattomuus, voi elää viimeinkin vapaana itsensä näköistä elämää. Voi lähteä äkkilähdöllä Roomaan, voi muuttaa jos haluaa, voi korjauttaa vaikka tissit jos siltä tuntuu.
Kysy itseltäsi, onko tämä sellainen parisuhde ja elämä, jota haluat elää loppuelämäsi? Jos vastaus on ei, eroa.
Taidat olla yksinkertainen tapaus kun sun maailmassa on pelkästään vain jännämiehiä tai sitten tylsiä.