Mitä voi tehdä, kun huomaa, että on joutunut naimisiin ihmisen kanssa, joka ei halua tehdä mitään?
Mitä voi tehdä, kun huomaa, että on joutunut naimisiin ihmisen kanssa, joka ei halua tehdä mitään? Ei halua matkustaa, ei halua keskustella, ei halua käydä ravintoloissa, ei halua pussata eikä halua seksiä. Elämä on työssä käymistä ja kotona olemista.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä joutuu naimisiin?
Niin että toinen ihminen esittää aluksi eloisaa, mutta vihkimisen jälkeen taantuu ja jumahtaa mitääntekemättömäksi.
Älä mene noin nopeasti naimisiin ihmisen kanssa, jota et oikeasti tunne.
Ihminen voi muuttua, hormonitoiminta muuttuu, sairastuu tai muuta. Silloin kai kasvaa erilleen ja parempi jatkaa omaa tietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä joutuu naimisiin?
Niin että toinen ihminen esittää aluksi eloisaa, mutta vihkimisen jälkeen taantuu ja jumahtaa mitääntekemättömäksi.
En edelleenkään ymmärrä miten tuossa tilanteessa joutuu naimisiin. Suomessa käsittääkseni on vapaa tahto eli ihan itse saa päättää meneekö naimisiin, ei naimisiin väkisin joudu meneen.
Liitot voi olla pitkiä, ihmiset muuttuu
Kai nyt jokainen JOTAIN joskus haluaa tehdä. Ehdotat vääriä asioita.
Minulla on mies, joka on jokseenkin laiska. Mutta aina hän on valmis lähtemään autolla cruisailemaan tai terassille.
Vierailija kirjoitti:
Kamala kohtalo, nuoret yrittäkää välttää tätä. Ottakaa se jännämies!
Otin jännämiehen, josta tuli kymmenessä vuodessa todella tylsä. Mitään ei tehnyt, ei edes töitä enää, valitti vaan siitä että minulla oli elämä.
Erosin ja otin tilalle kiltin miehen, jolla oli olematon parisuhdehistoria ja elämänkokemus. Kiltti mies onkin osoittautunut jännäksi ja ahkeraksi sängyssä. Lisäksi hän on energiapakkaus, joka jaksaa tehdä joka päivä jotain kivaa.
Moni ei näytä ymmärtävän että ihmiset muuttuvat. Itse seurustelin exän kanssa seitsemön vuotta ennen naimisiin menoa, ei ollut passiivinen vaan tykkäsi mennä ja touhuta ja oli perushyväntuulinen. Lasten tullesss teini-ikään minulla oli täyspassiivipuoliso joka ei halunnut tehdä mitään, mennä minnekään, aloitta mitään, ei harrastaa mitään. Ärisi vain. Erosin.
Tee itse jotain sitten! Ja kun aikasi olet katsellut, ota ero jos ei muutosta, tai ei miellytä.
Oletko kuullut, ettei puolison tarvitse kaikkia tarpeita täyttää. Tekemistä varten voi olla eri kaverit.
Mun exä oli just tuollainen.Kerroin mitä toivoin, pyysin muutosta vuosikausia. Mitään ei tapahtunut.Sitten kun ilmoitin että suhde ei jatku, olisi hän ollut valmis tekemään muutokset.Eli yritti vain manipuloida jäämään.Erosin, ja nyt minulla on miesystävä jonka kanssa käymme näyttelyissä, brussilla, kävelyillä,mökillä, shoppailemassa, elokuvissa, teatterissa, oopperassa ja ulkomaanmatkoilla.Hän järjestää joka viikko treffejä.Vaihtamalla paranee.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä oli just tuollainen.Kerroin mitä toivoin, pyysin muutosta vuosikausia. Mitään ei tapahtunut.Sitten kun ilmoitin että suhde ei jatku, olisi hän ollut valmis tekemään muutokset.Eli yritti vain manipuloida jäämään.Erosin, ja nyt minulla on miesystävä jonka kanssa käymme näyttelyissä, brussilla, kävelyillä,mökillä, shoppailemassa, elokuvissa, teatterissa, oopperassa ja ulkomaanmatkoilla.Hän järjestää joka viikko treffejä.Vaihtamalla paranee.
Eikö ketjun aloitus liittynyt siihen, että kyllä miesystävät tuollaisia ovat. Pitempiaikaisemmat esim. Aviomiehet eivät.
"Joutunut"
Mitä jos otat vastuun tilanteestasi ja lopetat ongelmien ulkoistamisen ja projisoinnin.
Sinä olet naimisissa johtuen omista valinnoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Annat kuva, että kumppanit olisivat toistensa peilikuvia. Eivät tosiasiassa ole. Jompi kumpi teistä taipuu toisen toivomuksiin. Ei ole mahdollista, että molemmat tykkäisivät samoista asioista yhtä paljon.
Minulle riittää, että mieheni käy kanssani mökillä ja järjestää treffejä silloin tällöin, ehkä kerran kuukaudessa.
Muihin asioihim menen mielelläni sen kaverin kanssa, joka niihin on vihkiytynyt. Elokuvissa käyn sen henkilön kanssa, kuka juuri siitä genrestä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Onko sama ihminen joka puhuu täällä seksistä pissavärkkien yhteen laittamisena? 🤮
Unohdit kakkavärkit, se on nykyaikaista.
Onko sun kanssa kiva tehdä niitä asioita? Itse passivoiduin, kun ex teki aina lähtemisestä sellaista showta, että itku tuli, ja palatessa alkoi ärisemään, että miten meillä on aina niin sotkuista kotona ja jääkaappi tyhjä. Näiden asioiden eteen hän ei tehnyt mitään. Vaihtamalla parani, tässä tapauksessa, enkä ole eri ihmisen kanssa "passivoitunut".
Sama täällä, mies jopa sanoi seurusteluaikana (huppelissa) että on kyllä vähän väärin huijata mut naimisiin. Otin silloin sen vitsinä.
Nyt sanoo olevansa masentunut, juo ja syö liikaa, mutta ei aio tehdä asialle mitään. Työ on hänelle liian kuormittavaa mutta ei aio hakea uutta työtä. En tiedä kauanko jaksan tätä katella. On yritetty keskustella ja on käyty parisuhdeterapiassa. Miksei 50+ ikäinen ihminen näytä enää pystyvän muutokseen?
Vierailija kirjoitti:
Et kai vaan joutunut naimisiin sukulaisen kanssa. Maailman tylsin ja laiskin ,inhottava. Ei halua tehdä mitään.
Sinun vai hänen sukulaisen kanssa ?
Ap on joutunut naimisiin ja sille aina tapahtuu kaikenlaista. Itse ei ole vastuussa mistään.
Buhahahaa, hauskaa loppuelämää!
1950-luvulla kenties?