Joka kuukausi jää säästöön 1000-2000e, mihin kannattaa sijoittaa?
Minulla hyvä tilanne että pystyn tekemään kahta työtä samanaikaisesti, sekä palkkatyötä että toimimaan yrittäjänä kotoa käsin. Tulot ovat käytännössä kahdesta työstä, joten rahaa jää säästöön, vaikka perhekin elätettävänä, en silti tykkää törsäillä. Kesämökkiä olemme miettineet, mutta emme ole löytäneet mieluisaa. Minne kannattaisi sijoittaa rahoja? Nyt seisoneet tilillä kun vähän kasvanut korkoa, mutta nekin ajat nyt ohi.
Kommentit (42)
Samaa homma, säästöön jäisi mutta pistän kaikki haisemaan. En ymmärrä että säästetään hautaan asti ja muut perii rahat pois. Kukin tietenkin tavallaan.
Uudelleensijoittavat etf:ät vaikka nordnetista. Pariin kaikki mitkä saat per kk.
OP maailma indeksi
OP indeksirahastot ylipäätään
40% tuottoa tullut pidemmän aikaa
Ehkä tämä ei ole paras paikka kysellä sijoitusvinkkejä
Elämään. Käyttäkää rahaa itseenne ja elintasonne kasvattamiseen. Suosikaa ravintoloita tai lähiruokaa. Hemmotelkaa itseänne. Käyttäkää kotisiivousta ja takseja. Älkää tehkö asioita itse joista ette nauti vaan teettäkää ne muilla. Raha kiertoon ja oma elämä on helpompaa.
Säästäkää kaikki mahdollinen indeksirahastoihin.
Erektiolääkkeissä liikkuu isot rahat.
Mihin te säästätte? Vanhuuteen jolloin ette voi enää nauttia rahoista täysipainoisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mihin te säästätte? Vanhuuteen jolloin ette voi enää nauttia rahoista täysipainoisesti?
Tätä ne monet tekee. Vastakin oli uutisessa, että joku seniili oli menettänyt 50 000€ johonkin kämäseen tekstiviestihuijauksen.
Sijoita itseesi, palkkaa privaattidosentti.
Sijoitukset sulaa kun euroopassa alkaa sota. Siksi en sijoita mihinkään.
Teet kahta työtä. Mitä jos eläisit elämääsi etkä kuluttaisi sitä töiden merkeissä?
No sijoittamisessa ja pelaamisessa on yksi sääntö. Sijoita/pelaa vain sen verran kuin olet 100%:sti valmis menettämään. Varmoja voittoja ei vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään kotimaiseen. Ei vaan kannata.
Minä saan joka vuosi kotimaisista pörssiosakkeista osinkoa yli 5 % alunperin sijoittamalleni pääomalle. Ei se ole minusta täysin kannattamatonta. Mutta toki minullakin pääosa sijoituksista on hajautuksen vuoksi muualla.
Rahaa tulee mutta älyä ei ole.