Voiko muka kahden nepsyn parisuhde toimia ?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni on adhd, ja hän ei kestä erimielisyyksiä, vaan yrittää pitää kaikki tyytyväisinä ja lopulta romahtaa tai pakenee addiktioonsa. Varmaan tällaisia toimintamalleja voi olla normoillakin, mutta omassa kokemuspiirissä yhdistän riitelemiskyvyttömyyden nepsy-piirteisiin.
Se riitelemiskyvyttömyys on nepsyille erityispiirre.
Mutta se ei johdu siitä että he pitäisivät kaiken sisällään jne jne. Ongelma on siinä että heitä ei loppujen lopuksi kiinnosta mikään mikä ei heitä kiinnosta. Siksi he eivät osaa riidellä, kun he eivät kykene ymmärtämään sitä että jokin voisi olla toisella hyvin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
"Sun kirjoitus on aivan kammottava."
Lukekaa ensin tuo lainaus. Sen jälkeen lukekaa tarkkaan tämä seuraava lainaus.
"Älkää hyvät ihmiset yrittäkö selittää ja väittää että nepsyillä on tunteita toisia kohtaan kun olette tämän lukeneet, koska kun ihmiset alkoivat puhumaan nepsyistä, sitä oikein alleviivattiin kuinka he eivät ymmärrä normoja, eikä normojen tunteen ilmauksia, vaan ovat loogisia ja järkeviä ja tunteettomia ja niin uskomattoman erikoisia ja yksilöllisiä, paitsi silloin kun heillä itsellään menee huonosti, jolloin heitä täytyy kuunnella."
M.O.T.
Nepsyt ovat juuri tuollaisia. Nepsyn viesti oli pelkkää kitinää ja ininää, kun taas edeltävä viesti oli selvää perustelua. Muistakaa ihmiset mikä on se persoonallisuustyyppi joka käyttäytyy aivan samalla tavalla kuten nepsyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei riidellä koskaan"-pariskunta on varmaan sellainen jossa kumpikin sattuu olemaan sellainen miellyttäjäosapuoli ja siinä suorastaan kilpaillaan kumpi miellyttää toista enemmän. En sitten tiedä mihin sellainen lopulta johtaa.
Juuri näin. Jos on kova läheisriippuvuus ja people pleaser, eihän silloin käydä poikkipuolin vaan pidetäännmökytmja paha olo mahassa.
Siellä se patoutuu ja saattaa joko purkautua tai suhde äkisti loppuukin omaan teennäisyyteensä.
Mistä lähtee tää teidän olettamus, että kaikilla on automaattisesti syitä riidellä?
Ei kyse olekaan aluksi riitelystä, vaan toisen tulkinnasta: kaikki mikä vähänkään viittaa siihen, että toinen on arvostelemassa oma käytös
Siis minä puhuin siitä, kun täällä on esitetty, että jos pariskunta ei riitele, niin sen täytyy johtua jostain ylimiellyttämisestä, patoamisesta tms. Eikö se voi johtua ihan vain siitä, ettei ole mitään riideltävää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sun kirjoitus on aivan kammottava."
Lukekaa ensin tuo lainaus. Sen jälkeen lukekaa tarkkaan tämä seuraava lainaus.
"Älkää hyvät ihmiset yrittäkö selittää ja väittää että nepsyillä on tunteita toisia kohtaan kun olette tämän lukeneet, koska kun ihmiset alkoivat puhumaan nepsyistä, sitä oikein alleviivattiin kuinka he eivät ymmärrä normoja, eikä normojen tunteen ilmauksia, vaan ovat loogisia ja järkeviä ja tunteettomia ja niin uskomattoman erikoisia ja yksilöllisiä, paitsi silloin kun heillä itsellään menee huonosti, jolloin heitä täytyy kuunnella."
M.O.T.
Nepsyt ovat juuri tuollaisia. Nepsyn viesti oli pelkkää kitinää ja ininää, kun taas edeltävä viesti oli selvää perustelua. Muistakaa ihmiset mikä on se persoonallisuustyyppi joka käyttäytyy aivan samalla tavalla k
Oletko oikeasti tosissasi? Sunko mielestä toi käsittämätön vihapuhe oli selvää perustelua? Että on ihan ok määritellä toiset ihmiset tunteettomiksi roboteiksi? Tollastahan kuviteltiin lähinnä silloin, kun autisteja laitettiin keskitysleireille.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä naisten mieliksi medikalisoituja persoonallisuuden piirteitähän ne nepsyydet on. Monet naiset eivät tule henkisesti toimeen ilman, että kaikki elämän monimutkaisuus on pelkistetty diagnooseiksi. Miehet myötäilee perherauhaa ylläpitääkseen.
Siis miehillähän esiintyy moninkertaisesti naisia enemmän autismia, ja nää asiat on lääketieteellisesti määritelty aikana, jolloin määrittelijät ovat olleet lähinnä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Aika monissa ihmissuhteissa riidellää. Kotona, koulussa, työpaikalla...
Onpa kummallista. En minä ole ikinä riidellyt muiden kuin ihan lähimpien perheenjäsenten kanssa. Mutta olenkin autisti/asperger.
Koska kaikki ympärilläsi joustavat.
Häh? Ei mun nuoruudessa ollut mitään joustoa kouluissa kenenkään erilaisuuden suhteen. Ja minä olin vaan ujo ha hiljainen, mitä joustoa se muilta vaatii? Ja mua kiusattiin, mikä ei kuulosta mun mielestä joustolta, mutta en lähtenyt siihen mukaan enkä riitelemään kiusaajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin vain mutta ansaitsevat toisensa. Toivottavasti eivät lisäänny.
Tuo lisääntymisasia on kaksipiippuinen. Keskinäiselle lisääntymiselle ei ole eikä pidä olla mitään esteitä, mutta toki nepsyys periytyy hyvin herkästi. Mutta niinhän monet muutkin geneettiset ominaisuudet ja sairaudet periytyy. Sanoisitko vaikka korkean kolesterolin omaaville, että älkää lisääntykö?
Mä olen ainakin kiitollinen, että asperger-vanhempani (joka ei toki ole itse tiennyt olevansa asperger) on lisääntynyt ja olen olemassa - vaikka mulle periytyi se asperger. Olen myös kiitollinen, että olen itse lisääntynyt (taaskin tietämättä olevani asperger), ja saanut aivan mahtavia lapsia, vaikka hekin on perineet mun aspergerin.
Lisääntymisessä on kyllä riskinsä. Tiedän pariskunnan, jonka molemmat osapuolet on selvästi nepsypiirteisiä (tunnistavat sen itsekin, puhuvat avoimesti), mutta ovat pärjänneet ihan hyvin, työelämässä jne. Heillä kaksi lasta, joille sattunut sitten kummaltakin vanhemmalta ilmeisesti just ne nepsygeenit, eikä nämä lapset ole pystyneet käymään kouluja normaalisti, toinen parikymppisenä opiskelu-ja työelämän ulkopuolella ja toinen näyttää menevän samaan suuntaan. Ehkä niitä geenejä ois kannattanut laimentaa?
Vierailija kirjoitti:
Nepsyt ja narkit jonbekin saarelle! Ei niistä ole elämään ihmisiksi.
Mä välillä nykyään oikeasti pelkään, että sun kaltaiset laittaa meidät vielä jonnekin keskitysleireille. Historia kun usein toistaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti tosissasi? Sunko mielestä toi käsittämätön vihapuhe oli selvää perustelua? Että on ihan ok määritellä toiset ihmiset tunteettomiksi roboteiksi? Tollastahan kuviteltiin lähinnä silloin, kun autisteja laitettiin keskitysleireille.
Mitä sinä siinä selität jostain keskitysleireistä ja vihapuheesta. Sinä oikein alleviivaat sitä mitä tuolla edellä on sanottu siitä että teillä ei ole minkäänlaista kykyä neuvotteluun tai riitelyyn. Olet oikein loistava esimerkki siitä!
Sinä, ja nyt muistutan SINÄ sanoit sitä vihapuheeksi. Miksi? Etkö kyennyt lukemaan sitä neutraalisti ja miettien sen pointteja? Et, koska, kuten olet jo osoittanut, käyttäydyt ihan samalla tavalla kuin se erään persoonallisuushäiriön omaavat henkilöt, jotka taas muistuttavat niitä pieniä ihmisiä joilla ei ole kykyä huolehtia itsestään.
Mieti nyt tarkkaan mitä seuraavaksi sanot, koska tähän saakka sinä olet pelkästään alleviivannut ja korostanut sitä mitä siinä viestissä on sanottu! Mieti nyt tarkkaan ja yritä tulla sieltä nepsypilvistä normojen maailmaan keskustelemaan kuin aikuiset!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä välillä nykyään oikeasti pelkään, että sun kaltaiset laittaa meidät vielä jonnekin keskitysleireille. Historia kun usein toistaa itseään.
Yhteiskunnasta poistetaan sellaiset henkilöt jotka käyttäytyvät muita kunnioittamatta, kuten rikolliset, ja se valitettavasti osuu yksiin nepsyjen kanssa vaikka toistaiseksi itsekkyys ei olekaan rikollista. Tämä ei ole mitään vihapuhetta kuten tuossa joku yritti vääntää, vaan se on faktaa.
Nepsyjen kanssa ei pysty riitelemään, eikä neuvottelemaan, eikä keskustelemaan, paitsi jos se on jostain yksittäisestä kapean alan aiheesta josta hän tietää kaiken, ja tietenkin paremmin kuin kukaan muu, eikä osaa muuta kuin pälättää pälättämistään. Se on itsekkyyttä koska nepsy ei yksinkertaisesti ymmärrä normojen ominaisuuksia kuten esimerkiksi avointa mieltä, hyväksyntää, yhteisöä ja yhteiskuntaa ja sen tärkeyttä jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä siinä selität jostain keskitysleireistä ja vihapuheesta. Sinä oikein alleviivaat sitä mitä tuolla edellä on sanottu siitä että teillä ei ole minkäänlaista kykyä neuvotteluun tai riitelyyn. Olet oikein loistava esimerkki siitä!
Sinä, ja nyt muistutan SINÄ sanoit sitä vihapuheeksi. Miksi? Etkö kyennyt lukemaan sitä neutraalisti ja miettien sen pointteja? Et, koska, kuten olet jo osoittanut, käyttäydyt ihan samalla tavalla kuin se erään persoonallisuushäiriön omaavat henkilöt, jotka taas muistuttavat niitä pieniä ihmisiä joilla ei ole kykyä huolehti
Siis miten mä voisin lukea neutraalisti sellaisia pointteja, joissa sanotaan, että minä olen tunteeton robotti, kun itse tiedän, että en ole. Kyllähän kaikilta niiltä siinä esitetyiltä pointeilta menee pohja, kun minä tiedän 100 % varmaksi, että ne eivät pidä paikkaansa. Mitä "aikuista" keskustelua sellaisesta voi käydä? Pitääkö mun lähteä kypsästi pohtimaan sitä, että ehkä olenkin tunteeton robotti, joka ei kykene rakkauteen eikä rakkaussuhteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnasta poistetaan sellaiset henkilöt jotka käyttäytyvät muita kunnioittamatta, kuten rikolliset, ja se valitettavasti osuu yksiin nepsyjen kanssa vaikka toistaiseksi itsekkyys ei olekaan rikollista. Tämä ei ole mitään vihapuhetta kuten tuossa joku yritti vääntää, vaan se on faktaa.
Nepsyjen kanssa ei pysty riitelemään, eikä neuvottelemaan, eikä keskustelemaan, paitsi jos se on jostain yksittäisestä kapean alan aiheesta josta hän tietää kaiken, ja tietenkin paremmin kuin kukaan muu, eikä osaa muuta kuin pälättää pälättämistään. Se on itsekkyyttä koska nepsy ei yksinkertaisesti ymmärrä normojen ominaisuuksia kuten esimerkiksi avointa mieltä, hyväksyntää, yhteisöä ja yhteiskuntaa ja sen tärkeyttä jne jne.
Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että minä en ymmärtäisi avointa mieltä, hyväksyntää, yhteisöä ja yhteiskuntaa ja sen tärkeyttä jne.? Miksi kuvittelet voivasi kertoa minulle tuollaisia asioita minusta itsestäni, kun minähän tiedän omasta kokemuksesta, että ne eivät pidä paikkaansa?
Ei ole vihapuhetta esittää, että minut ja lapseni pitäisi poistaa yhteiskunnasta, koska sinä uskot, että kaltaisemme ovat väistämättä jotenkin yhteiskuntaan sopimattomia? Kerrotko mikä sinun käsityksesi vihapuheesta on, jos toive poistaa kokonainen ihmisryhmä yhteiskunnasta ei ole sitä?
Vierailija kirjoitti:
Lisääntymisessä on kyllä riskinsä. Tiedän pariskunnan, jonka molemmat osapuolet on selvästi nepsypiirteisiä (tunnistavat sen itsekin, puhuvat avoimesti), mutta ovat pärjänneet ihan hyvin, työelämässä jne. Heillä kaksi lasta, joille sattunut sitten kummaltakin vanhemmalta ilmeisesti just ne nepsygeenit, eikä nämä lapset ole pystyneet käymään kouluja normaalisti, toinen parikymppisenä opiskelu-ja työelämän ulkopuolella ja toinen näyttää menevän samaan suuntaan. Ehkä niitä geenejä ois kannattanut laimentaa?
Meillä mies sai hiljattain diagnoosin ja minullakin piirteitä, mutta lapset kyllä ovat hämmästyttävän normaaleja. Joten eivät ne geenit välttämättä tiivisty. Toisaalta meillä on hyvin erilaiset haasteet miehen kanssa, joten ehkä sitten keskiarvo meistä on normaali.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten mä voisin lukea neutraalisti sellaisia pointteja, joissa sanotaan, että minä olen tunteeton robotti, kun itse tiedän, että en ole. Kyllähän kaikilta niiltä siinä esitetyiltä pointeilta menee pohja, kun minä tiedän 100 % varmaksi, että ne eivät pidä paikkaansa. Mitä "aikuista" keskustelua sellaisesta voi käydä? Pitääkö mun lähteä kypsästi pohtimaan sitä, että ehkä olenkin tunteeton robotti, joka ei kykene rakkauteen eikä rakkaussuhteisiin?
Jaahas, taas tuota nepsyn "minä, minä, minä, minä tiedän kaikkein parhaiten", itsekkyyttä.
Muistutanko mitä edeltävissä viesteissä nepsyistä kerrottiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nepsyjen kanssa ei pysty riitelemään, eikä neuvottelemaan, eikä keskustelemaan, paitsi jos se on jostain yksittäisestä kapean alan aiheesta josta hän tietää kaiken, ja tietenkin paremmin kuin kukaan muu, eikä osaa muuta kuin pälättää pälättämistään. Se on itsekkyyttä koska neps
Hetkonen. Luot paikkaansapitämättömiä negatiivisia yleistyksiä kokonaisesta ihmisryhmästä, ja sitten esität, että he ovat näiden sun luomien kuvitelmien vuoksi yhteiskuntakelvottomia, ja toivot, että heidät voitaisiin poistaa yhteiskunnasta? Ja sitten esität, että tämähän ei ole mitään vihapuhetta, vaan faktaa? Onko sellaista vihapuhetta muka olemassakaan, jota sen vihapuheen levittäjä ei väitä faktaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, taas tuota nepsyn "minä, minä, minä, minä tiedän kaikkein parhaiten", itsekkyyttä.
Joo, kyllä ihan avoimen "itsekkäästi" väitän, että juuri minä itse tiedän kaikkein parhaiten omat tunteeni ja tunne-elämäni. Muiden ihmisten asioita en väitä tietäväni, toisin kuin sinä.
Väitätkö siis, että neurotyypilliset ihmiset ei väitä tietävänsä itse parhaiten, mitä tuntevat? Esitätkö, että sellainen on merkki jostain persoonallisuushäiriöstä, että ihminen sanoo itse tietävänsä omat tunteensa? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On itsekkyyttä tietää, mitä itse tuntee?
"Mistä ihmeestä sinä olet saanut päähäsi, että minä en ymmärtäisi avointa mieltä, hyväksyntää, yhteisöä ja yhteiskuntaa ja sen tärkeyttä jne.? Miksi kuvittelet voivasi kertoa minulle tuollaisia asioita minusta itsestäni, kun minähän tiedän omasta kokemuksesta, että ne eivät pidä paikkaansa?
Ei ole vihapuhetta esittää, että minut ja lapseni pitäisi poistaa yhteiskunnasta, koska sinä uskot, että kaltaisemme ovat väistämättä jotenkin yhteiskuntaan sopimattomia? Kerrotko mikä sinun käsityksesi vihapuheesta on, jos toive poistaa kokonainen ihmisryhmä yhteiskunnasta ei ole sitä? "
Voi hyvä jumala että osaat olla hankala.
Näytä se kohta missä MINÄ muka sanoin että sinut ja lapsesi PITÄÄ poistaa yhteiskunnasta?
Etkö sinä todellakaan osaa lukea tekstiä kuin "kirjaimellisesti". Etkö sinä todellakaan osaa ymmärtää lukemiesi sanojen vivahteita. Et tietenkään, koska sinä olet nepsy ja sinä et ymmärrä niitä sosiaalisia vivahteita joita normot kyllä ymmärtävät. Sen lisäksi ettet ymmärrä, sinä otat kaiken tietenkin henkilökohtaisesti.
Minäpä väännän sinulle tämän edeltävän keskustelun rautalangasta.
"Yhteiskunnasta poistetaan sellaiset henkilöt jotka käyttäytyvät muita kunnioittamatta, kuten rikolliset, ja se valitettavasti osuu yksiin nepsyjen kanssa vaikka toistaiseksi itsekkyys ei olekaan rikollista. Tämä ei ole mitään vihapuhetta kuten tuossa joku yritti vääntää, vaan se on faktaa."
Lue tuo tarkalleen.
Missä kohdassa tuossa lainauksessa sanotaan että sinut pitää poistaa yhteiskunnasta? Missä? Osoita tarkkaan se kohta missä minä kehotan sinua ja sinunlaisia pistämään lukkojen taakse? Osoita se!
Minä ensin vertaan rikollisia, jotka ovat itsekkäitä oman edun tavoittelijoita ja tekevät siksi rikoksia, ja sitten vertaan nepsyjen itsekkyyttä osoittaakseni sen eron rikollisten ja lukkojen taakse laitettavien ja nepsyjen välillä! Siinähän sanon ihan suoraan että toistaiseksi itsekkyys, jota sinulla kyllä näköjään riittää, ei ole rikollista. Onko tuon lukeminen niin vaikeaa?
Kuten sanoin, sinä jatkuvasti ihan itse todistat ettet kykene keskusteluun koska jossain sinun älyttömän loogisissa aivoissasi jossa otat kaiken kirjaimellisesti ja henkilökohtaisesti käännät sen aina negatiiviseksi.
Ylilaudasta vaan oon lukenu ja siellä on sanottu noin