Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kuntosalilla ärsyttävintä?

Vierailija
23.02.2025 |

Minusta mm. se, että kännykkää pidetään mukana ja jäädään laitteisiin selaamaan.

Kommentit (158)

Vierailija
61/158 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salilla täydessä meikissä olevat ja ei edes käsiä pestä salilta poistuttaessa puhumattakaan muusta vartalosta. 

Kädet pesen mutta suihkussa käyn kotona johon menen suoraan salilta. Enpä olisi arvannut että se voisi jotain ärsyttää :D

Vierailija
62/158 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salilla täydessä meikissä olevat ja ei edes käsiä pestä salilta poistuttaessa puhumattakaan muusta vartalosta. 

Kädet pesen mutta suihkussa käyn kotona johon menen suoraan salilta. Enpä olisi arvannut että se voisi jotain ärsyttää :D

Salivaatteet peset myös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/158 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmisten epähygieeniset tavat niin salilla kuin uimahallissa. Todella vastenmielistä ja oksettavaa. 

Ja niitä on paljon. 

Vierailija
64/158 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salivaatteet peset myös?

No tietenkin. Pitäisikö nekin pestä siellä salilla? :D

Vierailija
65/158 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tullaan pyytämättä neuvomaan. Viimeksi sain kehotuksia lisätä enemmän painoja, kun olin ensimmäistä kertaa salilla sen jälkeen kun oli jalasta otettu kipsi pois. Ihan luotan fysioterapeutin kanssa tehtyyn kuntoutussuunnitelmaan enemmän. 

Vierailija
66/158 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että joutuu jakamaan salin muiden kanssa.

Näkyy olevan maan tapa varata ne laitteet taukojen välillä. Itse alkuun jätin laitteen tyhjäksi, mutta havaitsin pian että joku tulee siihen ja varaa sen sitten itselleen. Päädyin siihen että on vain tyhmää antaa tilaisuus sille ja varaan itsekin. Väliä ei ole sillä näprääkö kännyä, kaivaako nenää, katsooko televisiota, venytteleekö tms.

Jos laite on tyhjillään ja tavaroita ei ole lähettyvillä niin minä kyllä oletan silloin että siinä ei ole ketään enää tekemässä

Ja se riittävä syy varata se yksinään itsellesi?

Vierailija
67/158 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennekynnet ja pursuavat tursuhuulet. Botoxbeibe !

Vierailija
68/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkinäiset laitteet ja ruuhka

Rikkinäiset laitteet on ongelma. Ihmiset on vain suomalaiselle ongelma; rakennapa jonnekin korpeen kauaksi kaikesta oma sali. Ei oo ruuhkaa

Vierailija
69/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole se että stringi-trikoobeibet tuottaa sisältöä someen kuntoilunsa ohessa.

Vierailija
70/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman aina särähtää korvaan kun kokeneet treenaajat naureskelevat ja vähättelevät niitä tammikuussa aloittelevia. Kerran olen törmännyt jopa saliyrittäjään joka vinoili asiasta. Jokainenhan sen saliharrastuksen on joskus aloittanut. Varmasti niistä tammikuussa aloittavista osa innostuu ja jatkaa käymistä ja osa taas ei. Ehkä se yrittäjäkin olisi voinut miettiä miksi osa asiakkaista häippäsee parin kuukauden jälkeen. Ja kun näitä ketjuja lukee niin en yhtään ihmettele että joidenkin into lopahtaa.

Vierailija
71/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pitää taukoa laitteessa, häneltä voi mennä kysymään " tehdäänkö vuorotellen?" Sen sijaan että valitetaan palstoilla, puhutaan toisillemme 🙂

Laitteisiin EI JÄÄDÄ istumaan.

Ihanko tosissaan nouset välillä seusomaan vaikkapa tehdessäsi jalkojen ojentajia ja koukistajia? Tai ylä/alataljaa? Otatko levypainot pois pitäessäsi taukoa mavessa, jotta joku muu pääsee siihen väliin tekemään? Laitteissa painojen säätö on helppoa, ihan hyvin voi pyydettäessä vuorotella 😊

En ole se, keneltä kysyt, mutta joo, itse ainakin nousen pois noista mainitsemistasi laitteista sarjatauon ajaksi. Mave/penkki/kyykkytankoon jätän painot kyllä tauon ajaksi, mutta näille on meidän salilla useampi suorituspaikka + 2 Smithiä.

Vierailija
72/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset

Vierailija
73/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Pidetään laitetta varattuna känny kourassa. 

Se on nykypäivän vitsaus - puhelimeen kiinni liimautuneet..

Vierailija
74/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) musiikki. Jotain möykkåå pitää olla mutta joku firma on myynyt halvalla sellaisen aina päällä olevan radion josta tulee jotain teostomaksuminimoitua teknodiscohumppaa ja vain satunnaisesti tunnistettavia covereita. Omasta puolestani en halua MITÄÄN musiikkia ja ne jotka haluavat heviä nostamaan aggreja käyttävät kuulokkeita.  Minä en halua salilla mitään aggressiivista riuhtomista enkä siis tarvitse örinäheviä, haluan nostaa huolella ja tekniikalla, haluan hyvän flown. Minulle sopisi paremmin vaikka barokkimusiikkia kuin hevi. Toki kuuntelen laidasta laitaan mutta jos mietin voimailua...

Vierailija
75/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennekynnet ja pursuavat tursuhuulet. Botoxbeibe !

Ne on toki dorkan näköisiä mutta mitä ne sulle kuuluu? Keskity omaan treeniin ja sen jälkeen omaan peseytymiseen äläkä tölläå mirkkuja  

Vierailija
76/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävintä on kyllä todellakin laitteen varaaminen puhelinta selaillen. Kun ihmiset vaan tekisivät pontevasti sen liikesarjan ja sitten siirtyisivät seuraavaan laitteeseen.

Olen huomannut ärsyyntyväni myös puolialastomasta pukeutumisesta. Syy on hygienia. Ei ole mukava ajatus, että toisen käyttäjän hiet ja ihoeritteet tarttuvat laitteisiin. Olisi mukavaa jos olisi edes ohut kangas siinä välissä. Lisäksi en ymmärrä, miksi pitää treenata lähes alusvaatteillaan, se on minusta tarpeetonta huomionhakua, jonka voisi toteuttaa esim. klubilla / baarissa. Kuntosali ei sellainen ole, se on urheilupaikka. 

Puhelimen selaajalta voi kyllä kysyä, että väistytkö, päästätkö siihen, vai oletko aikeissa jatkaa vielä.. Silloin todennäköisesti puhelimen selailuu loppuu nopeasti, jos ei halua oikeasti tehdä tilaa. Pukeutumisesta olen samaa mieltä, itseään voi käydä esittelemässä jossain muualla, salille kuuluu asialliset urheiluasut.

Vierailija
77/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulis mieleenkään mennä kysymättä jollekin laitteelle jolla on jo joku - istui se siinä taukonsa tai ei. Siinä mielessä en ihan ymmärrä aloittajan ongelmaa. 

SE mua joskus ärsyttää jos joku tulee tekemään kuntopiiriä salille ja varaa samalla itselleen vähintään viisi laitetta joiden välillä vaihtelee. Yleensä niiden joukossa on ainakin penkki tai muita levypainopaikkoja joihin on vaikea mennä edes kysyttäessä väliin. 

Teatraalisen kova ääntely ja painojen paiskominen ärsyttää myös. Onneksi näitä ei ole juurikaan omalla salilla.

Ai joo, se yksi sairaalloisen sosiaalinen tyyppi ärsyttää kyllä. Mä meen salille treenaamaan, en kuuntelemaan hänen kuulumisiaan. Mutta häntä ei mikään pidättele. 

Miten joku voi varata viisi laitetta kerrallaan salilla? Jos siinä ei ole ketään, niin se on vapaa. Minä nousen sarjataukojen ajaksi laitteesta pois ja vaihdan toiseen, jos joku menee siihen, missä olin aiemmin, niin se on ihan sallittua. Painot voi kirjata äppiin sarjataukojen aikana myös seisaallaan ja antaa toiselle mahdollisuus treenata. Se on huomaavaista muita kohtaan ja nopeuttaa treenaamista, kun ei tarvi jonotella reilua varttituntia per laite.

Vierailija
78/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Fakta on kuitenkin, että jos treenaa oikeaoppisesti, niin sarjojen välissä tulee olla min. 2min tauko."

Moninivelliikkeissä kyllä mutta eristävissä ei mitenkään välttämättä. Super set, giant set tarkoittavat tauotonta sarjasta toiseen siirtymistä.

Vierailija
79/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulis mieleenkään mennä kysymättä jollekin laitteelle jolla on jo joku - istui se siinä taukonsa tai ei. Siinä mielessä en ihan ymmärrä aloittajan ongelmaa. 

SE mua joskus ärsyttää jos joku tulee tekemään kuntopiiriä salille ja varaa samalla itselleen vähintään viisi laitetta joiden välillä vaihtelee. Yleensä niiden joukossa on ainakin penkki tai muita levypainopaikkoja joihin on vaikea mennä edes kysyttäessä väliin. 

Teatraalisen kova ääntely ja painojen paiskominen ärsyttää myös. Onneksi näitä ei ole juurikaan omalla salilla.

Ai joo, se yksi sairaalloisen sosiaalinen tyyppi ärsyttää kyllä. Mä meen salille treenaamaan, en kuuntelemaan hänen kuulumisiaan. Mutta häntä ei mikään pidättele. 

Miten laitteella voi olla joku, jos hän ei siinä ole?

Vierailija
80/158 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minua ole laitteiden varailu häirinnyt. Varmaan käyn sellaisella kuntosalilla jossa ei ole liian ruuhkaista. Tietenkin joskus joku laite jota haluaisin seuraavaksi käyttää on varattu. Monesti saman harjoituksen saa tehtyä esim. käsipainoilla. 

Eniten ärsyttää pukeminen ja vaatteiden kanssa sähläily. No se ei kyllä ärsytä kovin paljon mutta eniten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi