Missä iässä naiselta loppuu himot?
Olen aivan väsynyt siihen miten himojen riivaama olen ovulaation aikaan varsinkin mutta muutenkin. Tämä ei ole enää kypsää eikä ikätasoni mukaista, ikäiseni naiset ovat yleensä kiinnostuneet aivan muista asioista kuin miehistä ja seksistä. Sekin turhauttaa että olen jo niin vanha että en kuitenkaan voi saada niitä parhaita miehiä itselleni. Enkä irtosuhteita harrastakaan, mikä tietty vain lisää turhaumaa. Olen 46-vuotias.
Kommentit (70)
Haluni katosivat vaihdevuosiin mutta sain gynegologilta hormoonipillerit ja sen jäkeen taas ok. Joskus jopa ihan himottaa saada miestä. N 55.
Vierailija kirjoitti:
Hautaan ne loppuvat. Kuolleena ei ole haluja eikä himoja.
Melbourne Women's Midlife Health Project seurasi 13 vuoden ajan 438 naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Yhteenvetoa:
Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen [ovat eräitä estrogeenejä] laskuun.
LÄHDE: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality', https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext (ilmainen) Katso ainakin himograafi, Figure 1.
Yleensä on ongelmana naisten halutomuus. Mutta jos AP liian kovat halut piinaavat niin ala syömään masennus lääkeitä niin johan halut lähtee. Tosin itse kyllä haluaisin tuollaisen AP tapaisen naisen jolla vielä haluja riitää.
Vierailija kirjoitti:
Papin aamen tai lapsiluku täynnä. Kolmas vaihtoehto on, kun on ollut suhteessa pari vuotta. Naiset eivät tajua, kuinka paljon miehiä satuttavat.
Multa _EI_ loppuisi himot eikä halut jos saisin sen kenet haluan. Siinäpä se on se ongelma. Toki pidättäytyminen avioliitossa ei ole oikein, mutta molempien pitää satsata seksin laatuun toki. Kai se on sellainen jonkunlainen parisuhteen tason mittari että miten makuukammarin puolella menee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papin aamen tai lapsiluku täynnä. Kolmas vaihtoehto on, kun on ollut suhteessa pari vuotta. Naiset eivät tajua, kuinka paljon miehiä satuttavat.
Multa _EI_ loppuisi himot eikä halut jos saisin sen kenet haluan. Siinäpä se on se ongelma. Toki pidättäytyminen avioliitossa ei ole oikein, mutta molempien pitää satsata seksin laatuun toki. Kai se on sellainen jonkunlainen parisuhteen tason mittari että miten makuukammarin puolella menee...
Niin mies makaa kuin petaa. Riippuu pitkälti siitä miten kohtelee vaimoaan 24h/7 ja saako vaimon pidettyä halukkaana ja rakastavana. Pitää antaa jos haluaa saada pätee parisuhteessakin. Jos vaimo voi olla ylpeä ja tyytyväinen miehestään herää halutkin helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset tässä iässä ovat kiinnostuneita kulttuurista ja kirjallisuudesta. Sisustuksesta ja lastenlapsista.
Kyllä tuohon listaan seksikin sopii oikein hyvin. Pitkään, monipuolisesti ja usein, kiitos! n55
Silloin, kun vaimo ei ole enää kiinnostunut koko aiheesta. Siis alkaa vähenemään vaimoa kohtaan, mutta ei ne homot mihinkään katoa.
Missä iässä niiden pitäisi alkaa? :D Kyllä mua miehet kiinnostaa, mut mitään varsinaista tarvetta seksin harrastamiseen ei ole. Ehkä jos olis suhteessa ni himottaisi enemmän. Ainakin mulla halut kasvaa mitä isompi tunneyhteys on.
"Ikätasoni mukaista" - ihan kuin puhuttaisiin lapsen kehityksestä :)
Provo kai tämä onkin. 46-vuotias ei ole vanha ja meidän ikäpolvi ei puhu tasoista. Kuulostaa ihan normaaleilta haluilta tässä iässä. N47
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kuin kroppani oikein lisäisi löylyä pesään siksi että se tietää että kauaa ei ole enää hedelmällistä aikaa, että nyt toimintaa perhana. Pistää jotain ihan sikamaista lemmen eliksiiriä virtaaman suonistossani että saisi minut haksahtamaan johonkuhun tyyppiin joka panisi minut paksuksi.
Mulla on tuntunut nyt viime päivinä samaa :D ja kevättä kohtihan tässä ollaan menossa...se on myös sitä kevättä
Vierailija kirjoitti:
Yleensä naiset tässä iässä ovat kiinnostuneita kulttuurista ja kirjallisuudesta. Sisustuksesta ja lastenlapsista.
Höpö höpö. Nykyään on suht normaalia, että lapset tehdään vasta 4-kymppisenä...
Avovaimolta alkoi himot katoamaa pari vuotta sitte n.47 vuotiaana..tuli kaikkia esi vaihdevuosi ongelmia pikku hiljaa ja lääkäreissäkin on käynyt..
ei vaan halua myöntää että tarvitsisi hormooni hoitoa nyt jo 49 vuotiaana..koska ei näytä ainakaan asiat helpottavan kun ikää tulee lisää.
alapää vaivatkin melko pahoja välillä.
nyt katosi sitten viime syksynä loppukin seksi ja läheisyys ..voin sanoa että on rankkaa.
tässä "sivusta" seuranneena vaan huomannut oireet ja josta hän itse puhunut.
ei auttanut mikään mitä suhteen eteen tein ja yritin olla tukena,turvana ja rakastaa..monet itkut on tässä itketty
edelleen halusin antaa aikaa hänelle jota olen tässä vuosia antanut mutta eron hän nyt haluaa..
pitkä suhde kuitenkin takana ja paljon historiaa ja suuri "rakkaustarina" eikä rakkaus ole kadonnut mihinkään.
tämänkin on vielä hän + molemmat sanonut juuri mutta hän ei pysty olemaan nyt..voiko tosiaan iän tuomat vaivat tehdä tämän?
minä en edelleenkään haluaisi luovuttaa suhteesta vaikka vaikea olla seksittömässä suhteessa.
"taukoakin" tässä ollaan pidetty/kokeiltu muutama kk ja ei sekään kuulemma auta vaan haluaa olla yksin nyt tällä hetkellä..
tämä on ihan hirveä tilanne ja mitä sitten kun on oikeasti vanha ja yksinäinen niin olis se kiva toisen kanssa muistella siellä kiikkustuolissa menneitä..
M48
Meillä vähän samanlaista. Seksiä nyt on edelleen, mutta muuten elämä ei ole kovin kaksista. Vaihdevuosioireita on rouvalla pitkä lista ja kiukuttelee mullekkin välillä ihan mitättömistä asioista. Yllättäen laittaa nykytilannetta minun syyksi ja erostakin on puhuttu. Lapsia vielä kotona ja pitkä yhteinen historia. Ei kuitenkaan halua aloittaa hormonikorvaushoitoa. No hänen asiansahan se loppujen lopuksi onkin. Tuntuu olevan aika yleistä tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Avovaimolta alkoi himot katoamaa pari vuotta sitte n.47 vuotiaana..tuli kaikkia esi vaihdevuosi ongelmia pikku hiljaa ja lääkäreissäkin on käynyt..
ei vaan halua myöntää että tarvitsisi hormooni hoitoa nyt jo 49 vuotiaana..koska ei näytä ainakaan asiat helpottavan kun ikää tulee lisää.
nyt katosi sitten viime syksynä loppukin seksi ja läheisyys ..voin sanoa että on rankkaa.
ei auttanut mikään mitä suhteen eteen tein ja yritin olla tukena,turvana ja rakastaa..monet itkut on tässä itketty
edelleen halusin antaa aikaa hänelle jota olen tässä vuosia antanut mutta eron hän nyt haluaa..
pitkä suhde kuitenkin takana ja paljon historiaa ja suuri "rakkaustarina" eikä rakkaus ole kadonnut mihinkään.
tämänkin on vielä hän + molemmat sanonut juuri mutta hän ei
Minusta sinä kuulostat rakastavalta aviomieheltä, juuri sellaiselta, jonka jokainen nainen haluaisi. Kuulostaa myös siltä, että sekä vaimoasi että perhe-elämäänne hormonikorvaushoito auttaisi. Toivon teille parempia aikoja kiikkustuoleihinne!
Muuten upea liitto, mutta puolison sanat ja teot eivät kohtaa. Haukkuu pihtaajia, mutta on itse sellainen. Jos puoliso pihtaa, saa hänen mielestään käydä vieraissa. Minä en saa.
Naiset eivät halua katsoa peiliin. Kiitos feministit.
Vierailija kirjoitti:
tämänkin on vielä hän + molemmat sanonut juuri mutta hän ei
Tästä syystä ennen oli paremmin. Silloin naiset olivat riippuvaisia miehistään. Taloudellisesti, tai muutoin. Minun vaimoni on, ja ellei löydä uutta elättäjää, ja työmiestä, niin ei voi hormonipäissään lähteä. Eipä se ole ollut mihinkään silti lähdössäkään, eikä seksi loppunut lapsien tuloon, eikä avioliittoon, niinkuin jotkut katkerat ituhipit täällä väittää. Muutenkin vaimolla on kaikki hyvin, vaikka tällaisen sovinistin kanssa joutuu elämään. En imuroi, en pese pyykkiä, en käy missään ikeassa. Mutta teen muuta, sellaista mitä vaimoni ei osaa, tai pysty. Ja uskokaa tai älkää. Ollaan molemmat tyytyväisiä. Alamäki alkoi siitä, kun miehet tarttuivat imurinvarteen, ja tiskirättiin. Alettiin tehdä sukupuolista(niistä ainoasta kahdesta) samanlaisia. Silloin alkoi erot yleistymään, miehet käymään valtateiden levikkeillä, kukaan ei ole tyytyväinen, eikä naisia huvita seksi oman vässykkämiehen kanssa. Vai kumpi kiihottaa naista enemmän: Raavas tukkia olkapäällä kuljettava moottorisahamies, vai hintelä imuria heiluttava kasvis-Pete?
Nainen 49-v ja haluttaa valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Nainen 49-v ja haluttaa valtavasti.
Saatko kuitenkin riittävän paljon seksiä ?
Hautaan ne loppuvat. Kuolleena ei ole haluja eikä himoja.