Virkamies, olisitko kusessa jos joutuisit laatimaan kirjallisen selvityksen viidestä asiasta jota olet saanut aikaan edellisellä viikolla?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Aika montaa julkista työtä, voisi tehdä lähes kuka vain. Itsekin voisin mielelläni tehdä vaikka puolet pienemmällä palkalla.
Miksi et sitten hae tätä minun paikkaani, joka on juuri nyt haussa? Eikä kukaan muukaan. Asiantuntijatyötä valtiolla.
Suurimmalla osalla ei ole hajuakaan siitä, mitä Suomen virkamiehet tekevät.
Itselläni ei ole lainkaan ongelmia huomenna raportoida esihenkilölleni tämän viikon tai vaikkapa viime vuoden tekemisiäni. Sattuu sopivasti olemaan suoritusarviointikeskustelu heti maanantaina.
Viime viikolla valmistelin kaksi koulutusta, toinen virkamiehille ja toinen sitten alan elinkeinoelämälle eli yrityksille. Ko. koulutuksella yritykset pystyvät noudattamaan EU-lainsäädäntöä, joka on yhtenevä USAn vastaavan kanssa. Eli auttaa myös USAn markkinoilla toimiessa. Konsultoin poliisia asiassa, jossa tarvitsivat apua, ilman virka-apupyyntöä. Kirjoitin 4 raporttia, sovin pari EU-hankkeen virtuaalipalaveria ja kävin läpi työkaverin opinnäytetyön niiltä osin, kuin se koski omaa alaani.
Hiljainen viikko, kun uusimaalaiset lomailivat. Edellisellä viikolla oli 11 tunnin työpäiviä, ilman ylityökorvauksia tietenkin.
Olisi hauska nähdä se ihminen, joka suostusi tekemaan p@skaduunini puolella palkalla.
Ja mitä sain aikaiseksi? Ainakin muutama firma pydtyy jatkamaan toimintaansa Suomessa ja jotkut pääsee EU-markkinoillekin. Pelastin ehkä 100 työpaikkaa yksityisella sektorilla, mutta eihän se mun piikkiini mene. Mähän oon ihan turha, virkamies.
En minä niinkään mutta pomot kylläkin. Ei jumalauta miten tyhjänpäiväisillä projekteilla ja palavereilla voi kalenterit täyttää.
Projekteja, jotka tehdään tekemisen ilosta eikä niistä sen jälkeen kuulu sanaakaan. Keksitty vain joku aihe, jotta saadaan fyrkat käytettyä.
Oikeat henkilöstöasiat jää hoitamatta. Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä läpimätää systeemiä.
Joku päivä otan rohkean vedon ja irtisanoudun sekä ryhdyn päätoimisesti pyörittämään omaa firmaa.
Eihän tätä menoa kestä erkkikään. Osa pomoista on selkeästi hyvävelikerhon suojatyöpaikassa.
En. Oikea virkamies laatii kirjallisen raportin aiheesta kuin aiheesta.