Virkamies, olisitko kusessa jos joutuisit laatimaan kirjallisen selvityksen viidestä asiasta jota olet saanut aikaan edellisellä viikolla?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Helsinki-Turku moottoritietä suunniteltiin ja valmisteltiin 20 vuotta. Nythän se on valmis, ja hieno tuli. On myös otettu huomioon liito-oravien pesimäalueet ja tehty hirville ylikulkusillat.
Ne tunnelit olivat teidän takianne jatkuvasti pois käytöstä 🤣
Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
Vierailija kirjoitti:
tulisi pitkä kirjoitus. olemme täällä toimistolla työllistäneet toisiamme tosi ahkerasti byrokratialla. on lähetetty toisillemme satoja sähköposteja, täytetty kymmeniä lomakkeita ja pidetty paljon palavereja
Kun organisaation koko saavuttaa kriittisen massan (n. 20 henk.) se pystyy työllistämään itse itsensä ilman ulkopuolista ärsykettä.
Ja näin duunarina joudun kirjoittamaan jokaiselle päivälle mitä on tullut työpäivän aikana tehtyä.
Teen päivittäin palkatonta että selviän älyttömästä työmäärästä. Nopeasti miettien viime viikolla piti edistää 25 asiaa. Kokouksia oli normaalia vähemmän 17, sillä suurimmalla osalla oli talviloma. Tunnistan että julkishallinnossa on lusmuja, jotka vain menevät siitä missä Aira matalin ja jättävät asioiden edistämisen muille.
Tuntuu, että monilla menee sekaisin virkamies ja viranhaltija, molemmilla on virka, mutta virkamiehiä on vain valtiolla. Lääkäreitä ja opettajia on kyllä valtiolla töissä, mutta aika vähän. Poliisit ja rajavartijat ovat virkamiehiä.
Onhan se kumma jos joutuu kyselemään mitä on saatu aikaan. Eikös ne oo palkattu tekemään tietyt hommat? Vai eikö se ole vielä ihan selvää, että mitä tekemään on ihmiset palkattu?
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaisten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
No, hei vaan ap. Oletko jo ilmoittautunut perussuomalaisten kunta- ja aluevaaliehdokkaaksi?
Ei sinänsä. Mutta jos joku persu pyytäisi valikoimaan joukosta 5 tärkeintä, miettisin kyllä useampaan kertaan, että millä perusteella ne kannattaisi valita.
Ja sitten kyllä harmittaisi ihan vietävästi se, että työaikaa tuhrataan tuollaisiin listoihin. Mun työnkuva kun näkyy laista erittäin selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion virkamiehistä suurin ryhmä on poliisit.
Vai olisko armeija? Entä rajavartiosto?
Myös opettajat, hoitajat, lääkärit ....
Mutta näissä persfantasioissa virkamies on aina joku liituraita joka syö kampawiinereitä työkseen.
Opettajat ja hoitajat eivät ole virkamiehiä. Eivätkä edes poliisit ja rajavartijat.
Ovat viranhaltijoita eli virkavastuussa.
Meillä on ollut jo tällainen käytäntö. Ennen koronaa kun harvoin sai olla etänä niin päivän tekemiset piti raportoida esimiehelle. Enää ei ole tällaista mutta kyllä tietyt työt kirjataan tehdyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on! Itsellä sama tilanne päällä kun vaimo laittoi WOKE-salaattia pöytään vaikka olin kieltänyt.
Anal Musk, tuo persuleiden suosikkituoksu leijuu vahvana ketjun yllä.
Kampaviinerikaffittelua veronmaksajien piikkiin ja aina välillä lounas.
Suomeenkin pitäisi saada oma Elon Musk karsimaan moottorisahalla ylikasvanutta julkista sektoria.
Valtion virkahenkilöisen määrä oli vuoden lopussa 81.696. Heistä suurin ryhmä on turvallisuustointa 34.903 henkilöä. Siinä ovat poliisit, rajavartiosto, maanpuolustus.
Elinkeinotoiminta oli kakkosena ja työllisti 9709 henkilöä, oikeustoimi 6914, sisiaali- ja terveyspalvelut 6741, Tutkimustoiminta 4871, kulttuuripalvelut vain 784.
Vierailija kirjoitti:
SÄÄNTÖSUOMI! SÄÄNTÖSUOMI!
Virkamiehen työpäivä koostuu useista asioista. On kahvi-, lounas- ja tupakkataukoja sekä sisäisiä palavereita. Kyllä siinä tekemistä piisaa.
Kokemuksella
Vierailija kirjoitti:
En. Tulisi useita raportteja. Omassa työssäni ei ole aikaa muulle kuin työlle.
Sama täällä. Monen vauva-palstalaisen elämä vaikeutuisi huomattavasti, jollen tekisi töitäni. Ja töitä riittää, vajaamiehityksellä tehty jo pitkään.
No, opettajanakin olen virkamies. Voisin merkata siihen alkuunsa ne 27 oppituntia ja kaksi ys-tuntia. Sen päälle sitten muut työt sekä yksi sairaalapalaveri.
Perssuolinkaiset haluaisivat vähentää poliisien määrää kuten idolinsa Trump.