Ihminen joka puhuu paljon käsillään, mitä mieltä?
Siis kädet viuhuvat edes takaisin kun näyttää että tuolla sitä ja täällä tätä eikä tietenkään se kuulija näe samaa mitä puhuja näkee
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Olen visuaalinen ihminen. Kun puhun niin näen asiat kuvina päässäni. Siksi "puhun" käsilläni kun heti ei tule oikeita sanoja mieleen.
Ai? Mä taas viiton itselleni juuri siksi, että näen kuvia ja kirjoituksia :p Esim. jotain muotoihin liittyviä juttuja selittäessäni käteni viittovat niitä muotoja. Se on automaattista toimintaa. Sanosin, että itselleni se on tunteellista puhumista myös. Olen tanssinut taaperosta asti ja jotenkin ilmaisen itseäni puhuessa myös kehollisesti. Ei ole sanat hukassa, olen niitä ärsyttäviä tyyppejä, jotka ehtivät ehdottaa toisen sanojen väliin sanoja, koska heille ei tule sanat mieleen. Vaikka lupaan aina itselleni, että odotan, odotan, kunnes toinen sen sanoo, niin silti lipsahtaa. Sori siitä.
Se on ihan normaalia Etelä-Euroopassa. Oletko ap koskaan edes matkustellut vähän Tukholmaa kauempana?
Luova ja vilkas persoona ja/tai sukujuuret jossain etelässä.
Huomaan joskus ihan puhelimeen puhuessa (ilman videokuvaa), että kädet liikkuu! :)
Kuurot puhuvat käsillään. Katso ap yle tv1 nyt.
Mä oon huitonu käsilläni jotenkin tiedostamatta jotenkin pienestä pitäen. Kai se joku puheen tehoste on.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vajaa. Ei osaa sanoittaa ajatuksiaan, niin pitää käsiä heiluttaa.
Älykkäät ihmiset lukevat paljon ja heidän sanavarastonsa on suurempi.
Tyhmien on pakko lukea paljon. Muisti ei pelaa ja kerrasta ei opi, koska järki ei leikkaa. Vanha viisaus, minkä kumoamiseen tarvitaan kokonainen akatemia.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan joskus ihan puhelimeen puhuessa (ilman videokuvaa), että kädet liikkuu! :)
Ennen vanhaan puhelimet tippui pöydältä, kun tuli joku hyvä uutinen puhelimitse. Jäi langan varaan roikkumaan.
Tykkään. Sen sijaan Suomessa yleinen jäyhyys ja kivettynyt olemus tuntuu oudon jäykältä.
Ranskassa jos puhuessasi tökötät paikoillasi vähäilmeisenä käsien ja kehon liikkumatta sinua voidaan pitää autistisena.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon huitonu käsilläni jotenkin tiedostamatta jotenkin pienestä pitäen. Kai se joku puheen tehoste on.
Peritty malli. Lapsesta näkee, kuka sitä on opettanut ja millä lailla.
Lapsi matkii kaiken ilmettä myöten. Siksi adoptiolapsetkin vaikuttavat usein biologisilta.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa jos puhuessasi tökötät paikoillasi vähäilmeisenä käsien ja kehon liikkumatta sinua voidaan pitää autistisena.
Muualla autisti on meillä normaali :)
Luovat ja idearikkaat sähäkät kädet.
Flinkkilä ja Kellomäki 2.3.25 ohjelmassa oli yksi osallistujista ( Veera) joka huitoi puhuessaan koko ajan käsillään. Hän ei saanut yhtä ainutta sanaa sanottua, ettei kädet viuhtoneet edes takas.
Oli aika häiritsevää katsoa...
On tutkittu, että käsien käyttäminen puheen aikana liittyy läheisesti kielellisiin kykyihin ja älykkyyteen. Esimerkiksi Albert Mehrabianin tutkimuksen mukaan viestin välittymisestä jopa 55 % koostuu eleistä ja merkeistä eli nonverbaalisesta kielestä. Lisäksi käsien elehtiminen puheen aikana voi viestiä karismaattisuudesta ja energisyydestä, mikä auttaa kommunikoimaan tehokkaammin kuulijoiden kanssa.
Mene Italiaan. Matkusta Espanjaan.
No tätäkin voi olla. Eikös ole omituista jos ihminen liikkuu puhuessaan?