Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jollain on lastenhankintaan pakkomielle?

Vierailija
22.02.2025 |

Toisen paratiisi on toisen helvetti. Kyllä luulot karisee kun valvoo parin vuoden ikäerolla olevia naperoita ja näiden itkuheräilyjä ja ripulipaskoja vaikka 1000 vuorokautta putkeen noin aluksi. Ja siitä se taival vasta alkaa.

On niistä iloakin, mutta ei se herravie ole mikään autuas taivas.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on miehenä elämän tarkoitus ja jota ilman minuakaan ei olisi olemassa.

en halua että satojen tuhansien vuosien esi-isien ponnistelut loppuvat minuun.

jos en suomesta saa naista, yritän asiaa. jos ei sieltäkään niin mielummin kaulakiikkuun kuin odottamaan nöyryytettynä vanhuuskuolemaa yksin.

Vierailija
2/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aasiaa*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos en suomesta saa naista, yritän asiaa. jos ei sieltäkään niin mielummin kaulakiikkuun kuin odottamaan nöyryytettynä vanhuuskuolemaa yksin.

Siis haluat nimenomaan päästä hoitamaan lapsia??

Vierailija
4/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle se lasten hankinta on pakkomielle? Tekemiseen liittyvän pakkomielteen vielä ymmärrän, mutta että niiden hankintaan...

Vierailija
5/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvunjatkaminen on elävän olennon olemassaolon perustarkoitus. Ilman sitä elo ja olo jäävät pitkälti merkityksettömiksi.

Yöheräilyjä kestää vain hetken aikaa per lapsi, ja sitten helpottaa.

Vierailija
6/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niin ihmeellistä juuri sinussa on?

Vierailija
7/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ei kaduta yhtään. 4 lasta pienellä ikäerolla.

Vierailija
8/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun valittaisi että ei halua käydä töissä koska pitää herätä aikaisin ja lähteä työmatkalle.

Vierailija
9/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin voi olla vahva vietti.

Monilla taas kyse on siitä että koko elämän pointti on vain muiden ihmisten odotusten täyttäminen. Sitten kun pitäisi lapsia kasvattaa niin ei olekaan näyttää mallia miten eletään ja iloitaan vaan pelkkä katkeruus kuoren alla.

Lapsiparat.

Vierailija
10/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska harrastukset, ravintolat, trävelläys, tv-sarjat on ihan yhdentekevää näpertelyä ja liibalaabaa jolla vaan täytetään tyhjyyden tunnetta. Ainoa "järkevä" asia johon aikaa voi upottaa on uuden ihmisen kasvatus.

En koe että voin ihmisenä olla onnellinen ennen kuin synnytän ainakin yhden lapsen. Luomu ja IVF epäonnistuneet 11 vuotta joten aika synkät fiilikset on, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Jollekin lapsettomuus on valinta ja se on ok, mutta minulle se on kirous ja olen haaveillut lapsesta jo jostain 6v:stä asti, ollessani nyt 38.

Vierailija
11/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu sinuun? Olet siis sukusi viimeinen? Ei ole lisääntyviä sisaruksia, serkkuja, muuta sukua? Minun esi-isistäni on tullut aika laaja joukko jengiä jotka lisääntyy kyllä, minun ei tarvitse. 

Vierailija
12/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis haluat nimenomaan päästä hoitamaan lapsia??

Nänä kuvittelevat että nainen tekee kaiken työn ja miehelle vaan "tupsahtaa" perillinen vailla vaivaa. Mutta kukaan ei tuohon suostu.

Vierailija
13/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin voi olla vahva vietti.

Monilla taas kyse on siitä että koko elämän pointti on vain muiden ihmisten odotusten täyttäminen. Sitten kun pitäisi lapsia kasvattaa niin ei olekaan näyttää mallia miten eletään ja iloitaan vaan pelkkä katkeruus kuoren alla.

Lapsiparat.

Ja nimenomaan tarkoitan sitä että kun lapsi yötä myöten itkemällä ja kaikenlaisella rasittaa vanhempiaan määrän x niin silloin täytyy olla jonkinlainen kokemus aidosti omasta valinnasta, muuten loppuu motivaatio ja lapsi näkee että tuo ei enää jaksa minua ja kasvaa täysin kieroon.

Vierailija
14/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset vaan itsekkäästi haluavat lisääntyä, vaikka eivät edes käy töissä ja elätä itse lastaan

Vierailija
15/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvunjatkaminen on elävän olennon olemassaolon perustarkoitus. Ilman sitä elo ja olo jäävät pitkälti merkityksettömiksi.

Millä tavalla merkityksettömäksi? 100 vuoden päästä sinä ja minä olemme molemmat mullassa, oli lapsia tai ei. Elosi on juuri niin merkityksellistä millaiseksi sen koet, ja se ei siitä henkilökohtaisesta kokemuksesta kauheasti laajene, ellet nyt keksi vaikka parannusta alzheimerin tautiin tms.

Jos lapsien teko on SINULLE merkityksellistä niin toki teet. Mutta turha hassutella että kaikille olisi.

Vierailija
16/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla merkityksettömäksi? 100 vuoden päästä sinä ja minä olemme molemmat mullassa, oli lapsia tai ei. Elosi on juuri niin merkityksellistä millaiseksi sen koet, ja se ei siitä henkilökohtaisesta kokemuksesta kauheasti laajene, ellet nyt keksi vaikka parannusta alzheimerin tautiin tms.

Jos lapsien teko on SINULLE merkityksellistä niin toki teet. Mutta turha hassutella että kaikille olisi.

Sinua ei olisi olemassa jos joskus 1000 vuotta sitten joku esiäitisi olisi saanut feministisen herätyksen ja päättänyt kieltäytyä lastenteosta.

Vierailija
17/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kun valittaisi että ei halua käydä töissä koska pitää herätä aikaisin ja lähteä työmatkalle.

Duunista saa sentään rahaa, kakarat sen sijaan vie kaikki rahat ja ajan. 

Vierailija
18/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskin tapauksessa uskoisin, että esikoisen kuolema aiheutti jonkinlaisen trauman. 

Vierailija
19/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei olisi olemassa jos joskus 1000 vuotta sitten joku esiäitisi olisi saanut feministisen herätyksen ja päättänyt kieltäytyä lastenteosta.

Sinua ei olisi, jos isäsi olisi kestänyt minuutin pidempään. 

Vierailija
20/27 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut olematta olemassa jo miljardeja vuosia, enkä muista olleeni siitä kovin pahoillani. Nyt olen täällä hetken ja sitten taas poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän