K-marketin laputetut tuotteet joista kassa ei anna alennusta
En tiedä onko muille tuttua mutta Turun K-market Centrumin (Kristiinankatu) kassa jättää toistuvasti lyömättä laputettujen tuotteen aleprossan kassaan. Joka kerralla saa huomauttaa asiasta. Mikä voi olla syynä, kun kyse tuskin on kauppiaasta!
Olkaapa tarkkoina kassalla.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kassa aina kyseessä, vai yleisemmin? Anna palautetta suoraan kauppiaalle.
Sama kassa ja tekee tahalleen, ei osaa peitellä asiaa. Puhuu huonosti suomea.
Ei vaan nappaa? Vaihda kassaa.
K Centrum on ollut hyvä marketti mutta ale-laputettuja ruokia on tosi paljon.Kauppa ei taida käydä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi käydä niin, että kassa ei vain kaikista tuotteista huomaa tarroja, mutta silloin kyse jostain yksittäisestä tuotteesta, ei säännöllisestä tavasta.
Meidän lähi K-marketissa on nykyään viivakoodilliset aletarrat ja ale tulee suoraan koodista, mikä helpottaa kassan työtä. Ale-tarra on laitettu normaalin viivakoodin päälle ja pelkkä aleprosenttitarra vielä tuotteen päälle. Näitä ei voi kassa "unohtaa".
Näin pitäisi toimia aina kaikissa kaupoissa. Jostain syystä ei. Kaupat laskevat, että ansaitsevat enemmän, koska kassat eivät aina huomaa ale-tarraa eikä asiakas aina seuraa/ehdi seurata/pyydä kuittia.
Luulis että jo ihan työtehokkuuden nimissä tuollainen viivakoodi olisi järkevä kuin se että asiakas kippaa rekkalavallisen alelaputettuja hihnalle ja joka ikinen pitää erikseen näpytellä alennukseen, johan siinä kassahenkilöäkin luulisi pännivän.
Kassa ei aina alennusta. Meidän lähikaupoissa alennuslaput on laitettu sen koodin päälle, se helpottaa kassan työtä ja sitä ei pysty myymään normaalihinnalla kun lappu on koodin päällä. Kaupan alelaputtajissa se vika on, sinne informaatiota.
korjaus; Kassa ei aina huomaa alennusta.
Eri kulttuureissa voi olla erilaiset tarkkuus vaatimukset ? Suomalainen tapa on jämpti ja rehti mutta kaikkialla maailmassa ei ole niin. Voi kestää ennen kuin oppii maan tyylin.
Asettelen myös hihnalle viimeiseksi ne laputetut ostokset, jolloin helppo seurata kassan päätteestä tuleeko alennukset tuotteeseen. Mitään kiirettä ei ole pakkaamaan ostoksia vaikka se itseltäkin joskus unohtuu ja seuratkaa mitä siinä kasssalla oikeasti tapahtuu.
Postitalon K-marketissa aikanaan tuota tapahtui usein. Minä kun ostin aina vain sen 2-3 tuotetta, ja laitoin ne se punalappu ylöspäin selkeästi hihnalle, niin silti ei usein huomattu. Joku 5-6 kertaa täytyi sanoa, että hei, tämä kuitti täytyy korjata.
Olen myös turkulainen ja ihan yleinen ilmiö tämä näköjään, paikasta riippumatta. Skanssin Sittariin annoin jo palautteen "johtoportaaseen". Taisi tehotakin, kun nyt on ollut ok nuo kuitit. Tarkastaa pitää joka kerta.
Ja pitäkää se kuitti tallessa, ja ottakaa se siis kaupasta mukaanne, jotta pilaantunut ja rikkinäinen palautus on edes mahdollista!
Lidlissä on yleensä aiemmin ollut oikein, mutta nykyään saa mennä kuitin ja tuotepussin tai -paketin kanssa seuraavalla kauppareissulla oikaisemaan.
Osa ei edes pahoittele.
Olen kuullut, että "kun on niin kiire" :D Mihin hemmettiin siitä kassalta on kiire? Työtä tehdään, kunnes työaika loppuu. Olen minäkin joskus kassatöissä ollut nuorempana. Ehkä olin hitaampi, mutta eipä tullut virheitäkään.
Kiitos kuitenkin henkilökunnalle, ei ole helppoa hommaa, kun saa kuulla valituksia ja inhottavia vitsejä miljoonaan kertaan päivässä. Harvoin olen kuitenkaan saanut huonoa palvelua, kohteliasta on porukka.
Vierailija kirjoitti:
Kassa ei aina alennusta. Meidän lähikaupoissa alennuslaput on laitettu sen koodin päälle, se helpottaa kassan työtä ja sitä ei pysty myymään normaalihinnalla kun lappu on koodin päällä. Kaupan alelaputtajissa se vika on, sinne informaatiota.
Sitten sitä ei huomaa hyllystä koska usein se viivakoodi on tuotteen pohjassa
Tampereen Härmälän kauppiatar ei myynyt tuotetta siihen hintaan mihkä oli itte laittanu hintalapun. En viitsinyt nostaa meteliä, jätin ostamatta, mutta on kyllä aika veemäistä touhua. K-kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi käydä niin, että kassa ei vain kaikista tuotteista huomaa tarroja, mutta silloin kyse jostain yksittäisestä tuotteesta, ei säännöllisestä tavasta.
Meidän lähi K-marketissa on nykyään viivakoodilliset aletarrat ja ale tulee suoraan koodista, mikä helpottaa kassan työtä. Ale-tarra on laitettu normaalin viivakoodin päälle ja pelkkä aleprosenttitarra vielä tuotteen päälle. Näitä ei voi kassa "unohtaa".
Näin pitäisi toimia aina kaikissa kaupoissa. Jostain syystä ei. Kaupat laskevat, että ansaitsevat enemmän, koska kassat eivät aina huomaa ale-tarraa eikä asiakas aina seuraa/ehdi seurata/pyydä kuittia.
Kyllä se ongelma on siinä, että hypermarketeissa on niin laaja valikoima ja niiden viivakooditarrojen printtaaminen on huomattavasti isompi operaatio, kuin pelkän prosenttitarran teippaaminen. Ymmärrän, että se ärsyttää että ale jää saamatta, mutta kassalla työskentelevänä vakuutan, että kyse on ihan vain inhimillisestä virheestä. Mä en ole provikalla, joten mulla ei ole pienintäkään syytä "huijata" asiakkaita. Ja kaupalla ei ole mitään pakkoa niitä alennuksia edes tarjota, jos ne ei niitä halua antaa. Ja kyllä se asiakastyytyväiisyys on kaupalle tärkeämpi asia kuin ne ale-tarralla varustetusta päiväystuotteesta saatavat "ylimääräiset" 0,85€. Valitettavasti niin kauan kuin työntekijät on ihmisiä, niin satojen asiakkaiden seassa muutaman asiakkaan kohdalla saattaa sattua virhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kassa aina kyseessä, vai yleisemmin? Anna palautetta suoraan kauppiaalle.
Sama kassa ja tekee tahalleen, ei osaa peitellä asiaa. Puhuu huonosti suomea.
Ei vaan nappaa? Vaihda kassaa.
Siellä on vain yksi kassa!
Vierailija kirjoitti:
Olen myös turkulainen ja ihan yleinen ilmiö tämä näköjään, paikasta riippumatta. Skanssin Sittariin annoin jo palautteen "johtoportaaseen". Taisi tehotakin, kun nyt on ollut ok nuo kuitit. Tarkastaa pitää joka kerta.
Ja pitäkää se kuitti tallessa, ja ottakaa se siis kaupasta mukaanne, jotta pilaantunut ja rikkinäinen palautus on edes mahdollista!
Lidlissä on yleensä aiemmin ollut oikein, mutta nykyään saa mennä kuitin ja tuotepussin tai -paketin kanssa seuraavalla kauppareissulla oikaisemaan.
Osa ei edes pahoittele.
Olen kuullut, että "kun on niin kiire" :D Mihin hemmettiin siitä kassalta on kiire? Työtä tehdään, kunnes työaika loppuu. Olen minäkin joskus kassatöissä ollut nuorempana. Ehkä olin hitaampi, mutta eipä tullut virheitäkään.
Kiitos kuitenkin henkilökunnalle, ei ole helppoa hommaa, kun saa kuulla valituksia ja inhottavia vitsejä miljoonaan kertaan päivässä. Harvoin olen kuitenkaan 
Tämä onkin Turun tauti!
Vierailija kirjoitti:
Eri kulttuureissa voi olla erilaiset tarkkuus vaatimukset ? Suomalainen tapa on jämpti ja rehti mutta kaikkialla maailmassa ei ole niin. Voi kestää ennen kuin oppii maan tyylin.
Ja senkö takia asia on ok? Herää jo.
Tykkään asioida itsepalvelukassoilla mutta siellä on jo pari kertaa käynyt niin että aletuotteeseen ei ole laitettu uutta viivakoodia ja alennus olisi jäänyt saamatta jos "vartija-myyjää" ei olisi mahdollsita pyytää lyömään se alennus kassaan. Harmittaa joka kerta. Näin citymarketissa, Prismassa ei ole näin käynyt.
Minä laitan hihnalle ensin täysi hintaiset ja lopuksi punalaputetut ja kun punalaputetut alkaa niin sanon kassalle ett nämä on punalaputetut. Punalaput kannattaa laittaa päällepäin että kassa huomaa. Tarkistan kaupalla kuitista onko oikein. Olen joskus aiemmin käynyt tuotteen kanssa korjauttamassa virheen kun oli kalliit tuotteet..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla käynyt eri kaupassa jatkuvasti samaa. Kiva kun ostaa jättiostokset ja pitäisi kuittia plärätä jos useampi aletuote
Ihan vinkkinä: jätä aletuotteet viimeiseksi ja siinä vaiheessa kun niiden aika tulee, niin voit jo seisoa siinä maksua odottamassa ja katsoa että aleprosentt lyödään. Lisäksi tuotteet on kuitissa alimpina, joten ne on helppo sieltä tarkistaa. Tämä siis jos ko. kaupassa haluat välttämättä käydä, vaihtoehto on tietenkin aina äänetää jaloillaan.
LISÄKSI, tee itsellesi ja kassatyöntekijälle ja muille asiakkaille palvelus, ja laita se tuote hihnalle niin, että se alelappu on näkyvissä. Jos oletatte, että kassa katsoo tuotteen jokaiselta kantilta erikseen, niin se ei tapahdu. Koska se hidastaisi hommaa ihan älyttömästi. Jotkut asiakkaat laittaa tuotteen hihnalle niin, että aletarra on hihnaa vasten. Sitten maksun jä
Itse teen tuota paljon, että jätän aletuotteet viimeiseksi. Juurikin siksi, että ne on siitä helppo tarkistaa ja myyjällekin ehkä helpompaa naputella ne alejutut peräkanaa.
Näin myyjänä voin kokemuksesta kertoa että ne aletarroja ei vain huomaa kun sen monta sataa asiakasta vetää läpi siitä hihnasta. Inhimillisiä virheitä ei tahallisia. Meilläkin joskus ne tarrat on mustia. Ja minulla on vaikeuksia niitä mustia tarroja huomata. Toivoin työpaikalla että laputettaisiin vain punaisilla. Se on helpompi nähdä. Jos haluaa auttaa myyjää niin asettele ne tuotteet vaikka heti siihen alkuun ja mainitsee että on laputettuja tuoteita. T. Välillä myös puusilmä myyjä..