Onko sinulle koskaan tullut pidempiä sairausloma?
Miksi ja miten suhtauduit asiaan itse vai kipunoitko esimerkiksi sen kanssa, "pitää" olla pois töistä tms?
Kommentit (17)
Ei haittaa yhtään. 201 jälkeen olen ollut nyt yhteensä 9 kk töissä ja nekin viimeisen puolentoista vuoden aikana.
3 kk olin ison leikkauksen jälkeen enkä kipuillut yhtään töihinpaluun kanssa. Minulle riitti se, että opettelin kävelemään.
Syövän takia 9 kk sairaslomalla. Ei yhtään nyppinyt.
En tiedä lasketaanko tämä aloittajan kuvaamaksi pitkäksi sairaslomaksi, mutta olin auto-onnettomuuden seurauksena pois töistä n. 5kk.
Välittömästi onnettomuuden jälkeen tehtiin leikkaus jotta pysyn hengissä ja sitten muita leikkauksia muutaman tämän jälkeen.
Enkä mielestäni ollut edes työkykyinen kun saikkua ei enää myönnetty vaan töihin oli rampana palattava, jokainen päivä n. 3kk ajan oli fyysistä taistelua.
Olin keskeisessä roolissa eräässä kehityshankkeessa kun tämä tapahtui, kyllä kipuilin sen kanssa ettei siinä päästy lupauksiin, ei niin lopputuloksessa eikä aikataulussa, tilalleni ei tullut kukaan jatkamaan työtäni koko aikana.
Viisi viikkoa oli ison vatsaleikkauksen takia. En siinä mitään töitä ajatellut.
Syövän takia ensin 7 kk, sitten tuli muita vaivoja ja saikku jatkui, lopulta tk-eläkkeelle. Ei ole työt käyneet mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yli kolme vuotta sairauslomalla te-toimiston työtön työnhakija kuten sadat muut työkyvyttömät kaltaiseni jotka eivät kelpaa töihin eikä eläkkeelle . Ihan normaali byrokratia Suomessa .
Samassa veneessä ollaan. Saatko sairaspäivärahaa vai työmarkkinatukea? Minun sp-rahat kela on hylännyt, joten työmarkkinatuella mennään. Ikinä en tule työkykyiseksi ja tokihan työkyvyttömyyseläkehakemuskin hylättiin.
Joo, olin viikon saikulla, kun laitettiin tekonivel polveen= yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yli kolme vuotta sairauslomalla te-toimiston työtön työnhakija kuten sadat muut työkyvyttömät kaltaiseni jotka eivät kelpaa töihin eikä eläkkeelle . Ihan normaali byrokratia Suomessa .
Minä sain pari vuotta sitten sairauslomalapun, jossa ei ole päättymispäivää lainkaan. Sairauteni on etenevä ja krooninen. Kukaan ei ole tästä koskaan parantunut.
Työttömänä palloilen. En jaksa enää hakea eläkettä kun vastaus on aina, että "työkykyä on vielä jäljellä".
Miten pitkä on pitkå? Loppuraskaudesta olin noin kuukauden saikulla, kun jouduin vuodelepoon. Myöhemmin olin taas kuukauden, kun sain keuhkoembolian. Olihan se vähän raastavaa, kun tiesin, että työni kaatuvat kollegoiden niskaan, sijaisia ei meillä harrasteta alle vuoden mittaisissa poissaoloissa.
3kk sairausloma sen jälkeen kun rinnoista poistettiin kasvaimia. Onbeksi lääkäri (kirurgi) ajoitti leikkauksen hyvin. Toukokuussa leikattu potilas saa piiiitkän kesäloman, joka jatkuu elokuun loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain pari vuotta sitten sairauslomalapun, jossa ei ole päättymispäivää lainkaan. Sairauteni on etenevä ja krooninen. Kukaan ei ole tästä koskaan parantunut.
Työttömänä palloilen. En jaksa enää hakea eläkettä kun vastaus on aina, että "työkykyä on vielä jäljellä".
Saatko sairaspäivärahaa vai työmarkkinatukea? Minä vastaavassa tilanteessa ja kela hylkäsi sairaspäivärahan, eli työmarkkinatuki minulla.
Pisin oli 6 viikkoa keuhkoveritulpan takia. Olin kiitollinen sairauslomasta, koska en ollut työkykyinen, hyvä että jaksoin postilaatikolle kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko sairaspäivärahaa vai työmarkkinatukea? Minä vastaavassa tilanteessa ja kela hylkäsi sairaspäivärahan, eli työmarkkinatuki minulla.
Lisään vielä, että minunkaan sairaus ei parane, mutta silti kela katsoo minun olevan työkyinen jopa niin, ettei sairaspäivärahaa myönnetä, saati nyt eläkettä.
6 viikkoa käsileikkauksen jälkeen. En jaksanut töistä kauheasti murehtia, olin toki aina välillä yhteydessä pariin työkaveriin ja esimieheen, mutta kyllä siellä hommat hoitui ilman minuakin.
Muuten en sitten pahemmin ole pois ollutkaan.