Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näen harva se yö unia siitä, että olen lukiossa?

Vierailija
22.02.2025 |

Taustaa: Olen kirjoittanut jo 90-luvun alkupuolella. Silti näen todella usein unia siitä, että olen taas lukiossa ja ylioppilaskokeissa. En ole siellä yksin. Silloiset lukiokaverit ovat siellä myös. Käymme kaikki siellä lukiota uudestaan. Unet ovat hieman ahdistavia. Joskus myöhästyn kokeista tai ylioppilaskirjoituksista. Joskus kaikki tuntuu tosi vaikealta, vaikka todellisuudessa olin hyvä koulussa ja kirjoitin ällän paperit. 

Mistä ihmeestä tämä johtuu? Viihdyin aikanaan lukiossa tosi hyvin. Onko tämä jotain kaipuuta takaisin hyviin aikoihin? Olen kyllä nytkin ihan tyytyväinen elämääni. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi unissa ihan sopuisasti yhdistyy paikat ja ihmiset, joilla ei ole mitään yhteyttä toisiinsa? Historiallakaan ei ole merkitystä, isäni kuoli 75v ja usein hän palaa unissani tarjoamaan kyytiä tms minulle, joka unessakin olen 64. En mene kyytiin, kun unessakin muistan hänen olleen ajokiellossa viimeiset vuodet vakavan sairauden tähden.

Tutut maisemat toistuu, mutta unissani yhden pellon takana aina on järvi ja paljon rakennuksia sauna ym. Siis oikeasti ei ole, mutta unessani ihmettelen, miksemme juuri koskaan käy siellä. Tämäkin uni toistuu usein...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme