Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukulaseista

Vierailija
22.02.2025 |

Kaipaisin kokemuksia teiltä, joilla on lukulasit, joilla näkee myös kauas. Itse hommasin ensimmäiset lasini. Lukulasit, joilla voisi katsoa myös kauas. Kauas en tarvitse mitään vahvuuksia.

Nyt noudin lasit, mutta niillä ei näe lukea. Vaihdoin myös aurinkolaseihin samat linssit, että voin kesällä lukea kirjaa ulkona. Nyt en tiedä uskaltaako niillä enää ajaa autoa, sen verran sumentaa reunat. Aivan epätoivoinen oli. Maksoin noista yli 1000€. Viikon päähän heti varattiin reklamaatioaika, mutta voiko noille tehdä mitään? Tekisi mieli peruuttaa koko kauppa, en tiedä suostuvatko.

Ennen näitä laseja ostin parin euron markettilasit, joilla näen loistavasti, mutta kauas näkyy aivan sumeana. Silti paljon paremmat lasit. Ongelma vain on se, että välillä pitäisi pystyä vilkaisemaan myös kauas.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja luin myös, että sivut voivat kaareutua tms. Ei minulla kaareudu, vaan on sumeana.

ap

Vierailija
22/23 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman laseja näen täysin hyvin kauas. Ikänäköä tullut, eli en näe lukea. Menin siis ostamaan lukulaseja, mutta sanoin, että tarvitsee pystyä nähdä myös kauas. Opiskelen ja esim. tehtävien tarkistaminen on vaikeaa. Ilman laseja en näe tehtäviä kirjassa ja markettien lukulaseilla en näe taululla olevia asioita. Markettilaseilla pitäisi parin sekunnin välein laittaa lasit, ottaa pois jne. Ajattelin, että kunnon liikkeestä ostetuilla laseilla tämän ongelman olisi voinut ratkaista. Näköjään ei. Miten muilla?

ap

Mulla on pelkät lukulasit. Ovat sen verran kapeat korkeudeltaan että niiden avulla voin vaivattomasti työkennellä lähietäisyydellä. Kun tulee tarve katsoa kauemmaksi katson vain lasien yli. Ei tarvii edes koskea laseihin.

Sinulla on siis kaiken todennäköisyyden mukaan liian isot linssit joiden yläosassa ei ole mitään vahvuuksi koska näet kauas normaalisti.

En ymmärrä mikä optikkoliike on moisia edes ehdottanut sinulle. Mulle kai heti ehdotettiin kapeakorkeuksisia joita ei tarvitse aina välillä riisua pois.

Koska en osaa ihan oikein selittää mistä kyse laitan sulle linkin josta voit katsoa mitä tarkoitan, sillä erotuksella että mun lasit on ostettu optikkoliikkeestä.

https://www.vapaakauppa.net/unisex-teraksiset-lukulasit-kotelolla.html

Kyllähän noitakin voi käyttää jos molemmissa silmissä on samat vahvuudet, eikä mitään muitakaan poikkeamia tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin, että esim. kynnyksen ylittäminen voi olla hankalaa ennen kuin tottuu. Minulla sumeana ei ole pelkkä kynnyksen kohta, vaan ainakin 5 metriä eteen päin lattiasta. Onko se normaalia?

ap

Ei todellakaan nykyaikaisissa monitetehoissa vrt,nr18 vastaus, et edes huomaa mitään. Näet minne katsot. Ennen n.40v sitten niillä putoiltiin portaissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi