Mitä ajatuksia klassinen musikki herättää?
Rentouttaako? Rauhoittaa? Kyllästyttää? Ärsyttää?
Kommentit (43)
Klassinen musiikki herättää yleviä ja lohdullisia tunteita, ajatuksia. Klassinen musiikki on historiallisesti nimenomaan eurooppalaista taidetta. Olen iloinen että Suomellakin on oma harmonisen klassisen musiikin suuri säveltäjä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on mahdollista tehdä niin monenlaista äänimaailmaa, että pelkkä puhallinmusiikki jää valjuksi.
Klassinen musiikki ei ole "pelkkää puhallinmusiikkia". Tiedä sitten mistä tuon keksit, mutta fakta on se, että vaikka nykyään tehtäisiin millaista äänimaailmaa: Beethoven, Mozart ja kumppanit pitävät pintansa kaiken tämän rämpytyksen keskellä.
Nykymusiikista voi tunnistaa kohtia klassisen musiikin kappaleisiin. Eli ainakin niin tulee esiin.
Mitä klassinen musiikki sitten on? On siellä puhaltimet, jousisoittimet ja rytmisoittimet.
Faith kirjoitti:
Klassinen musiikki herättää yleviä ja lohdullisia tunteita, ajatuksia. Klassinen musiikki on historiallisesti nimenomaan eurooppalaista taidetta. Olen iloinen että Suomellakin on oma harmonisen klassisen musiikin suuri säveltäjä.
Minä miellän klassisen musiikin vanhahtavaksi. On sävellytty ja tehty musiikkia sen aikaisilla soittimilla. Soittimetkin ovat kehittyneet ja äänimaailma sen mukana.
Nykyään koneilla pystyy tekemään kaikenlaisia ääniä ja nauhoittamaan ympäristöä.
Parasta musiikkia maailmassa. Kaunista. Joskus herättää haikeutta, koska muistuttaa menneestä maailmasta, jolloin asiat olivat monessa suhteessa paremmin eikä läntinen sivilisaatio ollut vielä nykyisenkaltaisesti rappeutunut.
Ihmisillä saattaa olla valtavasti tietoa omasta alastaan, mutta ei ehkä kykyä (halua) pukea sitä sanoiksi. Ovat liian syvällä omassa maailmassaan. Ei ole toista taiteenmuotoa, joka toisi vertailukohtia.
Kuitenkin asioiden yksinkertaistaminen on avain, miten saa kaupallistettua asioita.
Vierailija kirjoitti:
Esim tämä
Hienoa äänen käyttöä. Minulla loppui minuutin kohdalla kiinnostus, kun ei ollut uutta tarjolla.
Minusta ajan hammas on tärkein kriteeri taiteessa. Klassinen musiikki on tämän testin kestänyt monin osin.
Ei ole mun juttu, en pidä rauhallisesta musiikista. Nytkin taustalla soi raskasta rokkia siivotessa, naapurit tykkää. Ikää on 55+ mutta ei siltä tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ajan hammas on tärkein kriteeri taiteessa. Klassinen musiikki on tämän testin kestänyt monin osin.
Niin. Satojen vuosien takaa tulee kaikuja. Monissa muissakin aloissa, mutta ei useinkaan ihan sellaisinaan. Asiat muutetaan meidän elinympäristöömme sopiviksi.
Rakastan sitä
Herättää iloa, surua, hurmiota, kaihoa, monenkaisia tunteita.
En tykkää mutta äänentoistojärjestelmän säätämiseen sopii erittäin hyvin koska sillä pystyy tuomaan äänen erilaisia pieniä yksityiskohtia hyvin esille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tämä
Hienoa äänen käyttöä. Minulla loppui minuutin kohdalla kiinnostus, kun ei ollut uutta tarjolla.
Pitää tutustua myös runoon joka on hieno klassikko.
Vanhemmiten oppinut arvostamaan. Oon ottanut jopa pianon soitto tunteja vaikka oon 50. Tosi kova hevisähkökitaristi tosin aikanaan, se auttaa klassisessa. Jos siis osaa muutakin kuin perus rokki komppia.
Olen yrittänyt kuunnella, mutta tulee joka kerta sellainen selittämättömän surumielinen ja ahdistunut olo. Pakko laittaa musiikki pois. Jos joku osaa vinkata, millainen klassinen musiikki ei aiheuttaisi tällaista, niin voisin vielä kokeilla.
Tässä esimerkki "diskohumpasta", mutta soitossa ja melodiassa kuuluu klassisen musiikin perinne vuosissatojen takaa.
Sitä (muka) parempien ihmisten musiikkia. Herättää ajatuksia luokkajaosta entisajan malliin. Tai nenä nyrpällään muita ihmisiä katselevia hienostorouvia ja -herroja jotka tekevät oikeasti samaa kuin muutkin, mutta tekevät sen salassa.