Olen työtön, käyn harvoin suihkussa ja silti vesilaskuni on 20 e kk
Jos kävisin normaalisti joka päivä suihkussa ja pesisin normaalin määrän vaatteita, vesilaskuni olisi 50 e kk. Missä vika? Vessa ei vuoda, vaihdatin sen tiivisteet jo, luultavasti turhaan.
Kommentit (14)
Taloyhtiö laskuttaa kiskurihintaa.
Wc-pöntöstä menee alas ylivoimaisesti suurin vesimäärä.
En tiedä, meillä on 24 euroa henkeä kohden kuukaudessa, mittarit luetaan välillä ja tulee joko takaisin tai sitten pitää maksaa.
Minä käytän vettä n 14 eurolla kuussa ja ennakkoa maksan joka kk 22 e. Saan aina joulukuussa takaisin. Olen myös todella pihi veden käyttäjä, käyn suihkussa 2-3 x viikossa ja pyykkiä pesen kerta viikkoon. Tiskaan käsin enkä lorota turhaan vettä. Tuo sinun 20 e kuulostaa kyllä paljolta. Otatko pitkiä suihkuja? Omani ehkä 3 min/kerta paitsi sillon kun sheivaan niin menee tietty pitempi aika.
Onko kyse normaalista laskutuksesta, jossa tasauslasku tulee kerran vuoteen?
Meillä on pelkkä perusmaksu okt 20e/kk vaikkei käytettäisi pisaraakaan vettä.
Suomalaisen keskikulutus on n. 5 kuutiota kuukaudessa.
Riippuen hinnoista, 30 - 40 e vähimmäishinta tuolla kulutuksella.
Onko Sinulla asunnossasi vesimittari ja paljonko kulutuksesi on kuukaudessa? Minulla ei ole mittaria, vaan asuntoyhtiö laskuttaa nyt 25 €/kk ja 1.7. alkaen 27 €/kk.
Tiskaat käsin ja silloin harvoin, kun käyt suihkussa, niin vietät siellä reilusti aikaa ja kuuma vesi juoksee täysillä sen puoli tuntia?
Viallinen mittari? Veden hinta noussut viime aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen keskikulutus on n. 5 kuutiota kuukaudessa.
Riippuen hinnoista, 30 - 40 e vähimmäishinta tuolla kulutuksella.
Minä käytän 2,3 kuutiota kuukaudessa vettä. Hinta on 12,5€/kk
Menee 75 litraa päivää kohden vettä minulla.
Se on puolet vähemmän kuin keskivertokuluttajalla.
Moni taloyhtiö perii vesiennakkomaksun eikä sitä palauteta, jos vedenkäyttö alittaa maksun. Lisää toki pitää maksaa, jos ylittää.
Ja todella pyykkiä pesen yhden täyden koneen x 10 päivässä.