Ottaisitko sukulaisen taloa tyhjennettäessä mausteet itsellesi, jos olisi avattuja/avaamattomia pakkauksia. Kyseessä siis kuolinpesän talo.
Mitä tekisit särkylääkkeiden kanssa? Ottaisitko avatut purkit/avaamattomat itsellesi?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin normaali irtaimisto ei tarvitse mitään luettelointia, ainoastaan arvoesineet, kiinteistöt, osakkeet jne eritellään. Normaali irtaimisto verovapaata 4000 euron arvosta. Perukirjassa voidaan viitata normaaliin kodin irtaimistoon jos halutaan eritellä.
Jos on useampi perijä niin kyllä luulisi kiinnostavan että 4000 euron arvoinen omaisuus jaetaan reilusti eli joko ne mausteet osakkaiden kesken tasan sellaisenaan tai sitten huomioidaan muun perinnön osituksessa jos yksi tyhjensi asunnosta tuhansien eurojen tavarat.
No ehkäpä ap ja muut perilliset ovat järki-ihmisiä eivätkä koe tarvetta jakaa jotain mausteitan mg tarkkuudella jokaisella tasan. Useissa normaaleissa perheissä riittää, että esim. apn luvataan saavan ne haluamansa maustepurkit (ellei ole joku toinen yhtä innokas juuri niitä saamaan, sitten voi vaikka jakaa), joku toinen saa jotain mitä haluaa. Toki jos sattuu olemaan äärimmäisen pihi ja tarkka porukka, joka laskee jokaisen ottaman tavaran arvon sentilleen ja haluaa että ne menevät millilleen tasan, niin sen kuin sitten laskette niiden tavaroiden arvon ja maksatte toisillenne niin että kukaan ei jää senttiäkään vajaaksi. Itse pidän kyllä aika vammaisena alkaa riitelemään aikuisten kesken että epäreilua jos tuo saa maisteita, tuo paistinpannun ja minä vanhan lempilipastoni tms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä melkoinen pesärosvo täytyy olla kun edes miettii tuollaisia asioita.
Että ihan mausteista ja buranoista asti täytyy pohtia, että mitäs sitä taskuunsa laittaisi.
Taitaa ap olla valtion elätti? Asuu tukiasunnossa asumistuen turvin ja syödä mussuttaa valtion kustantamaa toimeentulotuki ruokaa.. vainaja antaa vähän makua elämään.
Mikä lie narkomaani kun kuolaa jopa kolmiolääkkeiden peräänkin.
En kyllä jaksa ymmärtää miksi ihmeessä tuollaisia saastoja pidetään hengissä valtion verorahoilla?
Olen eri, ja minua ainakin kiinnostaisi käyttämättömät mausteet, kun käytän mausteita paljon. Tuntuisi pahalta heittää niitä roskiin. Joku toinen voi sitten ottaa vaikka arvotelkkarin, koska itse en mitään telkkarilla tee. Mulle ei ihan sama vaikka toiset saa arvokkaampaa tavaraa, kun itse en mitään ylimääräistä tavaraa haluaa. Kasveista myös voisin olla kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä melkoinen pesärosvo täytyy olla kun edes miettii tuollaisia asioita.
Että ihan mausteista ja buranoista asti täytyy pohtia, että mitäs sitä taskuunsa laittaisi.
Taitaa ap olla valtion elätti? Asuu tukiasunnossa asumistuen turvin ja syödä mussuttaa valtion kustantamaa toimeentulotuki ruokaa.. vainaja antaa vähän makua elämään.
Mikä lie narkomaani kun kuolaa jopa kolmiolääkkeiden peräänkin.
En kyllä jaksa ymmärtää miksi ihmeessä tuollaisia saastoja pidetään hengissä valtion verorahoilla?
Roskiinkone ne kuuluu ettei vaan kukaan ota itselleen mitään "kuulumatonta" ja ole siis kotirosvo kuolleen henkilön asunnossa. Miksi, mitä pahaa keksit siitä että käyttökelpoiset tuotteet tulevat vielä käyttöön? Vai ajatteletko ylitubteellisena että kuolleelle tulee paha mieli kun joku hänen mausteensa ottaa eikä heitä hukkaan? Joku muu syy? En itse vaan keksi mitään järkevää, jos asia on kaikilla osaisille ok. Eri asia jos ap olisi sieltä viemässä jotain kallista telkkaria
Otin kyllä itselleni joitakin mausteita, kuiva-aineita ja käsikauppalääkkeitä. Muutaman muun tavaran lisäksi. Miksi ei?
Sen jälkeen ilmoitin somessa, että kämpän saa tulla tyhjentämään ilmaiseksi, kunhan ottaa kaiken. Mukana oli muutama arvokkaampi tavara, joista toki tuli kymmeniä viestejä, että kiinnostunut, jono, aaveeyyvee ja vain nämä voisin hakea heti. Niihin jätin vastaamatta.
Kaikki löydetyt rahat perijöiden taskuun. Niitä ei ilmoiteta verottajalle. Eikä arvotavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ne luetteloitaisiin perukirjaa varten täsmällisesti jotta ne jakautuvat lainmukaisesti rintaperillisille ja testamentuille sekä valtio saa niistä laillisen osansa perintöverona. Noin vain ottaminen on varastamista ja veropetos.
Kuinkahan monta tuhatta kiloa mausteita pitäisi olla, että perintöveron alaraja ylittyisi...
Puolen gramman pussi sahramia maksaa 4,15€, eli vajaa kolme kiloa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin normaali irtaimisto ei tarvitse mitään luettelointia, ainoastaan arvoesineet, kiinteistöt, osakkeet jne eritellään. Normaali irtaimisto verovapaata 4000 euron arvosta. Perukirjassa voidaan viitata normaaliin kodin irtaimistoon jos halutaan eritellä.
Jos on useampi perijä niin kyllä luulisi kiinnostavan että 4000 euron arvoinen omaisuus jaetaan reilusti eli joko ne mausteet osakkaiden kesken tasan sellaisenaan tai sitten huomioidaan muun perinnön osituksessa jos yksi tyhjensi asunnosta tuhansien eurojen tavarat.
Moni on tosi vähävarainen, mutta alkaa nyt riidellä muutamasta tonnista? Että sekin pitäisi jakaa pilkulleen vaikka neljälle. Jessus.
Itse annoin sisareni mielihyvin ottaa telkut ja arabiat, kun minun ei tarvinnut osallistua tyhjennykseen.
En. Mitä minä niillä tekisin? Säilöisin omaan kaappiin josta joutuisin heittämään ne sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on tosi vähävarainen, mutta alkaa nyt riidellä muutamasta tonnista? Että sekin pitäisi jakaa pilkulleen vaikka neljälle. Jessus.
Itse annoin sisareni mielihyvin ottaa telkut ja arabiat, kun minun ei tarvinnut osallistua tyhjennykseen.
Minä jätin kaikki tavarat, niin ei tarvinnut osallistua tyhjennykseen. Siellä oli tuhansien eurojen edestä tavaraa. Onneksi toinen osapuoli halusi kaiken ja on saanut niitä myytyä hyvin. Kuolinpesään kuului mm. tiettyjä harrastukseen liittyviä tavaroita, jotka ovat kalliita ja myös haluttuja käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ne luetteloitaisiin perukirjaa varten täsmällisesti jotta ne jakautuvat lainmukaisesti rintaperillisille ja testamentuille sekä valtio saa niistä laillisen osansa perintöverona. Noin vain ottaminen on varastamista ja veropetos.
Kuinkahan monta tuhatta kiloa mausteita pitäisi olla, että perintöveron alaraja ylittyisi...
Puolen gramman pussi sahramia maksaa 4,15€, eli vajaa kolme kiloa riittää.
Tuossahan 500 g maksaa jo 4150 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkäpä ap ja muut perilliset ovat järki-ihmisiä eivätkä koe tarvetta jakaa jotain mausteitan mg tarkkuudella jokaisella tasan. Useissa normaaleissa perheissä riittää, että esim. apn luvataan saavan ne haluamansa maustepurkit (ellei ole joku toinen yhtä innokas juuri niitä saamaan, sitten voi va
Kun meidän äiti kuoli, niin kaikki mausteet kaapista meni roskikseen. Kuka on niin tyhmä, että alkaa mausteista riitelemään, kun niitä ei merkitä edes perunkirjaan, vaan sinne kirjataan vain normaali irtaimisto, eikä mitään arvoa irtaimistolle.
Ap, jos kokee mausteet arvokkaiksi itselleen, niin siitä sitten vaan
Lääkkeet viedään apteekkiin. Yleensä perikuntien taloissa ne mausteetkin ovat todella vanhoja ja pilaantuneita, joten kompostiin tai roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ap on aikamatkailija 1700-luvulta
Mulla ainakin on keittiössä noin viitisenkymmentä eri maustetta koko ajan. Ne maksaa heittämällä euron kappale keskimäärin täyttöpusseissa ja purkkina parikin. Pelkkiä mausteita on koko ajan siis varmaan lähemmäs satasella. Tietysti muut keittiön kuiva-aineet huomioituna on monen sadan edestä ruokaa kaapeissa, varmasti ainakin 500 euroa. Kun samaan tapa
Kukaan ei ala ostamaan avattuja maustepakkauksia. Joten mausteesi ovat rahallisesti arvottomia. Toki jos joku perijäsi on kiinnostunut ruuan tekemisestä, niin voi ottaa mausteesi.
Ostin kuolinpesältä talon(vanhempien) Hietin kaikki ruoka-ainekset pois.
Lääkkeet apteekkiin.
Irtain jätekeräyksiin. Vaatteista parhaat spr konttiin ja huonot molokkiin.
Jos mausteissa on päiväystä ja eivät ole ns. kovettuneet eli on oikein säilytetty, miksi ei niitä käyttäisi? Lääkkeisiin en kyllä koskisi, mutta noin muut niin miksi heittää hukkaankaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos mausteissa on päiväystä ja eivät ole ns. kovettuneet eli on oikein säilytetty, miksi ei niitä käyttäisi? Lääkkeisiin en kyllä koskisi, mutta noin muut niin miksi heittää hukkaankaan?
Siinä vaiheessa kun vuosikymmeniä kertynyttä kuolinpesää tyhjentää, roskalavalle lentää vaikka mitä millä on teoriassa jotain arvoa. Muutaman maustepurkin voi tietysti ottaa talteen jos ehtii katsoa onko parasta ennen vielä voimassa. Monesti ei ehdi eikä viitsi. Mielessä on vain että piru kun pääsisi tästä p*skasta eroon.
Lääkkeet olen vienyt apteekkiin. Ihan hirveästi oli niitä lääkkeitä ja osa jo iän vanhoja.