Naapurissa asuva nuori opiskelijatar ja taloyhtiö
Käytiin katsomassa talonmiehen kanssa, tässä talossa asuvan nuoren opiskelijattaren asuntoa, kun siellä on aina vesikraanat auki ja välillä kuuluu hiljaisuusajan aikana (22-07) puheen sorinaa. Tavaraa lojui hujan hajan vähän joka paikassa, jääkaappi oli epäsiisti, siellä oli 2 oluttölkkiä. Kaikki ikkunat pesemättä. Tuntemattomia miehiä juoksee hänen asunnossa viikottain ja rappukäytävässä kuuluu naurua ja keskustelua.
Taloyhtiön puheenjohtajana ja talonmiehen todistuksen perusteella me tahdomme järjestää häädön tuolle opiskelijattaralle, joka elää huoletonta elämää, naapureista piittaamatta. Häädön perusteena järjestyssääntöjen rikkominen ja epäsosiaaliset elämäntavat.
Onko täällä ketään juristia paikalla, joka osaisi neuvoa miten saisimme velvoitettua asukkaan maksamaan korvauksia aiheuttamastaan häiriöstä kahden vuoden ja kolmen kuukauden ajalta?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: On se kamalaa, jos häiriötä tuottaneita naapureita ei saada kuriin.
Nuoripari muutti vuokralle tänne rivitaloon ja alkoi heti yöelämä, nukkuivat päivät ja bilettivät yöt. Kuunneltiin muutama yö. Seinänaapurina soitin ovikelloa ja keskusteltiin asiasta, ensin poika korotti ääntään mutta muuttui asialinjalle. Loppui metelöinti siihen eivätkä ottaneet nokkiinsa sen enempää, on juteltu nähdessä ihan normaalisti.
Niin kun olivat normaaleja ihmisiä. Mutta meillä ihan kauheaa remuamista yöt tietysti ja musiikin huudatusta. Ei voitu irtisanoa, mutta muutaman vuoden kuluttua lähtivät pois. Ihan kauheaa ja rikkoivat ovia ja omia huonekalujaan meidän kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin rikosilmoituksen, jos kodissani olisi käyty nuuskimassa noin vain omine lupineen jollain heppoisilla perusteilla.
Talonmiehellä on oikeus käydä asunnossa, kun epäillään vesivahinkoa tai tarkastetaan asuntoa taloon levinneiden tuhoeläinten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: On se kamalaa, jos häiriötä tuottaneita naapureita ei saada kuriin.
Nuoripari muutti vuokralle tänne rivitaloon ja alkoi heti yöelämä, nukkuivat päivät ja bilettivät yöt. Kuunneltiin muutama yö. Seinänaapurina soitin ovikelloa ja keskusteltiin asiasta, ensin poika korotti ääntään mutta muuttui asialinjalle. Loppui metelöinti siihen eivätkä ottaneet nokkiinsa sen enempää, on juteltu nähdessä ihan normaalisti.
Niin kun olivat normaaleja ihmisiä. Mutta meillä ihan kauheaa remuamista yöt tietysti ja musiikin huudatusta. Ei voitu irtisanoa, mutta muutaman vuoden kuluttua lähtivät pois. Ihan kauheaa ja rikkoivat ovia ja omia huonekalujaan meidän kerrostalossa.
Ai niin vetosivat talon akustiikan olevan huono. Vanhoissa pienkerrostaloissa se on aina niin. Ei aikoinaan ollut sellaisia bassolaitteita jotka humisee ja paukkuu koko talon läpi. Niin huumeita ja ulkomaalaisia tähän liittyi, eri maista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"opiskelijatar" lienee maksullinen "ilotar"
Olisiko kuitenkin niin että nuorella ihmisellä on paljon ystäviä ja kavereita.
Asuntoa ei ole tarkoitettu yleiseksi kokoontumistilaksi. Jos tahtoo nähdä "kavereita" voi mennä kahvilaan tapaamaan heitä. Taloyhtiön parkkipaikat täyttyvät muutenkin asukkaiden autoista, ei tänne tarvi tuoda vieraita autoja, se lisää piha-alueen kunnossapidon kustannuksia. Rappukäytävä sotkeentuu kun väkeä lappaa alituisesti nuoren opiskelijattaren asuntoon ja tämä lisää taloyhtiön siivouskustannuksia. t.ap
Outoa kun jokut alapeukuttavat. Näin oli meilläkin sienät oli töhritty ja ovet jätetty yöllä auki, nuoria olivat ja joskus 16 henkeä asunnossa. Olisi ollut pitkä prosessi oikeusteitse niitä käydä häätämään.
Ovatko jotkut keskustelijoista sitten sitä mieltä, että nuoren naisen tuottamaan häiriöön, ei saa puuttua, siksi kun hän on n a i n e n?
Minulla ihan kylmät väreet selkäpiissä kun ajattelen miten rauhatonta oli meillä. Unirytmi ihan sekaisin, aamulla piti jaksaa lähteä töihin. Vaikka kuinka soitettiin ovikelloa niin se ei heitä häirinnyt, ja kun avasivat oven jatkui meteli edelleen. Perusteena oli, että talo oli liian vähän äänieristetty.
On syytä pitää siitä rauhallisesta ajasta kiinni ja aina vedota siihen. Käydä soittamassa kelloa myös yöllä ehkä yhdessä toisen naapurin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä jo pelästyin, että taas joku kademieli schoolbully kirjoitti pilatrollauksen. Minulla ei käy koskaan miesvieraita, en polta, enkä käytä alkoholia, eli elän täysraittiudessa. Naisvieras piipahtaa kahvilla muutaman kuukauden välein, ja logistiikka tuo ruokapaketit ovelle, siinä minun vieraani Ssvossa.. Mun eloni muistuttaa kaiken kaikkiaan luostarielämää.
Joku naapurisi voi alkaa miettimään, mitä ihmeen salavehkeilyä asunnossasi harrastetaan, kun ei kuulu ääniä, vaikka korva seinässä kuunnellaan... Mitä hämäriä paketteja asuntoosi tuodaan, ettei vain laittomia vempeleitä, kiellettyjä tarvikkeita... Oletko vieraan vallan agentti, vallankumouksen tekijä.. Aivan täydelliset kulissit.. ja yrität olla huomiota herättämättä.. se laittaa hälytyskellot soimaan.
Heippa.
Paikallinen posti ja Matkahuolto toimittaa
minulle autottomalle ja
puolisottomalle kookkaita ruokatoimituksia
suoraan kotiovelle. (Kuivaelintarvikkeita).
Paketeissa vielä kookkaat yrityksen logot.
Näitä ruokatoimituksia tulee aina muutama
kuukauden eka viikolla.
Kaikista lähetyksistä on tilausvahvistukset
tallella, olen tarkka.
Minun jääkaappini on tiptop, siivoan kotini
päivittäin.
En ole tuonut mukanani ns. hienoja
vaatteita, en ainakaan mainittuja
kirkkaanpunaisia korkokenkiä.
Olen hiljaisuudessa elävä mystikko.
Tämä on tosi mautonta kiusantekoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Mä jo pelästyin, että taas joku kademieli schoolbully kirjoitti pilatrollauksen. Minulla ei käy koskaan miesvieraita, en polta, enkä käytä alkoholia, eli elän täysraittiudessa. Naisvieras piipahtaa kahvilla muutaman kuukauden välein, ja logistiikka tuo ruokapaketit ovelle, siinä minun vieraani Ssvossa.. Mun eloni muistuttaa kaiken kaikkiaan luostarielämää.
Joku naapurisi voi alkaa miettimään, mitä ihmeen salavehkeilyä asunnossasi harrastetaan, kun ei kuulu ääniä, vaikka korva seinässä kuunnellaan... Mitä hämäriä paketteja asuntoosi tuodaan, ettei vain laittomia vempeleitä, kiellettyjä tarvikkeita... Oletko vieraan vallan agentti, vallankumouksen tekijä.. Aivan täydelliset kulissit.. ja yrität olla huomiota herättämättä.. se laittaa hälytyskellot soimaan.
Heippa.
Paikallinen posti
Älä suotta ota kaikkea kirjoittelua keskustelupalstoilla kovinkaan vakavasti ja tosissasi.
Apstä rikosilmoitus, luvaton tunkeutuminen toisen asuntoon.
Huono provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Tekisin rikosilmoituksen, jos kodissani olisi käyty nuuskimassa noin vain omine lupineen jollain heppoisilla perusteilla.
Talonmiehellä on oikeus käydä asunnossa, kun epäillään vesivahinkoa tai tarkastetaan asuntoa taloon levinneiden tuhoeläinten vuoksi.
Ensimmäinen on totta, mutta siihen pitää olla jotkut todisteet (ei vain epäilys), että asunnossa olisi joku vesivahinko meneillä (esim oven alta vuotaa vettä käytävälle).
Jos mitään todisteita ei ole siitä, että asunnossa on vesivahinko, niin silloin voidaan nostaa kanne talonmiestä kohtaan kotirauhan rikkomisesta.
Tuhoeläinten suhteen pitäisi aina tuhoeläimistä ilmoittaa ensiksi ja antaa asukkaalle aikaa ilmoittaa onko tuhoeläimiä hänen asunnossaan ja sitten sen jälkeen ilmoittaa, milloin asunto tullaan tarkastamaan tuhoeläinten suhteen. Mutta olettamus on, että kaikki asunnot tarkastetaan tuhoeläinten suhteen, ei vain AP:n asunto, koska jälleen joku todiste näistä tuhoeläimistä pitäisi olla.
- en voi sanoa olevani juristi
Tapaus on tietty täysin keksitty, mutta jos olisi totta, heikoilla olisitte. Meidän naapurina oli huumeveikko, joka raahasi kämpilleen mitä epämääräisimpiä porukoita, bileet jatkuivat yökausia, huumekauppaa käytiin suht avoimesti, isännöitsijälle tulvi valituksia häiriöistä jne. Silti kesti melkein vuoden ajan (ensimmäisestä varoituksesta laskien), että tyyppi saatiin häädettyä kämpästä.
Tämä siksi, että taloyhtiö ja isännöitsijä eivät voi rikkoa lakia, vaan kaikki pitää hoitaa pykälien mukaan - ja pykälät ovat asukkaan puolella. Lain rikkomista olisi esim. se, että hallituksen pj ja "talonmies" menisivät asuntoon luvatta kurkkimaan. Oikeutensa tunteva asukas nostaisi jo tästä metelin.
Vaikuttaa minusta kiukkuisen elämäänsä kyllästyneen ikäihmisen tekstiltä. Joku, joka kaipaa juttukaveria, kontaktia ihmiseen.
Mutta ainut tapa saada huomiota on kyhätä riitaisa aloitus.
Aika surullista itse asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka onkin trolli, niin voisin kuvitella, että jossain hienostoasuntoyhtiössä keskustassa voi olla tällaisia valittajanaapureita oikeasti.
Kyllä on. Olen asunutkin tällaisessa talossa. Minulta esim. kysyttiin, onko minun pakko mennä etuovesta koirani kanssa, kun naapurin koira alkaa kotona haukkumaan, kun vaistoaa minun koirani. Tai että voisimmeko päivällä kävellä hiljempaa, kun joskus kuuluu askelia.
On lain vastaista mennä jonkun kotiin ilmoittamatta, omilla avaimilla. Aloitus lienee keksitty.
Asuntoa ei ole tarkoitettu yleiseksi kokoontumistilaksi. Jos tahtoo nähdä "kavereita" voi mennä kahvilaan tapaamaan heitä. Taloyhtiön parkkipaikat täyttyvät muutenkin
asukkaiden autoista, ei tänne tarvi tuoda vieraita autoja, se lisää piha-alueen kunnossapidon kustannuksia. Rappukäytävä sotkeentuu kun väkeä lappaa alituisesti nuoren opiskelijattaren asuntoon ja tämä lisää taloyhtiön siivouskustannuksia. t.ap