Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sun suvussa "omaehtoisesti kadonneita"?

Vierailija
22.02.2025 |

Ihmisiä jotka eivät pidä mitään yhteyttä kehenkään? Ovat kuitenkin elossa. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se omaehtoista katoamista jos teini-iän kiukuttelun jälkeen toinen puoli sukua ei ole kutsunut enää mihinkään jos niin niin sitten minä

Ei, koska omaehtoinen katoaminen on yksipuolista, niin ajattelen

Ei kukaan voi "yksipuolisesti" kadota.

Kyllä voi ja ei tavoiteta esim. vanhempien perunkirjoituksia varten.

Vierailija
42/45 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä. en pidä yhteyttä kumpaankaan puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se omaehtoista katoamista jos teini-iän kiukuttelun jälkeen toinen puoli sukua ei ole kutsunut enää mihinkään jos niin niin sitten minä

Ei, koska omaehtoinen katoaminen on yksipuolista, niin ajattelen

Ei kukaan voi "yksipuolisesti" kadota.

Kyllä voi ja ei tavoiteta esim. vanhempien perunkirjoituksia varten.

Paitsi kun yllättäen ilmestyy nimenomaan sinne perunkirjoituksiin, vaikka ensin on ollut kadonneena 30 vuotta 

Vierailija
44/45 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin näitä, jotka lähtivät joskus aikanaan Kandaan sillä mielellä, että kun käytännön asiat on sielä päässä järjestetty niin perhe haetaan mukaan.  ikinä ei enää kuulunut mitään. Heh...

Vierailija
45/45 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaikka poliisi löytäisi aikuisen lapsen, se ei välttämättä voi ilmoittaa asiasta vanhemmille. Täysi-ikäinen saa halutessaan kadota.

Kadonnut saattaa vaatia, ettei hänen olinpaikkaansa ilmoiteta omaisille. Joskus kadonnut toivoo, ettei vanhemmille kerrottaisi edes sitä, että hän on elossa.

Harkitsen asiaa tapauskohtaisesti, mutta yleensä kerron vanhemmille edes sen, että henkilö on elossa. Olisi aika raadollista pitää vanhemmat epävarmuudessa."

Siellä taas poliisi käyttelee vähän oman käden oikeutta. Suomalaiset viranomaiset eivät ole ihan tehtäviensä tasalla

Noita omistavia ja rajattomia vanhempia riittää, ja heidät tulisi laittaa paikalleen: toista ihmistä ei voi omistaa. Jos lapsi ei halua olla jonkun kanssa tekemisissä, tämä tulee jättää rauhaan ihan kaikilla tasoilla. Tuo viranomaisväkivalta ja viranomaisten kautta tapahtuvaa vinoaminen

Minulla on juuri tuollaiset rajattomat (sekä manipuloivat) vanhemmat ja tiedän että se ei ole harvinaista esim 50-60 luvulla syntyneillä vanhemmilla. Juu ei todellakaan poliisilla pitäisi olla oikeutta edes niille omille sukulaisille kertoa yhtään mitään jos ei asianomainen halua. Jos siis kyseessä aikuinen ihminen. Minulla on ihan sairaalloisen omistuksenhaluiset vanhemmat. He haluaisivat päättää jopa mitä minä ajattelen. Koskaan en ole kelvannut heille mutta eivät kuitenkaan voineet päästää irti kun olen kuitenkin heidän OMA lapsi, josta loppuun asti koitetaan muokata oman mielen mukaista itsensä jatketta. Olen pari vuotta sitten lakannut käymästä heidän luona ja alkuun oli juuri kaikki katoamisilmoituksilla uhkailut ja tekstiviestipommitukset ja jauhamiset siitä kuinka OMAA lasta ei voi hylätä. Itse en kyllä pidä sitä hylkäämisenä, että kunnioittaa aikuisen ihmisen toivetta saada olla rauhassa vaan päin vastoin. Vieläkin vastailen puheluihin joita tulee muutaman viikon välein marttyyriäidiltäni kun ei vaan jaksa niitä uhkailuja ja uhriksi heittäytymisiä. Minun koko minuus on särjetty jo lapsena ja henkistä väkivaltaa on ollut aina, pitkälti molempien vanhempien taholta, mutta erityisesti äidin. Mistään ei ikinä olla voitu puhua ja kaikki asiat kielletään jotka otetaan puheeksi ja vanhemmat heittäytyvät marttyyreiksi. Olen tajunnut vasta tämän parin vuoden aikana kuinka myrkyllisiä ja energiavieviä vanhempani ovat olleet näin aikuisiälläkin ja kuinka uskomattoman suuri vaikutus sillä on ollut omaan jaksamiseen ja elämänlaatuuni kun olen yrittänyt pitää suhdetta yllä. Tekisi mieli joskus riuhtaista itsensä irti kokonaan tuosta myrkyllisestä kuviosta ja vaihtaa puhelinnumero, mutta sillon se virkavallan avulla tapahtuma vaino vasta alkaisikin, olenhan kuitenkin heidän OMA lapsi, omistusesine jolta voi viedä vaikka järjen kunhan saadaan muokattua siitä oman mielenmukainen oman itsen jatke. Aina ne sukulaissuhteet ei ole niin ihania ja joskus voi olla pakko "kadota", jos itse meinaa haluta elää. N43