Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tällaisessa parisuhteessa voi säilyä järjissään?

Vierailija
21.02.2025 |

Miehelläni on taipumus suuttua, raivota ja huutaa minulle etenkin humalassa jos ilmaisen tyytymättömyyteni johonkin suhteen ongelmakohtiin tai siihen miten mies kohtelee minua. Mies on myös töninyt minua humalapäissään siten että olen saanut fyysisiä vammoja sekä käyttää henkistä väkivaltaa arvostelemalla ulkonäköäni ja heittelemällä kaikenlaisia loukkaavia "vitsejä." 

Nyt sitten viimeisimmän riidan päätteeksi mies veti liinat kiinni ihan täysin ja huusi päin naamaa että olen luuseri ja mitä nyt vielä. Tuosta on jo pari viikkoa, mutta mies on siitä asti pitänyt mykkäkoulua, estänyt minua katsomasta televisiota, piilottanut autonavaimeni, häiritsee uniani öisin kolistelemalla, koputtelemalla, tönimällä ja rämppäämällä valoja päälle. Ollessamme samaan aikaan kotona mies ei sano mitään, mutta lauleskelee, hyräilee ja vislailee iloisen oloisena. En ole itse ottanut mitään kontaktia vaan pyrkinyt olemaan kotona mahdollisimman vähän.

Pahinta on kuitenkin, että mies kutsui äitinsä eli anoppini kylään keskustelemaan tilanteestamme. Tiedän tämän kuulostavan tässä kohtaa provolta, mutta näin siis tosiaan tapahtui ja itselleni yllättäen oman työpäiväni jälkeen. Kieltäydyin keskustelemasta tilanteesta sillä kaikki vastaavat keskustelut miehenkin kanssa ovat umpikujia joissa minut ajetaan nurkkaan kirjaimellisesti. Soittelimme kuitenkin myöhemmin anopin kanssa, jolta sainkin sitten kuulla että miehen mukaan olen kontrolloiva, mies maksaa kaiken ja en suostu puhumaan asioista. Anoppi oli kovasti huolissaan siitä että olisin imemässä eron tullen miehen ja kuiviin. Olin suoraan sanoen shokissa siitä ettei anoppi nähnyt poikansa toimissa ja minun systemaattisessa kiusaamisessani mitään ongelmaa ja siinä millaisen kuvan mieheni on antanut minusta äidilleen.  Varmaan hyvä mainita, että käyn töissä, tienaan miestä enemmän ja maksamme kaiken taloudessamme puoliksi samalla kun mies ei tee ollenkaan kotitöitä.

Ero tulee vääjäämättä, mutta käytännön syistä sen järjestely ja omaisuuden myynti tulee ottamaan oman aikansa. Olen hermostunut, ahdistunut, surullinen ja tuntuu että järki lähtee. 

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ainakin viestistäsi paistaa, että kuvaat tapahtumia 100% yksipuolisesti. Totuutta tällä palstalla ei tiedä tietenkään kukaan ja välttämättä et ehkä sinäkään. Tuollaisissa riitojen kärjistymisessä on aina kaksi osapuolta. Meillä eron alla oli myös todella rajut riidat ja molemmat riidan tuoksinnassa töni toista. Ei mitään fyysisiä vammoja kummallekaan jäänyt, mutta kuitenkin. Tästä huolimatta ex väitti kaikille (ja itselleen), että vain minä olen ollut väkivaltainen. Ex rikkoi tavaroitani "vahingossa" ja väitti että minä olen ne itse rikkonut ja syytän häntä siitäkin.

Asiat eivät yleensä ole täysin sitä mitä toinen yksipuolisesti väittää, tuskin koskaan. Tällaisen tänne kirjoittamalla saa varmasti sympatiaa ja kehoituksen lähteä suhteesta. Sitä varmaan tulit hakemaankin. Jos kuitenkin kuulisimme puolisosi version asioista, niin kuva voisi muuttua aika tavalla. Pelkästään se, että kertoo 'miehen' tekevän jotain, saa yleensä ihmiset enemmän ns. kauhun valtaan, kuin että puhuisi vaimosta, tai neutraalisti vain kumppanista.

Se että puolisosi oli pyytänyt äitinsä keskusteluavuksi, ei nyt ainakaan lähtökohtaisesti ole huono asia. Kyllä - hän on ilman muuta puolueellinen, siitä ei ole kahta sanaa. Mutta kenet muun hän olisi kutsunut? Jätkäkaverinsa padelista? Se että kumppanisi on edes koittanut saada asiaan keskusteluapua, on kuitenkin hyvä merkki. Ehkä pariterapia olisi kuitenkin parempi, muttei miehesi nyt varmaan tuota ilkeyttään ole tehnyt. Hänkin etsii ratkaisua asioille.

Vielä yksi kommentti. Kerrot että taloudellinen puoli on nostettu esille ja mainitset sen tässä. Asia siis resonoi sinussa. Hyvin harvoin merkityksetön tai täysin paikkaansapitämätön asia resonoi. Jos siis mitään taloudellisia intressejä tai tämän suuntaisia ajatuksia sinulla ei olisi, niin et varmaankaan olisi nostanut tätä koko asiaa esille. Todennäköisesti siis jo nyt ainakin sisimmässäsi tiedät, että tästä asiasta te tulette vielä riitelemään.

Vierailija
62/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi täydellisen puhdas ja viaton enkeli on naimisissa absoluuttisen perkeleen kanssa. Viikonloppu palstalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
64/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun luet tekstisi, ihmettelet miksi et lähtenyt jo monta vuotta sitten... onko sinulla ketään tukihenkilöä? Ystävää, sukulaista? Voisit myös olla yhteydessä turvakotiin, saisit ohjeita ammattilaiselta 

Miksi turvakotiin? Mies rämpyttää valoja! Ratkaisu on pysyä poissa.

Eri juttu jos joutuu vangituksi, raiskataan tai pahoinpidellään TOISTUVASTI. Ne turvakotiohjeet ei ole laiskuudesta pelastamiseksi, vaan ihmisten HENGEN pelastamiseksi.

Olet sairas.

Vierailija
65/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on tapahtunut ja silti ap on ja pysyy suhteessa jostain syystä. Läheisriippuvuus ja se, että pääsee riiteleen säännöllisesti niin on joidenkin elämäntehtävä. 

Vierailija
66/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että tällaiset pitkät, virheettömät tekstit ovat lisääntyneet?

Aivan kuten omasi. Kaikki yhtä vähätteleviä ja mitätöiviä.

Vierailija
67/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon ap ja kaikki muutkin,

Ei tarvitse kuin katsoa, että aloitus on tehty viikonloppuiltana myöhään. Eikö sulla ole mitään muuta paikkaa kertoa satujasi. Naurettavia, läpinäkyviä. Ja klassikko; hanki elämä.

Vierailija
68/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisessa suhteessa ole tarkoituskaan olla järjissään

Vierailija
69/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse seuraisit vierestä, kun läheisesi kävisi läpi samaa, mitä mieltä olisit? Mitä neuvoisit häntä tekemään? Eikö näin ajatellen ole aika selvää, mitä sinun pitää tehdä?

Vierailija
70/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piilotti autonavaimesi? Anteeksi mitä? Etkö ole pystynyt käyttämään nyt siis autoasi? Oletko vaatinut avaimia takaisin? Miten käyt töissä?

Löysin avaimen lopulta, mutta se oli tosiaankin ihan oudossa paikassa miehen tavaroiden seassa sen sijaan että se olisi paikassa jossa se on käytännössä aina. Enkä ole varmasti laittanut omaa autonavaintani miehen tavaroiden joukkoon piironkiin joten tiedän ettei kyse ole omasta hajamielisyydestäni. AP 

Vierailija
71/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huọran ulinaa. 

Vierailija
72/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkotakkiset paikalle.

Vierailija
73/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki paskimmat miesvihakliseet pannaan yhteen viestin ja kirjoitetaan maksimimäärä minkä avaus sallii, teille hysteerisille akoille uppoaa heti. Ei vìttu te olette medialukutaitokurssin tarpeessa!

Niin, silti ikävä kyllä tämä on ollut todellisuutta monelle, vaikka ap olisikin trolli. Et vitt u ketkä tässä todellisuudessa ovat sekaisin?

Vierailija
74/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki paskimmat miesvihakliseet pannaan yhteen viestin ja kirjoitetaan maksimimäärä minkä avaus sallii, teille hysteerisille akoille uppoaa heti. Ei vìttu te olette medialukutaitokurssin tarpeessa!

Kokeilin tuon vitu n kirjoittamista. Jännä, et tää yks voi sen kirjoittaa, mut minulta menee sensuuriin. Mistähän johtuu? Sensuuri eri toisille?

Vierailija
75/76 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huọran ulinaa. 

Naisviha näkyy.

Vierailija
76/76 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin tuon vitu n kirjoittamista. Jännä, et tää yks voi sen kirjoittaa, mut minulta menee sensuuriin. Mistähän johtuu? Sensuuri eri toisille?

Mode varmaan osallistuu keskusteluun. Heillä ei sensuuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi