Miten tällaisessa parisuhteessa voi säilyä järjissään?
Miehelläni on taipumus suuttua, raivota ja huutaa minulle etenkin humalassa jos ilmaisen tyytymättömyyteni johonkin suhteen ongelmakohtiin tai siihen miten mies kohtelee minua. Mies on myös töninyt minua humalapäissään siten että olen saanut fyysisiä vammoja sekä käyttää henkistä väkivaltaa arvostelemalla ulkonäköäni ja heittelemällä kaikenlaisia loukkaavia "vitsejä."
Nyt sitten viimeisimmän riidan päätteeksi mies veti liinat kiinni ihan täysin ja huusi päin naamaa että olen luuseri ja mitä nyt vielä. Tuosta on jo pari viikkoa, mutta mies on siitä asti pitänyt mykkäkoulua, estänyt minua katsomasta televisiota, piilottanut autonavaimeni, häiritsee uniani öisin kolistelemalla, koputtelemalla, tönimällä ja rämppäämällä valoja päälle. Ollessamme samaan aikaan kotona mies ei sano mitään, mutta lauleskelee, hyräilee ja vislailee iloisen oloisena. En ole itse ottanut mitään kontaktia vaan pyrkinyt olemaan kotona mahdollisimman vähän.
Pahinta on kuitenkin, että mies kutsui äitinsä eli anoppini kylään keskustelemaan tilanteestamme. Tiedän tämän kuulostavan tässä kohtaa provolta, mutta näin siis tosiaan tapahtui ja itselleni yllättäen oman työpäiväni jälkeen. Kieltäydyin keskustelemasta tilanteesta sillä kaikki vastaavat keskustelut miehenkin kanssa ovat umpikujia joissa minut ajetaan nurkkaan kirjaimellisesti. Soittelimme kuitenkin myöhemmin anopin kanssa, jolta sainkin sitten kuulla että miehen mukaan olen kontrolloiva, mies maksaa kaiken ja en suostu puhumaan asioista. Anoppi oli kovasti huolissaan siitä että olisin imemässä eron tullen miehen ja kuiviin. Olin suoraan sanoen shokissa siitä ettei anoppi nähnyt poikansa toimissa ja minun systemaattisessa kiusaamisessani mitään ongelmaa ja siinä millaisen kuvan mieheni on antanut minusta äidilleen. Varmaan hyvä mainita, että käyn töissä, tienaan miestä enemmän ja maksamme kaiken taloudessamme puoliksi samalla kun mies ei tee ollenkaan kotitöitä.
Ero tulee vääjäämättä, mutta käytännön syistä sen järjestely ja omaisuuden myynti tulee ottamaan oman aikansa. Olen hermostunut, ahdistunut, surullinen ja tuntuu että järki lähtee.
Kommentit (76)
Öh, miksi ilmaiset tyytymättömyytesi suhteeseen juuri silloin kun mies on humalassa? Jotain järkeä ja itsesuojeluvaistoa nyt päälle. Ja tosiaan se ero.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että tällaiset pitkät, virheettömät tekstit ovat lisääntyneet?
Ei olla.
Kyllä, täällä on muitakin kirjoittajia kuin puppajankuttaja ja karuskiostosten päivittelijä.
Valmistele ero salassa, hanki asunto ja siirrä omaisuutesi pois kun mies on poissa. Älä kerro uuden asunnon osoitetta. Turvakodissa saat tukea. Kerro luotettavalle ystävälle tilanteestasi.
Näyttää siltä, että mieheni on käynyt myös teillä. Voisin kopioida joka lauseen ja sanan jonka kirjoitit. Mieheni on juuri tuollainen, paitsi ei "uskalla" kajota minuun muuta kuin henkisellä väkivallalla. Hän pelkää minua jotenkin erikoisesti, huutelee hävyttömyyksiä vain lukkojen takaa ja lähtee sen jälkeen pakosalle. Arvostelee myös ulkonäköä, rintojani, takapuoltani, kaikkea ulkoista, itse ei nyt ihan kalenteripoika ole. Kiusaa olemalla poissa kotoa tunti kausia, lähtee pois kun hänen puhelin soi, ei kerro kuka soitti. Piilottelee yhteisiä kutsuja. Kaasuvalottaa, vidduilee, haastaa riitaa, väheksyy, yrittää työntää lattialistan alle, en mahdu sinne henkisesti enkä kyllä muutoinkaan, joten se on hänelle arvovaltatappio ja hyvä niin. Kerran hän kiusasi ihan tappiin asti, jolloin kysyin, PITÄISKÖ SUA SAATANAA ISKEÄ PUUKOLLA. Oli aika kummajaisen näköinen, siitä asti lukkiutuu esim. vessaan ja huutelee sieltä eikä tule ulos, voi istua 5 tuntia vessassa, soittaa kännykällä musiikkia ja katsoo videoita ja odottaa, että minä "laannun" ja menen nukkumaan. Todella vaarallinen luonne johon reagoin vaarallisesti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää siltä, että mieheni on käynyt myös teillä. Voisin kopioida joka lauseen ja sanan jonka kirjoitit. Mieheni on juuri tuollainen, paitsi ei "uskalla" kajota minuun muuta kuin henkisellä väkivallalla. Hän pelkää minua jotenkin erikoisesti, huutelee hävyttömyyksiä vain lukkojen takaa ja lähtee sen jälkeen pakosalle. Arvostelee myös ulkonäköä, rintojani, takapuoltani, kaikkea ulkoista, itse ei nyt ihan kalenteripoika ole. Kiusaa olemalla poissa kotoa tunti kausia, lähtee pois kun hänen puhelin soi, ei kerro kuka soitti. Piilottelee yhteisiä kutsuja. Kaasuvalottaa, vidduilee, haastaa riitaa, väheksyy, yrittää työntää lattialistan alle, en mahdu sinne henkisesti enkä kyllä muutoinkaan, joten se on hänelle arvovaltatappio ja hyvä niin. Kerran hän kiusasi ihan tappiin asti, jolloin kysyin, PITÄISKÖ SUA SAATANAA ISKEÄ PUUKOLLA. Oli aika kummajaisen näköinen, siitä asti lukkiutuu esim. vessaan ja huutelee sieltä eikä tule ulos, voi istua 5 tun
Mitä sä siellä vielä teet?!
Samaa tulin sanomaan, valmistele ero salassa. Sen jälkeen, kun mies saa tietää, että jätät hänet, älä ole hänen kanssaan kaksin enää kertaakaan. Jos käyttäytyy sinua kohtaan jo nyt noin, erotilanteessa edessä saattaa olla paljon pahempaa. Älä välitä anopista, sillä ei ole mitään väliä mitä hän ajattelee.
Ja muista, elämäsi tulee olemaan niin paljon parempaa, kun pääset eroon miehestäsi.
iksi olet väkivaltaisen miehen kanssa. erota voi koska tahansa. Vai onko mies niin komea ettet halua erota koska tuollaisen miehen kanssa sinun elämäsi mennee täysin pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Kun luet tekstisi, ihmettelet miksi et lähtenyt jo monta vuotta sitten... onko sinulla ketään tukihenkilöä? Ystävää, sukulaista? Voisit myös olla yhteydessä turvakotiin, saisit ohjeita ammattilaiselta
Etkö tunnista provoa provoksi?
Provoenthusiasti, joka tehtailee tällaisia pitkänpuoleisia provoja. Ne on melko hyviä. Pidetään nyt ammattisalaisuus sitten kuten joskus sanotaan. Mutta on tämä provo.
Sääli, että ihmisten elämä on näin tyhjää. Kirjoittaja on varsin hyvä. Miksi hän ei käytä taitoaan johonkin tähdellisempään?
Kun pääset eroon tuosta mlkusta sinulla alkaa uusi hieno elämä äläkä muistele häntä enää yhtään. Nyt nopeaa toimintaa eron suhteen. Mä olisin jo reppuni pakannut.
112:sta saat yhteyden sosiaalipäivystykseen.
Sua autetaan erohakemuksen teossa, osituksen hakemisessa ja myös tavaroidesi haussa kotoa. Siihen saa tarvittaessa poliisin virka-apua.
Mutta ota kannettavat ja arvokkaat mukaasi heti ettei äijänperkele tuhoa sun omaisuuttasi. Varmaan tiedätkin, että erotilanne on naisen elämän vaarallisimpia hetkiä, eli kannattaa häippästä heti kun tilaisuus tulee.
"Ero tulee vääjäämättä".
Ei se tule ellei sitä hae. Hae siis! Mies tuskin hakee, joten sitä on turha odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tulin sanomaan, valmistele ero salassa. Sen jälkeen, kun mies saa tietää, että jätät hänet, älä ole hänen kanssaan kaksin enää kertaakaan. Jos käyttäytyy sinua kohtaan jo nyt noin, erotilanteessa edessä saattaa olla paljon pahempaa. Älä välitä anopista, sillä ei ole mitään väliä mitä hän ajattelee.
Ja muista, elämäsi tulee olemaan niin paljon parempaa, kun pääset eroon miehestäsi.
Miksi ja miten ne fiksuimmat naiset löytävät ja valitsevat aina ne jännittävimmät miehet?
Voin AP:na vastata että tässä on ihan tavan keskivartalolihava, keski-ikäistyvä mies kyseessä joka oli etenkin suhteen alussa vuosia sitten mitä mainioin kumppani eikä tosiaan kohdellut nykyisellä tavalla. Nyt sitten kun sitä on kaikenlaisia yhteisiä taloudellisia sitoumuksia, ei sitä voi vaan yhtäkkiä pakata ja lähteä ja olla tulematta takaisin. Sitä paitsi jos en olisi paikalla, mies varmaan kostona veisi kaikki tavarani (meidän kaikki kamat taitaakin olla itseasiassa pitkälti minun kustantamiani) kaatikselle ihan v*ttuiluaan. Haluan sopia eron ja omaisuuden jaon yksityiskohdista mutta tilanteessa jossa tilanne on toivottavasti hieman rauhoittunut ja tunteet ei ole ihan näin pinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Valmistele ero salassa, hanki asunto ja siirrä omaisuutesi pois kun mies on poissa. Älä kerro uuden asunnon osoitetta. Turvakodissa saat tukea. Kerro luotettavalle ystävälle tilanteestasi.
Tuossa tilanteessa ei kannata kertoa sille luotettavallekaan, ennenkuin asiat on joltisessakin järjestyksessä. eikä välttämättä uutta asuinpaikkaa koskaan, koska ystävä voi ollakin vähemmän luotettava. Monihan arvon rouvista alustalla ihmettelee, miksei kavereiden salaisuuksia voi muka kertoa eteenpäin omalle puolisolleen. No, koska se oma puoliso voi jaaritella sen taas edelleen ja lopulta sen kuulee tämä häiriintynyt ja väkivaltainen jätetty mies.
Kunhan et sitten tee sitä perinteistä virhettä, että otat eron jälkeen takaisin samanlaisen perkeleen hullun, näinkin on käynyt ja taas on silmät mustana. Mitä helvettiä te naiset oikein miehellä teette, ei mitään käsitystä, ei mitään tajuntaa, ettekö jumalauta pärjää yksinänne ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luet tekstisi, ihmettelet miksi et lähtenyt jo monta vuotta sitten... onko sinulla ketään tukihenkilöä? Ystävää, sukulaista? Voisit myös olla yhteydessä turvakotiin, saisit ohjeita ammattilaiselta
Etkö tunnista provoa provoksi?
Provoenthusiasti, joka tehtailee tällaisia pitkänpuoleisia provoja. Ne on melko hyviä. Pidetään nyt ammattisalaisuus sitten kuten joskus sanotaan. Mutta on tämä provo.
Sääli, että ihmisten elämä on näin tyhjää. Kirjoittaja on varsin hyvä. Miksi hän ei käytä taitoaan johonkin tähdellisempään?
Voi voi. Oletpa viaton ja pumpulissa kasvanut, jos luulet ettei tuollaista ole joidenkin (naisten) elämä.
En silti aio jättää häntä. Hän ei ole kalju ja hyvä pelaamaan tennistä. Kiitos silti vinkeistä. T:AP
Piilotti autonavaimesi? Anteeksi mitä? Etkö ole pystynyt käyttämään nyt siis autoasi? Oletko vaatinut avaimia takaisin? Miten käyt töissä?
Vierailija kirjoitti:
Piilotti autonavaimesi? Anteeksi mitä? Etkö ole pystynyt käyttämään nyt siis autoasi? Oletko vaatinut avaimia takaisin? Miten käyt töissä?
Löysin avaimen lopulta, mutta se oli tosiaankin ihan oudossa paikassa miehen tavaroiden seassa sen sijaan että se olisi paikassa jossa se on käytännössä aina. Enkä ole varmasti laittanut omaa autonavaintani miehen tavaroiden joukkoon piironkiin joten tiedän ettei kyse ole omasta hajamielisyydestäni. AP
Kyllä sä voit vain lähteä reppu selässä.
Jos mies tuhoaa tavarasi sillä aikaa, se on pienempi paha, kuin että jäät sinne muka eroa ja tavaroita järjestelemään.
TÄ kehittyy.