Mitkä tekijät tavallisesti vaikuttavat suomalaisten parisuhteiden päättymiseen?
Mitkä tekijät ovat olennaisessa osassa eron syntymisessä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Naisten älytön käytös joka elämän tasolla sekä feministien naisiin istuttama miesviha.
Miksi tuollaisten kanssa sitten suhteeseen aletaan? Ei se mieskään silloin täysillä käy.
Vierailija kirjoitti:
Eronneet kaverit on sanoneet, että mies oli kuin yksi lapsista, passattava ja itsekäs, ei kantanut vastuuta mistään. Parempi heittää ukko pihalle ja olla ilman.
Aina toisinaan (miehenä) olen itsekseni ihmetellyt, että.miten tällaiset suhteet ovst edes edenneet niin pitkälle, että on voitu parisuhteesta. -Sinkkuna ja yksinelävänä olen tietystinpotentiaalinen mies, jolle saattaa käydä juuri noin.
Ehkä se siis tapahtuu kuin salman iskusta tai puun takas se jokin, mkkä saa minut vajoamaan vaippaikäisen lapsen tasolle; e olemaan (lähes) täysin vastuuton ja itsekäs ja erityistä huomiota vaativa.
Miksi näin? Koska minun onnhyvin vaikea uskoa, että yhtä usein kun tällaista tapauksidta olen lukenutvtaustalka olisi se, että naisetbolisivat tietoisesti halunneet edetä ja olla parisuhteessa mieslapsen kanssa mutta kyllästyivät häneen sitten kun miesvkävi liian läheiseksi kun suhde vakiintui tai saatuaan mieslapsen kanssa enemmän huomiota vaativia nuoremoia lapsia, niin vanhimman lapsen (=mieslaapsen) aika tuli täyteen ja siirtyä muualle tilaa viemästä.
Vierailija kirjoitti:
Kommunikaation puute. Vaikeat asiat lakaistaan maton alle, ja toivotaan niiden häviävän ilman että asioista tarvitsee ikinä puhua.
Täsmällisemmin ilmaistuna kotityöt ja rahankäyttö. Miehet tekevät kotityöt väärin eivätkä anna riittävästi rahaa naiselle.
Huonot parisuhdemallit joita toistetaan sukupolvesta toiseen. Ennen oltiin yhdessä kun oli pakko olla ja oli väkivaltaa (henkistä ja fyysistä), läheisriippuvuutta, tunnekylmyyttä jne. Sellaiset on monen mallit, joita toistetaan omissa suhteissa.
Ja/tai kun sisäistetty parisuhdemalli on huono, otetaan mallia vanhempi-lapsi-suhteesta, joka myös tuhoaa parisuhteen. Siitä tulee nää "mies oli yksi lapsista" -valitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten älytön käytös joka elämän tasolla sekä feministien naisiin istuttama miesviha.
Miksi tuollaisten kanssa sitten suhteeseen aletaan? Ei se mieskään silloin täysillä käy.
Tuo ei ainakaan käy. Sekoittaa feminismin ja lesbojen miesvihan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronneet kaverit on sanoneet, että mies oli kuin yksi lapsista, passattava ja itsekäs, ei kantanut vastuuta mistään. Parempi heittää ukko pihalle ja olla ilman.
Aina toisinaan (miehenä) olen itsekseni ihmetellyt, että.miten tällaiset suhteet ovst edes edenneet niin pitkälle, että on voitu parisuhteesta. -Sinkkuna ja yksinelävänä olen tietystinpotentiaalinen mies, jolle saattaa käydä juuri noin.
Ehkä se siis tapahtuu kuin salman iskusta tai puun takas se jokin, mkkä saa minut vajoamaan vaippaikäisen lapsen tasolle; e olemaan (lähes) täysin vastuuton ja itsekäs ja erityistä huomiota vaativa.
Miksi näin? Koska minun onnhyvin vaikea uskoa, että yhtä usein kun tällaista tapauksidta olen lukenutvtaustalka olisi se, että naisetbolisivat tietoisesti halunneet edetä ja olla parisuhteessa mieslapsen kanssa mutta kyllästyivät häneen sitten kun miesvkävi liian lä
Muutos tulee siinä vaiheessa kun perheeseen tulee lapsi. Mies ei kasva perheestään huolehtivaksi isäksi, kun ei ole mallia siihen, vaan taantuu passaamista kaipaavaksi teiniksi tai ulkoistaa itsensä suhteesta töihin ja elää kuin hotellissa. Nainen ei saa mieheltä enää mitään hyvää elämäänsä ja ottaa eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen tältä palstalta oppinut, niin miehet sietävät naisia vain yhdestä syystä.....eli että saavat reikää niiltä
Itsekkyys ja läheisyyden puuttuminen. Sitten sitä vaan rakastuu toiseen, jolta saa huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Koska minun onnhyvin vaikea uskoa, että yhtä usein kun tällaista tapauksidta olen lukenutvtaustalka olisi se, että naisetbolisivat tietoisesti halunneet edetä ja olla parisuhteessa mieslapsen kanssa mutta ky
Eli ei kannattane "tehdä" lapsia? Riittäiskö jos asuttaisiin vain erillään .Äh.(pikku-) lapsiarjesssa haluaisin ainakin yrittää elää saman katon alla.
Ja taantuuhan noita miehiä vaippaikäisen tasolle lapsettomissakin suhteissa.
Yritävätkö nuo miehet tsrjita tuolloin naiselle samassa ruumillistumasssa sekä lapsen että miehen osat.( - Eipä taitaisi minulta onnistua tällainen kaksoisrooli).
LouLou kirjoitti:
Suomessa pärjää hyvin myös sinkkuna, joten jos parisuhde ei ole mielettömän hyvä, niin silloin erotaan herkästi.
Up
Vierailija kirjoitti:
Epävakaat eroilevat useasti heppoisin perustein. Kääntävät syyttävän sormen aina itsestä poispäin.
Tämäkään kumppani ei huomannut kuinka hyvä ja erinomainen olen SEURAAVA!
Oman identiteettikriisin peilaaminen parisuhteen ja kumppanin viaksi. Kriisin johtaminen esim. sivuhteeseen ja tämän myötä puolison vaihtoon
LouLou kirjoitti:
Suomessa pärjää hyvin myös sinkkuna, joten jos parisuhde ei ole mielettömän hyvä, niin silloin erotaan herkästi.
Eikä ole aikomustakaan, että sitä parisuhdetta yritettäisiin korjata tai oletetaan et se korjaantuisi itsestään.
Oman eroni syyt: miehen alkoholismi, epäluotettavuus ja ilkeys. Ero paransi elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja on?
Ei ala suhteeseen tuollaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olen tältä palstalta oppinut, niin miehet sietävät naisia vain yhdestä syystä.....eli että saavat reikää niiltä
Ja sitten kun se saaminen loppuu, ni motivaatiokin parisuhteeseen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaihtoehtoja on?
Ei ala suhteeseen tuollaisen kanssa.
Käsitin, että muunlaisiakaan vaihtoehtoja ole olemassa.
Alkoholi tai kontrollointi