Miten voisi itse tehdä makukahvia?
Joulun aikaan sain lahjaksi jotain suklaisen makuista kahvia. Semmoista mitä laitettiin yksi mitallinen tavallisen kahvin sekaan. (En nyt ollenkaan muista sen pikkupaketin nimeä nyt, siis sen kahvin)
Nyt mietin miten sitä voisi tehdä itse? En ole kaupasta löytänyt vastaavaa, enkä erikoisliikkeisiin nyt jaksa lähteä. Tod.näk.ostettu jostain lahjakaupasta tms. Se jouluinen kahvi siis.
Olisko vinkkejä?
Kommentit (21)
Laita kaakkauta maitukahvin sekaan.
Tummaa kaakaota kahviin? Lakritsijauhetta? Vaniljaa? Kardemummaa? Kokeile itse, mikä on parasta.
Keitä kahvi. Ripottele sinne kardemummaa ripaus. Valmis.
Kardemummaa, tulee jotenkin Lähi-Itä mieleen.
Entisenä pullahiirenä, hiilarit sittemmin jättäneenä, tykkään kardemummakahvista. Kahvinpurujen päälle laitan lusikallisen kardemummaa.
Ehkäpä testaan kaakaojauhetta nyt alkuun
Olen joskus laittanut kardemummaa, neilikkaa ja kanelia kahvipurujen sekaan.
Voi hyvän tähden. Etkö itse olisi millään keksinyt. Lisäät sitä mitä haluat. Kardemummaa, kanelia, kaakaojauhetta, vaniljasokeria, konjakkia, whiskiä, appelsiinin kuorta...mitä nyt ikinä keksit
Kai ne tehtaalla samoin lisätään siihen kahviin kuin kotonakin.
Vaniljakahvi on hyvää. Laita vaniljasokeria kahvin sekaan.
Jos juot maidon/kerman kanssa kahvisi, niin vaihda maito maustettuun kauramaitoon. Valiolla on hyviä noi oddlygood kauramaidot;
Valio Oddlygood kokkaa ja leivo kasvipohjaisesti - Valio
Omat lempparit on pumpkin spice ja vanilja.
Suklaisen kahvin saa laittamalla suklaata kahvikuppiin. Kaneli ja kardemummakajveja olen tehnyt laittamalla maustetta purujen sekaan. Joissain isommissa ruokakaupoissa voi olla makusiirappeja jotka nimenomaan tarkoitettu kahvin maustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suklaisen kahvin saa laittamalla suklaata kahvikuppiin. Kaneli ja kardemummakajveja olen tehnyt laittamalla maustetta purujen sekaan. Joissain isommissa ruokakaupoissa voi olla makusiirappeja jotka nimenomaan tarkoitettu kahvin maustamiseen.
Minä laitan sen kaakaonkin kahvinpurujen sekaan, ei tarvitse läträillä kupisssa suklaaliemien kanssa.
Lisäämällä kahviin oman makunsa mukaista makusiirappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan sen kaakaonkin kahvinpurujen sekaan, ei tarvitse läträillä kupisssa suklaaliemien kanssa.
Käytänkin suklaata, tulee huomattavasti parempaa kuin kaakaolla eikä vaadi mitään läträämistä. Ja jos kaakaosta tekisin käyttäisin pelkkää sitä jauhetta, miksi suotta "lientä" erikseen tehdä.
Suklaapala kahvikuppiin. Kyllä se sinne sulaa.