Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvojen ärtynyt ja punoittava iho

Vierailija
21.02.2025 |

Luulen, että se johtui kokeilemistani C-vitamiiniseeruminäytteistä. Ne olivat Lumenen Valo-sarjan kirkastavia hyaluronitiivisteitä, yksi oli Lorealin. Käytin niitä 3 ja puoli päivää. Voivatko muka aiheuttaa tällaisen reaktion? Kauanko kestää palautuminen? Miten nyt kannattaa hoitaa jotta iho rauhoittuu? Minulla on yöksi levitettävä voide joka kyllä on sopinut iholleni. 

Jostain luin, että ärsyyntyneelle iholle ei pitäisi levittää koostumukseltaan hirveän rasvaisia voiteita, sillä voivat ärsyttää entisestään, vaan kuulemma vähän kevyempiä koostumuksia. Toisaalta ihoni on kuiva. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumene=Rumene

Ainoastaan cc voide on hyvää. 

Vierailija
2/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa ja kannattaa lopettaa käyttö. Jos sinulla on jotain sellaista mikä auttaa punoitukseen, esim. after sun -tuote, josta ei ole tullut reaktioita, niin sitä voi laittaa. Yleensä punoitus katoaa muutamassa päivässä kun iho paranee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä rasvat ja meikit pois pariksi päiväksi. 

Vierailija
4/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat aiheuttaa reaktion. Ei välttämättä silti tarkoita, etteikö tuote sovi, vaatii vaan vähän varovaisemman aloituksen niin että ensin laittaa vain yhtenä päivänä viikossa jne. Herkälle iholle monet tehoaineet, C-vitamiinit, retinolit, kuorivat hapot, vaativat pitkän ja rauhallisen totutuksen, jos niitä haluaa käyttää.

Mutta ei tuo ole vaarallista ja nyt vaan et laita sitä ainetta kunnes iho on rauhoittunut. Tuotteesta ärtyneeseen ihoon voi kyllä ihan rauhassa laittaa rasvaisempiakin voiteita, kunhan niissä ei ole samoja tehoaineita joista iho on parhaillaan ärtynyt.

Vierailija
5/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivat aiheuttaa reaktion. Ei välttämättä silti tarkoita, etteikö tuote sovi, vaatii vaan vähän varovaisemman aloituksen niin että ensin laittaa vain yhtenä päivänä viikossa jne. Herkälle iholle monet tehoaineet, C-vitamiinit, retinolit, kuorivat hapot, vaativat pitkän ja rauhallisen totutuksen, jos niitä haluaa käyttää.

Mutta ei tuo ole vaarallista ja nyt vaan et laita sitä ainetta kunnes iho on rauhoittunut. Tuotteesta ärtyneeseen ihoon voi kyllä ihan rauhassa laittaa rasvaisempiakin voiteita, kunhan niissä ei ole samoja tehoaineita joista iho on parhaillaan ärtynyt.

Ärsyttääköhän salisyylihappo muuten ihoa? Minulla on yksi CeRaVe:n puhdistusaine joka sisältää sitä, ja siinä lukee että kuorii kuivaa ja karheaa ihoa, pehmentävä puhdistustuote. 

Vierailija
6/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista rauhoittavaa voidetta punoittavalle iholle.

Siellä niitä on liuta monella eri merkillä

Vierailija
7/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salisyylihappo voi ärsyttää myös

Vierailija
8/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos iho pamahtaa punaiseksi voiteesta, voi olla kyseessä allerginen reaktio tai että tuote ei todellakaan sulle sovi

Vierailija
9/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä viikkoon kasvoissasi mitään kemikaaleja, niin pääset kartalle, johtuuko niistä. Itse nuorempana olin monessa Lancomen tutustumis-tilaisuudessa, joita oli ennen kuin ne tuotteet tuli kauppoihin. Sain aina kassillisen omaan käyttöön lahjaksi. Ne ei sopineet minulle silloin, eikä nyt. Vaikka laadukkaita ja paljonkin testattuja.

Viikon jälkeen kokeile kosteutusta vaikka yöksi neitsytkookosöljyllä. Se on kiinteää viileässä ja muuttuu juoksevaksi ihon lämmössä. Sitä voi vaikka syödä. Myydään muutamalla eurolla/prk elintarvikeliikkeissä. Viimeisimmän ostin itse lidlistä, ja se on jääkaapissa. Liian rasvaista minulle juuri nyt, koska ihoni ei ole kuiva. Jos meikkaan, laitan alle apteekista ostettua hajustamatonta XyliDerm-tuubituotetta. Se sopii atooppisellekin iholle. Xylitol sitoo ihon kosteutta. Käyttämäni muutkin hygieniatuotteet on hajusteettomia. Tuo on geeli, ei voide.

Vierailija
10/10 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä viikkoon kasvoissasi mitään kemikaaleja, niin pääset kartalle, johtuuko niistä. Itse nuorempana olin monessa Lancomen tutustumis-tilaisuudessa, joita oli ennen kuin ne tuotteet tuli kauppoihin. Sain aina kassillisen omaan käyttöön lahjaksi. Ne ei sopineet minulle silloin, eikä nyt. Vaikka laadukkaita ja paljonkin testattuja.

Viikon jälkeen kokeile kosteutusta vaikka yöksi neitsytkookosöljyllä. Se on kiinteää viileässä ja muuttuu juoksevaksi ihon lämmössä. Sitä voi vaikka syödä. Myydään muutamalla eurolla/prk elintarvikeliikkeissä. Viimeisimmän ostin itse lidlistä, ja se on jääkaapissa. Liian rasvaista minulle juuri nyt, koska ihoni ei ole kuiva. Jos meikkaan, laitan alle apteekista ostettua hajustamatonta XyliDerm-tuubituotetta. Se sopii atooppisellekin iholle. Xylitol sitoo ihon kosteutta. Käyttämäni muutkin hygieniatuotteet on hajusteettomia. Tuo on geeli, ei voide.

Okei, no Lancomelta minulle sopi ainakin Genifique-seerumi ja Hydra Zen kuivan ihon voide. Pitää yhtenä vaihtoehtona tosiaan kokeilla tuota ettei viikkoon laita iholle mitään, puhdistaa  vain iltaisin miedolla, hajusteettomalla puhdistusemulsiolla tai Aqualan-perusvoiteella ja huuhtelee haalealla vedellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan