Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies piikittelee

Vierailija
21.02.2025 |

Mies on alkanut piikittelemään. Meillä on ollut muutamia isoja riitoja ja näiden jälkeen mies on alkanut piikittelemään. Tuntuu kuin jotain olisi hänellä jäänyt kaivelemaan, mutta hän ei puhu.

Olen lähes epätoivoinen asian kanssa. Onko piikittely aina huono merkki?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä siis toivot saavasi tästä aloituksesta? Menet puolustustilaan heti, kun joku sanoo, että miehen käytös ei ole ok, eikä todennäköisesti tule muuttumaan. Ei ainakaan, jos olet loputtoman ymmärtäväinen ja sallit käytöksen. Vai onko kyse siitä, että riitatilanteessa sinä jyräät ja haluat sanoa viimeisen sanan, ja mies turvautuu jälkeenpäin piikittelyyn tullakseen kuulluksi? Jyräävän ihmisen kanssa keskusteleminenkin on raskasta, kun hän voi kääntää kaikki kivet ja kannot löytääkseen todisteet, joilla itse on oikeassa, ja ennen kaikkea, toinen osapuoli väärässä, ja tämä viimemainittu on tärkeää tuoda selvästi esille.

Huonosti käyttäytyvälle ihmiselle on näytettävä rajat, joita ei ylitetä missään tilanteessa. Koskee parisuhteessakin molempia osapuolia.

En tiedä, minussakin on varmasti vikaa. Olen niin jumissa tämän tilanteen kanssa.

ap

Vierailija
42/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan piikittelemään, jos  riitaa ei ole puhuttu kunnolla auki.

Tilanne päällä parhaillaan. Riitaa oli kaksi ja puoli viikkoa sitten. Mies nyt on lirkun lirkun, kun on ollut kivaa yhdessä, kun tuli tuuletettua nurkkia.. Toissa iltana pääsi eka piikki. Jupisin onneksi hiljaa, ettei mies kuullut. Eilen päästelin pari ääneen ja mies hörähti, toiselle nauroi ja halas.

Toin ilmi, että jotain on jäänyt hampaankoloon, kun näitä tulee... Olen pahoillani.

Sovittiin, että puhutaan viikonloppuna paremmalla ajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulla on erittäin paljon tietos psykologiasta, motiiveja tietynlaiselle käytökselle on lukemattomia. Ihmiset on monimutkaisia.

ap"

Sittenhän sinun pitäisi pystyä vastaamaan omiin kysymyksiisi miehen käytökseen liittyen.

Älykkyys ei oles itä että kuvittelisi tietävänsä kaiken, vaan että hakee jatkuvasti uusia näkökulmia.

Sellainenhan maailma on.

ap

Järkeä saa käyttää, jos sitä on. Onko parisuhde sinulle projekti, jossa lähdet kehittämään älykkyyttäsi ottamalla henkisesti turpaasi aina uudelleen ja uudelleen saadaksesi uusia näkökulmia? 

Meillä on suurimman osan aikaa todella hyvä olla yhdessä.

Käytös pahenee progressiiviseati. Eihän kukaan saisi itselleen uhria, jos olisi kammottava heti alusta. Olet miehen testikani, hän katsoo mihin asti sinä kestät kiusaamista. Toinen vaihtoehto on se, että hän yrittää tehdä sinusta kodinkonetta.

Jos mies on yhtään hurmaava niin mieti sanan hurmata alkuperää. Se tarkoittaa tietoista toisen hurmaamista. Ei sitä, että ihminen on oikeasti hyvä.

Narsisti (joka haluaa pelastaa uhreja kertomalla narsistien tempuista) Lee Hammockia lainatakseni: suhdetta ei tule tarkastella sen mukaan, mitkä sen parhaat hetket ovat vaan sen mukaan mitä se on pahimpina hetkinä. Vain sillä on merkitystä. 

Vierailija
44/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä siis toivot saavasi tästä aloituksesta? Menet puolustustilaan heti, kun joku sanoo, että miehen käytös ei ole ok, eikä todennäköisesti tule muuttumaan. Ei ainakaan, jos olet loputtoman ymmärtäväinen ja sallit käytöksen. Vai onko kyse siitä, että riitatilanteessa sinä jyräät ja haluat sanoa viimeisen sanan, ja mies turvautuu jälkeenpäin piikittelyyn tullakseen kuulluksi? Jyräävän ihmisen kanssa keskusteleminenkin on raskasta, kun hän voi kääntää kaikki kivet ja kannot löytääkseen todisteet, joilla itse on oikeassa, ja ennen kaikkea, toinen osapuoli väärässä, ja tämä viimemainittu on tärkeää tuoda selvästi esille.

Huonosti käyttäytyvälle ihmiselle on näytettävä rajat, joita ei ylitetä missään tilanteessa. Koskee parisuhteessakin molempia osapuolia.

En tiedä, minussakin on varmasti vikaa. Olen niin jumiss

Jätä mies ja keskity omiin ongelmiisi. Miksi sinulla ei ole omanarvontuntoa? Miksei sinulla ole rajoja? Miksi edes harkitset jääväsi?

Aloitin vastaavam työstämisen kolme vuotta sitten ja olen päässyt jo pitkälle. Suosittelen!

Vierailija
45/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on näytellyt miellyttävää suhteen alussa. Se on esitystä. Hyväksy, että sitä ihanaa miestä ei ole oikeasti olemassa. Nyt näet hänen todellisen persoonansa.

Vierailija
46/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo suhteen alussa on noin vaikeaa, niin kannattaako jatkaa? Luonteenne eivät sovi yhteen. 

Vierailija
47/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikittele takaisin 

Vierailija
48/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikittely on erittäin epämiellyttävä tapa. Vie suhteesta lämpöä ja turvallisuutta. En itse jaksaisi varmaan. 

Vierailija
49/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen peittää omaa huonommuuden tunnetaan piikittelyllä. 

Vierailija
50/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on uusi ja mies jo nyt piikittelee, kertoo se hänen tavastaan "kommunikoida". Sinun pitää päättää mitä haluat. Mies todennäköisesti ei tule muuttumaan parempaan suuntaan, vaan piikittely jatkuu. Jos se on sulle ok, jää suhteeseen. Jos ei, laittakaa lusikat jakoon.

Vierailija
51/51 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen peittää omaa huonommuuden tunnetaan piikittelyllä. 

Tai ihan vaan kiusaa kuten koulukiusaaja.