Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkän kävelylenkin jälkeiset pari päivää aivan tolkuttoman väsynyt

Vierailija
20.02.2025 |

Mistä voisi johtua? Olen 42-vuotias, ja tätä väsymystä alkoi olla pari vuotta sitten. Kävelen yleensä 8-10 km max kerran viikossa. 

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä labrat otettiin ja mitkä oli arvot?

Mä palaudun huonosti rasituksesta, kun kilporauhasessa tai fetritiinissä häikkää.

Onhan sun ferritiini yli 50? (Miel yli 70)

Tsh alle 2,5?

Dvit yli 80? Mieluummin yli 100 

B12-TC2 yli 70?

Vierailija
22/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä palaudun huonosti rasituksesta, kun kilporauhasessa tai fetritiinissä häikkää.

Tsh alle 2,5?

B12-TC2 yli 70?

Kaikki arvot aivan huiput minulla. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsh alle 2,5?

B12-TC2 yli 70?

Kaikki arvot aivan huiput minulla. 

ap

Ei kun kilpirauhaskokeita ei muuten välttämättä ole otettu hetkeen. Pitää tarkistaa. 

ap

Vierailija
24/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain jaksaisi mennä lääkäriin, kun se on sellaista arpomista aina. 

ap

Vierailija
25/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ihan vaan ap:lle epäsopiva rasitus.

Pitkä hidas lenkki ei välttämättä aktivoi elimistön palautumista optimaalisella tavalla. Tulee lähinnä väsy.

Kokeile varioida tuota suoritusta. Sauvat käteen, jos sähäkämmästä treenistä palautuu paremmin?

Vierailija
26/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä hivenen erikoiselle. Olen samanikäinen kuin ap ja tuntuisi oudolle jos tuollaisen itselle suht normaalin lenkin jälkeen olisi ihan poikki pari päivää. Ei matka nyt niin tolkuttoman pitkä kuitenkaan ole, eikä neljäkymppinen todellakaan ole vanha😅

Millaiset muuten elämäntavat ja harrastatko muuta liikuntaa lisäksi? Ehkä tosiaan jakaisin tuon parille kolmelle päivälle, jos kerralla on liian rankka. Ja tutkituttaisin kyllä vielä lisää veriarvoja, jokin ei nyt täsmää. 

Vierailija
27/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä hivenen erikoiselle. Olen samanikäinen kuin ap ja tuntuisi oudolle jos tuollaisen itselle suht normaalin lenkin jälkeen olisi ihan poikki pari päivää. Ei matka nyt niin tolkuttoman pitkä kuitenkaan ole, eikä neljäkymppinen todellakaan ole vanha😅

Millaiset muuten elämäntavat ja harrastatko muuta liikuntaa lisäksi? Ehkä tosiaan jakaisin tuon parille kolmelle päivälle, jos kerralla on liian rankka. Ja tutkituttaisin kyllä vielä lisää veriarvoja, jokin ei nyt täsmää. 

En juurikaan harrasta muuta liikuntaa. Pitää kysyä noista verikokeista, jos jotain voisi vielä ottaa. 

ap

Vierailija
28/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani todella hyvässä kunnossa pitkä hidas suoritus sai väsymään. Leposyke oli kestävyysurheilijan luokkaa ja habaakin oli.

En tiedä mikä siinä suorituksessa niin väsytti.

Vierailija
29/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aika selvää, että jos ei ole muuta liikuntaa kuin tuo pitkä kävelylenkki max kerran viikossa, niin se on liian raskas ap:n kuntoon nähden. Nuorempana palautuu helpommin raskaastakin liikunnasta, mutta vanhempana palautuminen hidastuu.

Tähtäisin aluksi 3-4 puolen tunnin kävelylenkkiin viikossa. Kun se sujuu, voit ruveta vähitellen kasvattamaan yhden viikoittaisen lenkin pituutta.

Ihan aluksi on tärkeintä saada liikunta säännölliseksi. Voit vaikka aloittaa sillä, että teet 10 minuutin lenkin, jos pidempi ei huvita. Voi tulla helpommin lähdettyä ulos, jos ajattelee, että lyhyt lenkki riittää.

Vierailija
30/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille. <3

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä