Minun mielestä lähihoitajan työssä on vaikeinta se vanhusten pyörittely
Tai muidenkin vuodepotilaiden. Kokeneet hoitajat pyörittelevät hoidokkeja kuin oravat, näppärästi, minulle on hyvin vaikeaa ja joskus vaippojen vaihto onkin ollut yhtä sirkusta kun olen yrittänyt saada niitä revittyä 150 kiloisen ihmisen alta. Kerran sitä itseään lensi päällenikin oikein kunnolla. Ajattelin vaihtaa ajanvaraushommiin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota samaa, että miksi ei tehdä pareittain. Jostain syystä kun käyn omaisiani katsomassa hoivakodissa, pääsen ihan joka kerta hoitajan pariksi nostamaan omaistani. Mietin että miksi siellä ei ole sitä toista hoitajaa auttamassa. Samoin ruokailussa minut laitetaan syöttämään omaiseni. En minä ole siellä hoivakodissa töissä, eikä minulle makseta tästä. Omaiseni ovat minulle tätejä, setiä ja enoja, joilla ei ole omia lapsia.
Hallitus laski hoitajamitoitusta. Sillä mennään, ei ole enää työparia ja kaikki mahdollinen omaisen apu käytetään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei :/ olenkin ihmetellyt samantyyppistä kuullessani tutuilta, että eikö oikeesti tiettyjä raskaita juttuja tehdä parityönä? Säästäisi aikaa, selkää, hermoja jne. Ja miehiä pitäisi saada houkuteltua alalle ehdottomasti, olisi niin paljon apua työyhteisöissä. Jaksamisia sinulle!
Ei se mies mitään auta, jos toista paria ei saa. Vai meinasitko laittaa miehen pyörittelemään yksin?
No vähän niinkuin yhteisenä parannuksena ehdotin parityötä sekä lisää miehiä hoitoalalle, ellet nyt itse onnistunut yhdistelemään asioita. Ja jos ei paria saa, niin miksikäs se mieshoitaja ei sitten voisi pyöritellä yksin? tasa-arvoa hei!
Senku ehdottelet , kun niitä hoitajia ei riitä!!!Ja hallitus vähenti entisestään.
Juu, ei ole realiteetit menneet ohi minultakaan, mutta saa kai sitä keskustella asioista ja epäkohdista! Parityöskentelyn tuoma jaksamisen ja ajansäästö voisi sujuvoittaa ja tehostaa työtä itseasiassa.
"Juu, ei ole realiteetit menneet ohi minultakaan, mutta saa kai sitä keskustella asioista ja epäkohdista! Parityöskentelyn tuoma jaksamisen ja ajansäästö voisi sujuvoittaa ja tehostaa työtä itseasiassa."
Luuletko oikeasti, ettei hoitajat tiedä tätä? PÄÄTTÄJILLE sinun pitäisi tämä suuri viisaus kertoa.
Jos jokainen hoitaa ensin ne, jotka pystyy hoitamaan yksinään, valitetaan. Jos hoidetaan useamman vaativat ensin, valitetaan. Jos käydään välissä auttamassa toista hoitajaa, valitetaan.
Tuskin koskaan tulee olemaan sellaista määrää hoitajia, että kaikki pystytään hoitamaan ilman, että kukaan joutuu odottamaan varsinkaan, kun koko ajan ollaan lihavampia ja lihavampia.
Vierailija kirjoitti:
"Juu, ei ole realiteetit menneet ohi minultakaan, mutta saa kai sitä keskustella asioista ja epäkohdista! Parityöskentelyn tuoma jaksamisen ja ajansäästö voisi sujuvoittaa ja tehostaa työtä itseasiassa."
Luuletko oikeasti, ettei hoitajat tiedä tätä? PÄÄTTÄJILLE sinun pitäisi tämä suuri viisaus kertoa.
Ehkä sinun pitäisi kertoa niille päättäjille kun osaat vouhottaa, siinä missä muut vaihtaa vaan ajatuksiaan täällä kehittävässä mielessä :D
Vierailija kirjoitti:
Paska trolli. Aloitus paljastaa, ettei ap:lla ole mitään käsitystä aiheesta.
No ehkä ap onkin tuore hoitaja kun muista puhuu kokeneina? Kyllä minäkin koin opintojen aikana harjoitteluissa vuodepotilaiden kääntelyn hankalana kun siihen ei ollut vielä rutiinia.
Eutanasia lailliseksi niin helpottaa tässäkin
Mun ystävä on lähihoitaja ja hoitaa vanhuksia. Ei ole aina käsipareja saatavilla. Onkin käsi vahingoittunut eli tullu joku revähtymä käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun pitäisi kertoa niille päättäjille kun osaat vouhottaa, siinä missä muut vaihtaa vaan ajatuksiaan täällä kehittävässä mielessä :D
Kun hoitajat kertovat näistä asioista julkisesti, syytetään alan mustamaalaamisesta. Ja et kai kuvittele, ettei näistä asioista ole hoitajat kertoneet. Se, että av:lla keskustellaan, kuinka pitäisi olla työpari, ei kehitä alaa eikä tuo niitä työpareja. Hoidettavat ovat yhä huonommassa kunnossa ja hoitoisuudeltaan vaativampia mutta hoitajien määrää vähennetään. Sitten joku täällä tulee ihmettelemään, että miksei hoitajat nyt vaan tekisi työtä pareittain.
Ap, jos vaippoja repii jonkun alta, ne yleensä repeää ja aiheuttaa sotkua. Vaikea myöskin ymmärtää, miten saat vaipasta paskat lentämään päällesi. Veikkaan sinua trolliksi.
Kokemuksen puutetta. Helposti sitä muutamat lihapullat pyöräyttelee kun on kokemusta keittiöhommista.
Haartmanin päivystyksessä oli n 6 hoitajaa töissä tarkkailuosastolla. 5 tosi mukavaa ja sitten oli 1 joka oli tasapuolisen töykeä ja epäystävällinen kaikille. Kuvitelkaa, ihmisillä on infarktia ja aivoverenvuotoa ja hoitaja vielä kiukuttelee ja tiuskii siihen päälle.
Paska trolli. Aloitus paljastaa, ettei ap:lla ole mitään käsitystä aiheesta.