Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi kännissä haluavansa erota

Vierailija
20.02.2025 |

Kun kysyin syytä, oli ahdistunut taloudesta ja koki, että joutui rahoittamaan kaiken. Kun sitten juteltiin, sanoi että ei halua erota, mutta ei osaa puhua mistään ja ahdistus menee sitten tällaiseksi. 

Itse taas olen sitä mieltä, että asioista pitäisi pystyä keskustelemaan, jotta ne voitaisiin yhdessä ratkaista. Tämä taloustilannekin on väliaikainen ja hän myönsikin, että liioitteli asiaa. 

Osaako muiden miehet keskustella ongelmista? Olen yhden eron kokenut ja luvannut itselleni, että kaikesta pitää ja voi puhua. Mies taas tulee taustasta, jossa ei ole keskusteltu oikein mistään. Ja ikääkin on jo 50v, että ei ole mistään junnusta kyse.

Harmittaa ja toki mietityttääkin. En halua suhteeseen, jossa hanskat lyödään heti tiskiin jos haasteita tulee

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oli rehellinen. Haluaisitko sinä elättää häntä vuorostasi?

Vierailija
2/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja humalaisten suusta sen totuuden kuulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin oli rehellinen. Haluaisitko sinä elättää häntä vuorostasi?

Kyllä, tästä on puhuttukin. Maksan kuitenkin vuokrasta puolet ja sähkölaskut, joten en nytkään ilmaiseksi elä

t.ap

Vierailija
4/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa.

Vierailija
5/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhde alkoi hyvästä keskusteluyhteydestä. 

Vierailija
6/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän suhde alkoi hyvästä keskusteluyhteydestä. 

Näin minäkin luulin, että kyetään puhumaan kaikesta 

t.ap

Vierailija
7/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä väkisin jatkamaan? Se mikä on kerran mainittu, niin se toteutuu aikanaan.

Vierailija
8/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kuvittelit että vanha koira oppii uusia temppuja kuin oikein kovasti sitä rakastat?

Vierailija
9/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä väkisin jatkamaan? Se mikä on kerran mainittu, niin se toteutuu aikanaan.

Tämäpä juuri. Sanoinkin, että mun kanssa oleminen on vapaaehtoista ja tästä voi lähteä jos siltä tuntuu

t.ap

Vierailija
10/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan mies ei osaa puhua ja se tulee sitten tökerösti ulos.

Nythän kuitenkin saitte tuon jälkeen keskustelun aikaiseksi, nyt vaan lisää sitä puhetta.

Ja opetelkaa sitä yhdessä. Tämä kaikki on uutta miehelle, ei se hetkessä onnistu.

Vierailija
11/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koittakaa puhua.. äitini on kanssa semmoinen ettei puhu mitään mutta kännissä valitettavasti avautuu aivan liikaa..

Harva on ylpeä omista kännimöläyttelyistä vaikka jostain henkisestä kriisistä se purkauutminen kertoo

Vierailija
12/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ratkaista puhumalla. Mies kokee niin, ahdistuu ja haluaa erota. Ja sitten eroat. Ja joku muu mies tulee joka ei ahdistu. Jos ei voi erota talouden vuoksi, sitten kai jatkuu.

Vierailija
13/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otit sitten miehen jonka puhumattomuus johtuu perinteisestä tuon sukupolven mieskuvasta vaikka itsellesi muuta vannoit. 

Ja tätä on tutkittu.  Kun naisella on ongelmia, nainen haluaa nimenomaan vatvoa niitä. Kun miehellä on ongelmia, hän haluaa puhua jostain ihan muusta. Miehelle ikävien asioiden "käsittely" saattaa johtaa jopa suurempaan ahdistukseen.

Vierailija
14/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä ei myöskään puhunut mitään muuta kun humalassa, ja niitä humalatiloja sekä eropuheita ja en ole ikinä sua rakastanut juttujs alkoi olla ihan liikaa, töistäkin sai potkut. Eipä keskustelut ja hoitoon meno pyynnöt auttaneet joten minä lähdin ja erosin.  Mitäpä sitä tuommoista kuuntelemaan kun on vaihtoehtokin häipyä. 

Vierailija
15/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otit sitten miehen jonka puhumattomuus johtuu perinteisestä tuon sukupolven mieskuvasta vaikka itsellesi muuta vannoit. 

Ja tätä on tutkittu.  Kun naisella on ongelmia, nainen haluaa nimenomaan vatvoa niitä. Kun miehellä on ongelmia, hän haluaa puhua jostain ihan muusta. Miehelle ikävien asioiden "käsittely" saattaa johtaa jopa suurempaan ahdistukseen.

Voi olla kyllä näin. Mies sanoi itse sunnuntaina, että tuntui kuinka ei saisi happea ja kun sai asian sanottua, helpotti

t.ap

Vierailija
16/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies nimenoma osaa, mutta minä en. Mies on se joka tasaisin väliajoin ottaa esille, että tämä asia pitäisi nyt puhua läpi. 

Vierailija
17/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä ikäinen sinä olet, mutta näin viisikymmpisenä haluan parisuhteen joka soljuu eteen päin kuin itsestään, eikä muistuta toista päivätyötä, kun ei ole enää niitä pilvilinnoja rakennettavana. 

Vierailija
18/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo kerran luvannut itsellesi, että suhteessa pitää pystyä puhumaan asiasta kuin asiasta, miksi olet taas suhteessa missä ei pystytä puhumaan asioista?

Vierailija
19/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimenomaan kännissä tullut sellaisia ajatuksia mitkä ei todellakaan vastaa arjen mielipiteitä ja arvoja. Totuudesta todella kaukana. 

Vierailija
20/21 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet jo kerran luvannut itsellesi, että suhteessa pitää pystyä puhumaan asiasta kuin asiasta, miksi olet taas suhteessa missä ei pystytä puhumaan asioista?

No ollaan oltu 2v kohta yhdessä ja tähän asti on puhuttu vaikka ja mistä. Siksi tämä yllätti

t.ap