Mitenhän AHDH ja introvertti työkavereina pärjäävät?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä, koska introvertti en ole, mutta työkaveri jatkuvasti jauhaa omasta ADHD:staan. Siis aivan päivittäin. Tyyppi on siis läpeensä vain sählä. On sillä varmaan tuo tarkkaavaisuuden häiriökin, mutta sen piikkiin laitetaan kaikki paskasti tekeminen. Kun hänelle huomattaa jonkun unohtamisesta tai siitä että on oikonut vähän mutkia suoraksi, niin vastaus on "adhd:ta puskee kato pintaan" ja sellainen vittumainen virne siihen sitten päälle. En tiedä onko tuo kovinkin yleistä, että kun tuo 'vapaudu vankilasta' -kortin saa lääkäriltä, niin jatkossa kaikki häsläämiset, unohtamiset ja virheet menee sitten sen piikkiin.
Tää on näitä kun valittaa, että nyt alko vähän masentaa. Se että on tarkkaavaisuus häiriö tai muu säätäjä niin ei meinaa välttämättä, että on adhd. Ihan niin kuin, jos on joskus huonolla tuulella niin se ei olle masennus.
Mä olen itse ADHD ja hyvin introvertti. En mä höpötä muuta kuin kännissä. Muuten en juuri ihmisille puhu, paitsi jos on tähdellistä asiaa. Sen sijaan keskittyminen on vaikeaa, mutta ei se yleensä ulospäin mitenkään näy. Istun ihan rauhassa koneellani ja yritän koodata, mutta ajatus katkeaa koko ajan ja vähän väliä saan itseni kiinni syvältä jostain omien työhön liittymättömien ajatusten kaninkolosta, ja sitten täytyy taas yrittää pakottaa itsensä keskittymään.