Onko palstan luomat kuvat parisuhteesta todellisia?
En ole parisuhteessa, koska palstalla usein (aina) haukutaan, moititaan ja syytellään omaa kumppania eri syistä - - vaimo teki sitä ja miksi mies ei tajua, mies on aina kotona niin en saa mitään aikaan, vaimo ei suostu johonkin ja niin edelleen. Parisuhteessa on ylä- ja alamäkiä mutta ei kaikilla voi olla pelkästään ongelmia ja palstan luomien kuvien mukaan parisuhteessa eläminen on yhtä helvettiä ja pahempaa jos on perheellinen. Onko näin? Kysyy sinkku
Kommentit (42)
Iso osa ihmisistä on karmeita mutta ei se haittaa koska riittää että löytää sen yhden joka ei ole (+muutamia hyviä kavereiksi).
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ole sinkku tämän palstan juttujen takia??
Aloituksesta päätellen moni on.
Juu kyllä se kamalaa varmasti on ellei löydy täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
On, sitä taustaa vasten, että tiedät, mikä parisuhde on. Olet ollut sellaisessa ja tiedät kokemuksesta, miten se toimii. Mitä iloa ja mitä harmia siitä koituu. Sitä taustaa ja kokemusta vasten voit lukea näitä totena.
Jos et ole koskaan seurustellut, et voi tajuta, mistä puhutaan. On typerää vetää mitään johtopäätöksiä pelkästään näiden perusteella. Nämä on ihmisten OMIA kokemuksia ja mielipiteitä. Ei sinun, ap.
Ei kannata vertailla vaan parempi keskittyä oman suhteesi hoitoon. Olen ollut saman miehen kanssa naimisissa kohta 20 vuotta, joten en voi tietää enkä ymmärtää useassa suhteessa olleita. -Ohis
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä se kamalaa varmasti on ellei löydy täydellistä.
Sopiva, koska kukaan meistä ei ole täydellinen ja aloitukset kumppanin haukkumisesta johtuvat puhtaasti eri arvoista ja väärinkäsityksistä parisuhteessa.
Provoilua ja pään tuulettamista. Jos joku täällä haukkuu puolisonsa lyttyyn, tuskin hän sitä oikeassa elämässä välttämättä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa hyviä ja pitkiä parisuhteita. Pari vuotta voi olla ihan jees mutta sitten.
Totean lyhyesti, että olet väärässä, koska olen ollut mieheni kanssa yhdessä vuodesta 2009 asti ja edelleen olemme naimisissa ja onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa hyviä ja pitkiä parisuhteita. Pari vuotta voi olla ihan jees mutta sitten.
Totean lyhyesti, että olet väärässä, koska olen ollut mieheni kanssa yhdessä vuodesta 2009 asti ja edelleen olemme naimisissa ja onnellisia.
Täällä sama juttu vuodesta 1995 :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan ole sinkku tämän palstan juttujen takia??
Monesti olen nähnyt viestin, että palstaa luettuani olen menettänyt kiinnostukseni miehiin/naisiin.
Toinen samanlainen peesailee täältä. Jos luottamusta ei synny tai ole olemassakaan, niin suhde ei voi perustua vakaalle pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa ihmisistä on karmeita mutta ei se haittaa koska riittää että löytää sen yhden joka ei ole (+muutamia hyviä kavereiksi).
Mistä sen yhden sopivan löytäisi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Provoilua ja pään tuulettamista. Jos joku täällä haukkuu puolisonsa lyttyyn, tuskin hän sitä oikeassa elämässä välttämättä tekee.
En ole varma olenko koskaan kirjoittanut provoa joka ei olisi perustunut tositapahtumiin. Monelle av:lla tuntuu olevan käsittämätöntä että on ihmisiä jotka juovat niin paljon että sammuvat ja kusevat minne sattuu, pettävät kenen kanssa sattuu eivätkä ole varmoja kuka lapsen isä on ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi koskaan tietää miten asiat todellisuudessa ovat, vaikka onhan palstalla provolijoitakin joukossa. Ei parisuhteessa ole pelkkää ruusuilla tanssimista, mutta riippuu niin pariskunnasta ja luonteista, että riidelläänkö jatkuvasti vai ovatko riidat enemmänkin rakentavaa keskustelua. Pitää vaan löytää itselleen se sopiva kumppani vierelle, niin siitä on hyvä lähteä.
Omalta kohdaltani sanoisin että aika hyvin paikkansa pitää, kun ei ole alkua pidemmälle päässyt kaiken maailman hankaluuksien takia.
Kuvittele pari typerimmin käyttäytyvää tuttuasi, lisää mukaan seksi, yhteinen talous ja ehkä lapset. Voiko tulos olla muuta kuin katastrofi?
Puolison valinta on elämän tärkein päätös. Huonon puolison myötä kaikki voi mennä pieleen vaikka itse olisit kuinka mahtava hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustumalla ensin kaverina on paras laaduntarkistuskeino. Siksi esim. opiskelijana solmitut parisuhteet ovat usein toimivia, ensin on touhuttu yhdessä kaikenlaista ja sitten suhde syventyi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on täydellinen parisuhde muuten, mutta nainen pihtaa. Ystäväni ovat kertoneet samaa. Olemme 50+
Ei ole vielä kovin iso ongelma jos ei tee sitä kiusaamisena vaan koska ei vain tee mieli tai pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustumalla ensin kaverina on paras laaduntarkistuskeino. Siksi esim. opiskelijana solmitut parisuhteet ovat usein toimivia, ensin on touhuttu yhdessä kaikenlaista ja sitten suhde syventyi.
Mielelläni, mutta kun ei ole ketään kehen tutustua tai lähestyä.
Mä luulen, että kauhutarinat uusperheistä pitää paikkansa ja ovat yleisiä. Ei ne uusperheen vanhemmat ainakaan kovin onnellisilta vaikuta. Ja myös uskon, että moni mies hyväksikäyttää taloudellisesti puolisoaan tai ainakin on hyvin pihi. Olen tämän ihan omassa elämässänikin huomannut, joten on helppo uskoa, jos joku muukin väittää näin.
En haluaisi olla parisuhteessa palstanaisen tai palstamiehen kanssa. Hyh hyh pelkkä ajatuskin puistattaa.
Monesti olen nähnyt viestin, että palstaa luettuani olen menettänyt kiinnostukseni miehiin/naisiin.