Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko palstan luomat kuvat parisuhteesta todellisia?

Vierailija
20.02.2025 |

En ole parisuhteessa, koska palstalla usein (aina) haukutaan, moititaan ja syytellään omaa kumppania eri syistä - - vaimo teki sitä ja miksi mies ei tajua, mies on aina kotona niin en saa mitään aikaan, vaimo ei suostu johonkin ja niin edelleen. Parisuhteessa on ylä- ja alamäkiä mutta ei kaikilla voi olla pelkästään ongelmia ja palstan luomien kuvien mukaan parisuhteessa eläminen on yhtä helvettiä ja pahempaa jos on perheellinen. Onko näin? Kysyy sinkku

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?? Ei kaikkea kannata uskoa mitä tänne rustaillaan.

Vierailija
2/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tänne parisuhteestaan sellaiset kirjoittele, joilla on hyvä parisuhde. Ketä se kiinnostaisi? Tänne kirjoittelevat ne, joilla on ongelmia parisuhteessaan vertaistuen tai neuvojen toivossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ne, sekä hyvässä että pahassa. Edellinen kumppani kohteli huonosti, oli tunne-elämältään epävakaa, kontrolloiva ja ilkeäkin. Nykyinen on jo monta vuotta kohdellut kaikin puolin hyvin ja kauniisti. Molemmista olen kertoillut täällä. Ihmiset nyt vain ovat oikeasti hyvin, hyvin erilaisia.

Vierailija
4/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tänne parisuhteestaan sellaiset kirjoittele, joilla on hyvä parisuhde. Ketä se kiinnostaisi? Tänne kirjoittelevat ne, joilla on ongelmia parisuhteessaan vertaistuen tai neuvojen toivossa.

Kyllä ne hyvissä parisuhteissa olevat jaksavat tulla kehumaan miten heillä menee vaikka eivät aloituksia tee. Tosin yleensä on niin yliampuvaa ettei taida kirjoittaja itsekkään uskoa siihen mitä sanoo.

Vierailija
5/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa ei ole todellista. Suurin osa viesteistä täällä on provoilua. Siihen päälle mt tapausten,  miesvihaajien ja naisvihaajien vuodatukset.

Lisäksi on valikoituvuudesta aiheutuva vinouma. Harva tulee tänne avautumaan elämästään ellei siinä ole isoja ongelmia. Negatiivisuus vahvistuu, positiivisista kokemuksista ei ole tarve kirjoittaa.

Osa voi olla todellisia mutta ei voi tietää mikä osa.

Vierailija
6/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki palstan jutut ovat täyttä totta.

Vierailija
7/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, sitä taustaa vasten, että tiedät, mikä parisuhde on. Olet ollut sellaisessa ja tiedät kokemuksesta, miten se toimii. Mitä iloa ja mitä harmia siitä koituu. Sitä taustaa ja kokemusta vasten voit lukea näitä totena.

Jos et ole koskaan seurustellut, et voi tajuta, mistä puhutaan. On typerää vetää mitään johtopäätöksiä pelkästään näiden perusteella. Nämä on ihmisten OMIA kokemuksia ja mielipiteitä. Ei sinun, ap.

Vierailija
8/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne kukaan kirjoittaisi aloitusta, että ihan ok menee parisuhteessa, ei tässä mitään? Kuka sellaisesta alkaisi keskustella? Suurimmaksi osaksi ihmisten elämä on tasaista ja tylsää, ihan normaalia elämää vaan, iloineen ja suruineen. Sitten kun on jotain isompia ongelmia tai joku pieniä ärsyttävä asia joka vuosia jatkuttuaan saa sitten kirjoittamaan tänne kun oikein viiksettää. Ei siitä voi vetää mitään johtopäätöstä mistään muusta kuin siitä yksittäisesta tapauksesta, ja toki joillain on samanlaisia kokemuksia, ja siitä tulee vertaistukea, että joo meillä sama ongelma... mutta sekään ei kerro sitä, kuinka moni pariskunnista kärsii kyseisestä ongelmasta.

Ja toiseksi, tämä on täysin virtuaalitodellisuutta, mistään ei tiedä mitkä jutut on totta edes osaksi, tai että kuka ne on kirjoittanut. Monet kirjoittaa aikansa kuluksi tarinoita jotka eivät ole heidän omasta elämästään, ja vastailevat itselleen, väittävät vastaan ja tappelevatkin itse itsensä kanssa, ja sitten lukijat saavat mielikuvan, oikeasta kahden tai useamman ihmisen väittelystä, jotta ap saa lisää vastauksia ja lukijoita tarinalleen.

Vierailija
9/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole sinkku tämän palstan juttujen takia??

Vierailija
10/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä?? Ei kaikkea kannata uskoa mitä tänne rustaillaan.

En usko kaikkea mutta alkaa toivo mennä, kun aina vaan valitetaan ja haukutaan.

Vierailija
11/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun käsitykseni mukaan on. Suhde toimii kun meneillään on alkuhuuma, on joku eksä jota vihata yhdessä, mies saa siittää 10 000 kertaa

En ole nähnyt lähipiirissäni yhtäkään poikkeavaa suhdetta. Siinä ollut nuorten suhteita, vanhojen suhteita, pitkiä liittoja, läpi elämän ainoita suhteita, uusioperheitä, polyamorisiakin, jne. Pitkissä liitoissa yhdistävä tekijä viha, kulissit ja omaisuus, lyhyissä huuma. Toki tuohon mahtuu myös osittain asiallista ja mukavaakin vuorovaikutusta, mutta omasta mielestäni se ei ole negatiivisten puolien arvoista

Parhaiten tuntuu menevän niillä, jotka eivät piittaa mistään mitään eli sekoilevat ihan miten sattuu. Tai siis he ovat onnellisimpia. Koska eivät piittaa mistään mitään. Ja sinkkunaisilla

Vierailija
12/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on täydellinen parisuhde muuten, mutta nainen pihtaa. Ystäväni ovat kertoneet samaa. Olemme 50+

Vierailija
13/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne hyvissä parisuhteissa olevat jaksavat tulla kehumaan miten heillä menee vaikka eivät aloituksia tee. Tosin yleensä on niin yliampuvaa ettei taida kirjoittaja itsekkään uskoa siihen mitä sanoo.

Minäkin erehdyin joskus hehkuttamaan, että kuinka hyvä parisuhde meillä on. En silloin vielä tiennyt palstan sääntöjä, että puolisoa ei saa kehua.

Todellisuudessa olen löytänyt täydellisen miehen itselleni. Jollekin muulle hän ei sitä välttämättä olisi, mutta minulle on. Hän ei ole virheetön, kuten en ole minäkään, mutta toisen puutteista ei nalkuteta eikä kettuilla. Kunnioitamme ja rakastamme toisiamme ja se näytetään sanoin ja teoin ihan päivittäin. Mikä ihaninta; meillä ei riidellä! Jos olemme eri mieltä jostain asiasta niin ihan keskusteluilla olemme niistä yli 30v selvinneet.

Ja kyllä, uskon ihan täydellisesti kirjoittamaani.

Vierailija
14/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ole sinkku tämän palstan juttujen takia??

En ole mutta joitain kertoja olen sekä onnitellut itseäni ja lävitseni on vallannut tunne, kuinka on vain olla ja elää sinkkuna.

Mutta toisessa hetkessä taas olen kokenut mustasukkaisuutta siitä miten toisilla on kumppani ja lapsia ja voivat yhdessä sitä ja tätä kun itse saanut tai joutunut olemaan sinkkuna tiedostamatta oikein, että miksi oma kohtaloni on ollut elää ikisinkkuna.

Erityisen kurjalta se tuntuu kun kirjoittaja antaa ymmärtää, kuinka hän tekee ja toimii monin tavoin jotta sekä hänellä että kumppanilla voisi olla, ainakin enimmäkseen hyvä ja rakastettu olo.

Johon  heidän kumppaninsa vastaa kaivelemalka napaansa sohvalla ja tai sotkemalla paikkoja ja sivuuttanalla oikeastaan kaiken sen, nitä kutsutaan vastuuksi ja huolenpidokdi tai toisista välittämiseksi

Ymmärrän, että täällä liioitelkaan ja kärjistetään mutta hyvän olon tunteen vastapainoksi olenki kokenut syvää itse inhoa ja löytänyt syyttämäsdä itseäni, en muita, vaan toistan syyttänyt itseäni kysyen ja tivaten, että mikä rumasana minussa on vikana kun en saa mahdollisuutta  elää ja olla parisuhteessa 

Mutta uhriutumisen ja muiden syyttelyn olen päättänyt jättää kokeilematta kumppanin etsimisen apukeinoina

Vierailija
15/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ja varmasti monta muutakin kiinnostaa onnistumiset parisuhteissa.

Vierailija
16/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa hyviä ja pitkiä parisuhteita.  Pari vuotta voi olla ihan jees mutta sitten.

Vierailija
17/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hommasin salarakkaan jotta mies vähän ryhdistäytyisi. Idean sain palstalta.

Vierailija
18/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maailman ihanin mies, harvoin riidellään ja illat köllötellään sylikkäin. Kummallakaan ei ole toisesta mitään negatiivista sanottavaa. Oma muru on paras ja tärkein asia. Mutta se on totta että arvostelevia ilkeitä miehiä on paljon täällä, uskomattoman ikäviä tyyppejä.

Vierailija
19/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on vielä hirveämpää silloin kun menee huonosti. Täältä ne poistetaan ja menee provoiksi 0/5.

Mutta! Monella on hyvä ongelmaton parisuhde jolloin siitä ei tarvitse tännekään kirjoitella.

Vierailija
20/42 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hommasin salarakkaan jotta mies vähän ryhdistäytyisi. Idean sain palstalta.

Esimerkiksi tämä kuulostaa vitsiltä mutta jotkut toimivat ihan oikeasti noin... :( aina ei edes päältä huomaa kuinka kummallista käytöstä voi olla tiedossa jos alkaa suhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi