Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Risto, 32, on neitsyt ja heidän määrä miehissä kasvaa: "Suudellut en ole, kädestäkään en ole pitänyt"

Vierailija
20.02.2025 |

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000010866135.html

"Deittimarkkinoiden yhä kasvava digitalisaatio ei ole kaikille pelkästään positiivinen asia.

Siinä missä komeakasvoiset pitkät miehet saavat lukemattomia seksikokemuksia eri naisten kanssa, esimerkiksi kaljuuntuneiden, ujojen lyhyiden miesten kysyntä on aika alamaissa.

Olen sitä tosissaan miettinytkin, että mitä jos jää loppuelämäksi yksin. Se ahdistaa, Risto Holopainen sanoo.

Nettideittailusta Holopainen ei pidä yhtään, mutta sitäkin hän on tehnyt vuosien varrella paljon. Yhtään treffejä ei ole tullut.

Hinge, E-kontakti, Eliittikumppani, Badoo, Holopainen listaa käyttämiään treffisovelluksia josta matcheja ei tule yhtäkään.

Rupesi vain vituttamaan. Ihan suoraan sanottuna rupesi vituttamaan, Holopainen kiteyttää kokemuksensa."

Kommentit (2235)

Vierailija
821/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan nyt kuitenkin Ristoa haukkuessanne, että suurin osa aloituksesta ei ole hänen sanomaansa vaan AP:n päästään keksimää. On myös heittämällä kunnianloukkaus laittaa tuollaisia puheita toisen suuhun.

Vierailija
822/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohitat jotenkin pointin. Eivät kaltaiseni naiset (eli ilmeisesti nykypäivänä kasvava joukko) halua miestä joka kompromissien vuoksi tekee erilaisia asioita puolisonsa kanssa. Vaan sellaisen, joka aidosti haluaa kokeilla ja kokea yhdessä. 

Ja koska käytännössä miehen siis pitäisi mennä naisen ehdoilla, nykypäivänä kasvava joukko on sinkkujen joukko.

Edelleenkään et ymmärrä, alkaa tuntua jo tahalliselta. Me halutaan mies, joka haluaa kokea yhdessä ja joka on perusluonteeltaan suunnilleen yhtä avoin. Ei sellaista, joka joustaa ja tekee kompromisseja katkeroitumiseen saakka. Musta olisi ollut kamalaa joutua tuollaiseen parisuhteeseen jossa edetään vain toisen ehdoilla, siinähän vain tuhlataan aikaa. 

Listaatko vielä, mitä jonkun mielestä hieman erikoisia juttuja teette yhdessä ja vapaaehtoisesti, sanotaanko pari kertaa vuodessa.

Itse olen vajaat 50 v. mies, enkä oikein keksi mitään erityisen erikoisia juttuja, mutta tällaisia tulee tehtyä yhdessä:

- klassisen musiikin konsertteja n. 6-7 kertaa vuodessa. Aina en ole innoissani, toisinaan olen suunapäänä.

- teatteri pari kertaa vuodessa (lähinnä vaimon intohimo, toisinaan olen aika tyytyväinen, viimeistään jälkikäteen)

- taidemuseot, varsinkin Helsingin reissuilla suorastaan vaadin

- leppoisat 20-50km pyöräretket, etenkin minun mieleeni

- elokuvateatteri (nyyhkyleffoihin velvollisuudentunnosta, action-leffoihin yksin)

- 1-2 festaria kesässä (iloinen, jos vaimo tulee vierelleni esim. Stam1nan keikalla, vaikkei bändistä välitä)

- autoilua ympäri Suomenmaata, oisko keskimäärin 15 hotelliyötä vuodessa (sukulointiosuudet toisinaan velvollisuudentunnosta)

- 5-10km leppoisat, urbaanit kesäpatikoinnit, näistä kumpikin tykkää

- uimarannalla käynnit

- satunnaiset rock/pop-keikat (näiden kohdalla kumpikin tekee kompromisseja)

- lueskellaan viineistä ja maistellaan uusia juttuja pari kertaa kuussa

- ollaan molemmat kiinnostuneita ajankohtaisista asioista ja sijoittamisesta ja jutellaan niistä aika paljon

- lisäksi kokkaillaan pari kertaa viikossa yhdessä, minä teen aika simppeleitä juttuja, vaimo sitten viimeistelee hyvän erinomaiseksi

Mutta esim. tanssikursseille tai yökerhoihin en yksinkertaisesti halua lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisen näköinen mies. En tiedä onko naiset nykyisin ihan tajuttoman nirsoja vai miksi ei löydä ketään. Parisuhteen pitäisi kuitenkin perustua siihen, että on samat arvot ja samankaltaisia haaveita tulevaisuudelle. Mutta siihen on vaikea päästä, jos ei edes tutustu naisiin.

Olen oman puolisoni tavannut ilman mitään deittisovelluksia aikoinaan 15v sitten. Voi olla, etten olisi silloin häntä pelkän ulkonäön perusteella valinnut. Vaikea sanoa. Mutta henkisellä tasolla klikkasi ja kovaa. Minusta on aika häiriintynyt ajatus, että tehdään joku esikarsinta ulkonäön perusteella kuin vaatekaupassa ja sitten vasta aletaan tutustua syvemmin. 

Eli olet tavannut puolisosi ilman näkemättä? Kirjeitä kirjoitellenko? Karsintaa tapahtuu yhtä lailla tavatessa kasvotusten missä tahansa paikassa. Harva ottaa puolisokseen sitä ensimmäistä vaikkapa baarissa lähestyvää henkilöä. Kumppania etsiessä on mielestäni täysin normaalia että ulkonäöllä on väliä, miksi ei saisi? Jokaisella on kuitenkin oma makunsa. Omaa silmää miellyttävä ulkonäkö ei poista eikä edes vähennä sitä luonteen ja käytöksen merkitystä.

Sovellukset ovat vähintään yhtä hyvä tapa löytää puoliso siinä missä muutkin tavat.  Mielestäni parempi koska valinnanvaraa on enemmän, myönnän olleeni nirso (mutta se kannatti ;)). Viestejä vaihtaessa voi myös keskittyä itse keskusteluun ilman toisen ulkoisen olemuksen katselua. 

Vierailija
824/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole geenilotossa onnistanut niin pitää olla rento, lähestyttävä ja hauska. Kiinnostunut muistakin asioista kuin naisenhaku! Katkeruus ja surkuttelu torpedoi homman, kahdesta miinuksesta ei tule plussaa tässä tapauksessa.

Maailma ei ole reilu ja tätä eivät monet aikuisetkaan nähtävästi ymmärrä.

Vierailija
825/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin armeijan muutama vuosi sitten hieman vanhemmalla iällä kuin muut. Siellä saa monesti aika hyvän kuvan tietyn ikäluokan miehistä. Itse kiinnitin huomiota siihen, että monet nykyajan nuorista miehistä omaavat hyvin feminiinisiä piirteitä. Puheääni on monilla melko kimeä, ruumiinrakenne hintelä ja tunteet saattavat heidellä laidasta laitaan päivän aikana. Kun katson esimerkiksi pappani nuoruuden kuvia armeijasta, niin ne miehet näyttivät aivan erilaisilta. Kaikilla oli vanttera ruumiinrakenne ja tuima katse. Kasvot olivat kaikilla jykevät. Sitä on kai tutkittukin, että naiset pitävät eniten miehekkäistä miehistä. Nykyään niitä voi olla vaikea löytää.

Mun lukemien tutkimusten perusteella asia on kyllä päinvastoin. Naiset pitävät paljon testosteronia huokuvia miehiä ennemminkin pelottavina, kuin houkuttavina.

Lisäksi joidenkin tutkimusten mukaan nainen suosii erilaisia miehiä kierron eri vaiheissa. Ovulaatiohuipussa miehekkäämpiä alfoja ja kierron muina vaiheina feminiinisempiä miehiä. 

Naiset suosivat melko monipuolisesti erilaisia miehiä, sekä femininiisiä, että maskuliinisia, kun taas miehet ovat paljon krantumpia tässä: he suosivat vain feminiinisiä naisia ja maskuliiniset joutavat romukoppaan.

Vierailija
826/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä alan jatkossa kysyä miehiltä heti munan kokoa ja varallisuutta ja sitä, etteihän hänellä vain  ole lapsoa eikä koiraa. Sekä sitä, missä vaiheessa pääsen työntämään niille koivuhalon anukseen. 

Kadulla huutelen komeille, että "vttu oot komea, mä valun!"

Me naiset voitais itseasiassa kaikki alkaa käyttäytyä kuin miehet.

Kauanko ne sitä kestäis?

Joo tee niin, olisi toivottavaa. Miksi naiset kuvivttelee että miehistä tuo tuntuisi vastenmieliseltä? Muistelen vieläkin lämmöllä ja hymy huulilla kun tuntematon nuori nainen tuli tanssilattialla kehumaan persettäni monta vuotta sitten.

Olen sinänsä samaa mieltä kanssasi, mutta toisaalta moni mies loukkaantuu jos heiltä kysyy tuloista tai varallisuudesta. O

ei loukkaannu

Vierailija
827/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää jos asia kiinnostaa noin paljon. Ikkunasta ulos katsominen on mitä parasta, hyviä ideoita tulee mieleen.

M

Vierailija
828/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on deittailu nykyään.

Itse pitäisi varmuuden vuoksi laihduttaa, jotta voin pokata joskus itseäni kiinnostavan miehen. Kaikki eivät tykkää liian pyöreästä. (T_T) Saatan nimittäin olla liian tuhti niille miehille, joita etsin! :,D Olen THICC, reidet hankaavat yhteen ärsyttävästi kävellessä, mikäli laiminlyön liikuntaa.

Onneksi olen työssä, joka on aika lailla liikuntaa.

Nyt suutuin, piti tulla hieno hymiö tähän! (-_-)

Aijaa, ihan sujuvasti oletin, että laitoit tarkoituksella () kuvataksesi pyöreitä muotojasi. :D

Vierailija
829/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ylipäätään haluaisi mitään tyhmää naista itselleen? Nehän on helvetin itsekkäitä ja niitten peräaukot haisee tosi pahalle.

tää tytöt kakkaa hyi juttu on kyllä jotenkin surkeudessaan niin huvittava ulilauta-inceleiden juttu kun vaan olla ja voi

toi ois jotenkin ymmärrettävää joltain keskenkasvuiselta mutta kun sitä sanoo täyskasvuinen mies niin,

noh, ehkä siinä on tosiaan jäänyt jotain kehitysvaiheita välistä

Hienot naiset ei käy kakalla. Näin uskon vakaasti. T: mies

vitsailet, ehkä

mutta aika pahasti menee joillain miehillä tuo madonna-syndrooma yli

esim seksi on pohjimmiltaan aika sotkuista, limaista, haisevaakin puuhaa

jos tuo sinua kahistuttaa en ihmettele jos

Oikeasti, kuinka yksinkertaista jengiä täällä postaa jos ilmiselvät vitsitkin ja sarkastiset heitot otetaan tosissaan ja niihin vastataan kiukkuisesti? Tai sitten tämä on kolmannen tason baitti johon lankesin itse.

Vierailija
830/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän kuukautisten aikaan panettaa, vaikka silloinhan ei edes voi lisääntyä/se on tosi, tosi, tosi vaikeaa? Mitä järkeä siinä on biologian kannalta?

Vierailija
831/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä alan jatkossa kysyä miehiltä heti munan kokoa ja varallisuutta ja sitä, etteihän hänellä vain  ole lapsoa eikä koiraa. Sekä sitä, missä vaiheessa pääsen työntämään niille koivuhalon anukseen. 

Kadulla huutelen komeille, että "vttu oot komea, mä valun!"

Me naiset voitais itseasiassa kaikki alkaa käyttäytyä kuin miehet.

Kauanko ne sitä kestäis?

Joo tee niin, olisi toivottavaa. Miksi naiset kuvivttelee että miehistä tuo tuntuisi vastenmieliseltä? Muistelen vieläkin lämmöllä ja hymy huulilla kun tuntematon nuori nainen tuli tanssilattialla kehumaan persettäni monta vuotta sitten.

Olen sinänsä samaa m

Minulta voi kysyä tuloista/varallisuudesta, ei haittaa yhtään.

Vierailija
832/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on deittailu nykyään.

Itse pitäisi varmuuden vuoksi laihduttaa, jotta voin pokata joskus itseäni kiinnostavan miehen. Kaikki eivät tykkää liian pyöreästä. (T_T) Saatan nimittäin olla liian tuhti niille miehille, joita etsin! :,D Olen THICC, reidet hankaavat yhteen ärsyttävästi kävellessä, mikäli laiminlyön liikuntaa.

Onneksi olen työssä, joka on aika lailla liikuntaa.

Nyt suutuin, piti tulla hieno hymiö tähän! (-_-)

Aijaa, ihan sujuvasti oletin, että laitoit tarkoituksella () kuvataksesi pyöreitä muotojasi. :D

Hah, minäkin ajattelin niin, kun luin viestin jälkikäteen! xD

Vierailija
833/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko tää oikeasti jotenkin yleinen näkökanta aika ennakkoluuloista omaan korvaan.

Olen eri. Aika moni nainen eroaisi heti miehestä, jos saisi kuulla että he ovat joskus käyttäneet maksullisia, tai ei kiinnostuisi miehestä joka on käyttänyt maksullisia. Se kertoo miehen arvomaailmasta ja millaisena näkee naiset. Siis yök.

Se on palvelun ostamista palveluntarjoajalta eikä mitään muuta. Parturiin mennään leikkauttamaan tukka, ravintolaan mennään syömään ja maksullisiin naisiin mennään panemaan. Nimenomaan panemaan, ei rakastelemaan. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
834/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näihin nyt sanoisi. Vaikea sitä on ulkopuolisena määritellä, miksei joku löydä ketään ja mikseivät muut kiinnostu juuri tästä tyypistä. Ylipäänsä näin naisena tuntuu ja näen ympärilläkin, että mieluummin eletään yksin ellei vastaan osu ihmistä, joka toisi merkittävää lisäarvoa elämään. Näin se vain on, eivät suhteet ja perheet kiinnosta... meinasin sanoa samalla tavalla kuin ennen, mutta vanhempia ihmisiä kuunnellessa olisi heistäkin kyllä varmaan moni tehnyt erilaisia valintoja, jos olisi kokenut aikoinaan voivansa. Ehkä nyt ollaankin menossa kohti normaalitilaa eli ihmiset pariutuvat ja lisääntyvät vain, kun todella haluavat ja se oikeasti tuo jotain positiivista elämään. Siinä kannattaa jokaisen alkaa miettiä, millä muulla täyttää elämänsä, kun pariutuminen (ja perhe-elämä) ei olekaan enää sellainen "automaatio" kuin joskus.

Vierailija
835/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistäkin kommenteista päätellen naiset ei ymmärrä koko jutun pointtia. 

Jos olet nainen, aina löytyy joku joka olisi ottamassa, vaikka olisit ujo, tavallisen näköinen, vaikka vähän mielenvikainen jne. aina on joku joka osoittaa edes jotain kiinnostusta.

Miehillä niin ei ole, vaan on paljon ihan normaaleja (normipainoisia, normityö, normipersoona) miehiä jotka ei sitten millään saa edes sitä pienintäkään kiinnostuksen osoitusta naisilta, saati sitten seurusteluun asti pääsemistä. Ja mitä enemmän ikää tulee, sitä isommaksi kynnys tehdä mitään aloitusta kasvaa.

Tätä ei tunnu naiset ymmärtävän, vaan heti syytetään miesten omaksi viaksi.

Niinkuin kaikki jutut miesten ongelmista: joukko naisia tulee haukkumaan että mitään ongelmaa ole vaan syy on teissä itsessä. 

P.S on muuten erittäin vähän mitään medioita missä miesten ongelmis

Käänsit asian aivan päälaelleen ja kirjoitat ihan eri jutusta. Etkä edelleenkään ymmärtänyt jutun pointtia, eli se oli edelleen siinä että osa miehistä jää yksin tahtomattaan, eikä saa koskaan tuntea vastakkaisen sukupuolen läheisyyttä. Naisilla tämmöistä ongelmaa ei ole. On sitten eri asia jos sitä huomiota tulee liikaakin, mutta se on eri asia.

Mutta kun teit klassisen esimerkin mitä aina näissä jutuissa eli : ei miehillä ole ongelmia, vaan vain naisilla ja vieläpä paljon isompia. Puhukaamme vain niistä.

Vierailija
836/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten "Risto" eroaa vaikka Uudenkaupungin Topista. Ilmeisesti toisella on itseluottamusta ja sosiaalisia taitoja, toisella ei. Ja se deittiprofiilin teksti pelkästään voi karkoittaa naiset, jos se on vääränlainen.

Topilla on tyttöystävä.

Vierailija
837/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aahh... nyt yhtäkkiä huvittaa saada isoa melaa lihaksillaalta mieheltä... 🤤

Vierailija
838/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Old schoolityylillä sit, kaverien ja kaverien kaverien kautta tms. Mut jos vaan tuijottaa puhelimen sovelluksia, itkee tyynyyn ja katsoo parkkipaikalle niin voi olla vähän nihkeää.

Vanha tyyli ei valitettavasti enää yksinkertaisesti toimi. Valtaosa nykyään muodostuneista parisuhteista syntyy nimenomaan deittisovellusten kautta Suomessa. Tästä on julkaistu ihan selvät tilastot.

Kukaan mun neljästä lapsesta ei ole seurustelemaan päätynyt deittiappien kautta, iät 17-25.

Ok. Ymmärrät varmaan kuitenkin, että neljä ihmistä on aivan liian pieni otos tekemään minkäänlaisia johtopäätöksiä?

Tässä sinulle vuoden 2020 tilastot siitä mitä kautta ihmiset ovat tavanneet nykyisen kumppaninsa:

47% internet tai some

Niin. Yli puolet on tavanneet muualla kuin netissä tai somessa. Ja sovelluksetkin on vain pieni osa nettiä tai somea, joihin lasketaan keskusteluryhmät jne. paikat myös. Eli harva niissä sovelluksissa lopulta tapaa. 

Vierailija
839/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalo se on tuokin. Itse taas haluaisin kokea uudestaan ekan kerran 15-vuotiaana. En saanut valita itse kenen kanssa ja miten ja milloin. En omistaa ekaa kertaa. Se vietiin minulta. Kaikkea ei elämässä saa. Ristolle ja kaltaisilleen voimia ja onnea tulevaan! Vilpittömästi. Älä pakota, mutta pikkupaikkakunnalla on muutenkin vaikeampi löytää seuraa. Pitää ehkä astua ulos mukavuusalueelta. 

Vierailija
840/2235 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä kaikkein pahin aloitus. Tekisi mieli vastata että entä sitten?

Vain suomalainen nainen kokee vilpittömän kohteliaisuuden, vaikkapa nyt kauniina pitämisen, suoranaisena vittuiluna! Lähestypä näitä nyt sittten.

Okei, sä varmaan tykkäisit jos nainen lähestyy deittipalstalla vaikkapa hei, ihanaa kun sä olet niin pitkä! Tai hei, ihanaa kun sulla on noin uusi auto!

Arvaa, mitä? Tämä tulee naisille suurena yllätyksenä, mutta 90% miehistä ei saa minkäänlaisia kommentteja, kehuja tai hyvää palautetta koskaan

Eli olisin imarreltu, käytännössä, en vittuuntunut, kuten sinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi