Yllätys! Hallituksen asumistuen ja työttömyysturvan leikkaukset kasvattivat toimeentulotukimenoja!
Kela | Toimeentulotuen kustannukset kasvoivat liki 100 miljoonaa
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011046719.html
Kokoomuslaisten ja persujen hidasjärkisille tämäkin on tietenkin yllätys!
Kommentit (321)
Vastoin odotuksia perustoimeentulotukea saaneiden kotitalouksien määrä ei lopulta kokonaisuutena kasvanut viime vuonna, vaikka ensisijaisia sosiaaliturvaetuuksia leikattiin. "
Minäkin aloin saamaan toimeentulotukea 185 euroa enemmän mitä ennen.
Pohjoisessa siirtyminen halvemman vuokran asuntoon vaikeutui siksi, että vuokraajat nostaneet vuokrat airbnb-tasolle tursitimomeyn kiilto silmissään.
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvin pyyhkii sielä neukkukuutiossa.
TÖIHIN SIITÄ SAATANA LAISKURI PASKAT
PITÄÄKÖ PERKELE ANTAA ENEMMÄN VAUHTIA
Hain tunti sitten kasivolttista olutta lähikaupasta ja korkkasin päivän uuteen nousuun veronmaksajien kustannuksella. Koska töihin ei minua näemmä kaivata - ainakaan työnantajien mielestä, voin kai viettää vapaa aikani näinkin?
Miksipä en. 🖕😁🖕
Vierailija kirjoitti:
Mulle tippui vain neljä euroa ja hilut enemmän. Saa sillä yhden Karjala IVB oluen. 😎👍
Vierailija kirjoitti:
Voin minä vähän vaikka lisää maksaakin, kunhan saadaan tämän maan tukiautomaatti-helvetinkone paremmalle tolalle. Aivan sairasta, että 1 000 000 tyyppiä vetää jotain tukea. Siis yli kuudesosa kansasta. Kestämätöntä.
Eli haluat lisää hallintoa? Automaattihan tarkoittaa hallinnon tehostamista. Sinä haluat lisää virkamiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Hain tunti sitten kasivolttista olutta lähikaupasta ja korkkasin päivän uuteen nousuun veronmaksajien kustannuksella. Koska töihin ei minua näemmä kaivata - ainakaan työnantajien mielestä, voin kai viettää vapaa aikani näinkin?
Miksipä en. 🖕😁🖕
Työttömällä ei ole vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastoin odotuksia perustoimeentulotukea saaneiden kotitalouksien määrä ei lopulta kokonaisuutena kasvanut viime vuonna, vaikka ensisijaisia sosiaaliturvaetuuksia leikattiin. "
Minä kyllä kiitän oikeistoa siitä, että laittiovat rajan kiinni, muuten meillä voisi olla elätettävänä kymmeniä tuhansia rajan yli tulleita. Nyt menoja kasvattiat ukrainalaispakoliset, jotka olisiva mielellään pysyneet kotonaan ilma naapurin politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vauhtia tässä kyllä kaivattaisiinkin, mutten lähde tuntemattomia diilereitä - saati niitä jotka ilmaiseksi antavat - kohtaamaan. 🖕😎🖕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tippui vain neljä euroa ja hilut enemmän. Saa sillä yhden Karjala IVB oluen. 😎👍
Aha. Et miettinyt, että voisit käyttää tuon 4e vaikka matkalippuun, jos saisit kutsun työhaastatteluun?
No ei ihme, että olet pudonnut viimesijaiselle tuelle. Kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauhtia tässä kyllä kaivattaisiinkin, mutten lähde tuntemattomia diilereitä - saati niitä jotka ilmaiseksi antavat - kohtaamaan. 🖕😎🖕
VAUHTI TARKOITTAA TÄSSÄ KONTEKSTISSA TÖIHIN KANNUSTAMISTA SAATANAN TYHMÄ APINA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Et miettinyt, että voisit käyttää tuon 4e vaikka matkalippuun, jos saisit kutsun työhaastatteluun?
No ei ihme, että olet pudonnut viimesijaiselle tuelle. Kuvottava.
Mut sitten on niin nälkä ettei kykene haastatteluun kun 4 eurolla olisi voinut ostaa makaroonia.
Vierailija kirjoitti:
Nautin tästä.
-Kylmät kädet
Milloin sulla on viimeksi ollut kumppania?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä en. 🖕😁🖕
Mitä muuta meillä on? Varallisuutta, omaisuutta, seksiä loputtomasti tarjolla? Ei ainakaan minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VAUHTI TARKOITTAA TÄSSÄ KONTEKSTISSA TÖIHIN KANNUSTAMISTA SAATANAN TYHMÄ APINA.
Tiedäthän, eihän Satonenkaan mene tyhjin vatsoin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksipä en. 🖕😁🖕
Mitä muuta meillä on? Varallisuutta, omaisuutta, seksiä loputtomasti tarjolla? Ei ainakaan minulla.
Mutta rakkaus puuttuu?
Toimeentulotukea haetaan nykyään ihan samasta Kelasta kuin työttömyyskorvausta ja asumistukeakin. Luukku on sama.