Yllätys! Hallituksen asumistuen ja työttömyysturvan leikkaukset kasvattivat toimeentulotukimenoja!
Kela | Toimeentulotuen kustannukset kasvoivat liki 100 miljoonaa
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011046719.html
Kokoomuslaisten ja persujen hidasjärkisille tämäkin on tietenkin yllätys!
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Vanhus maksaa oman eläkkeen 1000 euroa kuukaudessa ja veronmaksajat loput eli 4000 kuukaudessa.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa eli aika suuri ero.
Autistinen työtön jankuttaja on herännyt.
Pentu kiukuttelee neukkukuutiossa ja maksaa muitten lainoja ja yhtiönvastikkeita.
Ihmiset suuttuu tosi paljon, kun potkulaki tulee voimaan ja he tajuavat, että asuntovelkain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Vanhus maksaa oman eläkkeen 1000 euroa kuukaudessa ja veronmaksajat loput eli 4000 kuukaudessa.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa eli aika suuri ero.
Autistinen työtön jankuttaja on herännyt.
itke lisää toi on hauskaa toi sun kateellisuus.
Pentu kiukuttelee neukkukuutiossa ja maksaa muitten laino
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä paniikki potkulaista. Ikävä juttu ketjusaikuttajille kun joku alkaa puuttua siihen ainaiseen maanantaikrapulaan tai ahdistussaikkuihin. Resilienssi nouse arvoonsa.
jankuta kusipää jankuta.
Joo, aion jankuttaa. Ja lopuksi nauran ääneen kun te typerykset kompastutte siihen omaan tyhmyyteenne ja saatte potkut.
Pitäisiköhän jonkun kertoa esihenkilöllesi mitä teet työaikana? Ei vaikuta siltä, että olisit kovinkaan tuottava ja tärkeä työntekijä itsekään, jos on aikaa jankuttaa vauva palstan aihe vapaalla tähän aikaan päivästä.
Asuin K ojamolla reilut 4 vuotta ja muuten oli ok, mutta vuokrankorotukset olivat joka vuosi vähintään saman verran kuin vuosittainen palkankorotukseni, eli ostovoimani pysyi aika huonona kaikki ne vuodet. Kun muutin pois, asuntoa markkinoitiin seuraavassa kuussa kovemmalla vuokralla kuin mitä itse olin maksanut viimeisenä kuukautenani. Edellinen vuokrankorotukseni oli astunut voimaan 6kk aiemmin ja se oli ollut aika iso, eli hieman hieraisin silmiäni. Mutta hyvinhän tuo kelpasi markkinoille, sillä asunto vuokratttiin aika nopesti. Mutta noin muuten jäi hyvä maku, sillä asunto oli alle 10 v. vanha ja taloyhtiö rauhallinen. Taloyhtiössä asui paljon työttömiä, jotka tuntuivat viihtyvän, sillä vaihtuvuus ei ollut mitenkaan suurta. Ilmeisesti asumistuet nousivat riittävästi suhteessa vuokraan. Itse en saanut asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Asuin K ojamolla reilut 4 vuotta ja muuten oli ok, mutta vuokrankorotukset olivat joka vuosi vähintään saman verran kuin vuosittainen palkankorotukseni, eli ostovoimani pysyi aika huonona kaikki ne vuodet. Kun muutin pois, asuntoa markkinoitiin seuraavassa kuussa kovemmalla vuokralla kuin mitä itse olin maksanut viimeisenä kuukautenani. Edellinen vuokrankorotukseni oli astunut voimaan 6kk aiemmin ja se oli ollut aika iso, eli hieman hieraisin silmiäni. Mutta hyvinhän tuo kelpasi markkinoille, sillä asunto vuokratttiin aika nopesti. Mutta noin muuten jäi hyvä maku, sillä asunto oli alle 10 v. vanha ja taloyhtiö rauhallinen. Taloyhtiössä asui paljon työttömiä, jotka tuntuivat viihtyvän, sillä vaihtuvuus ei ollut mitenkaan suurta. Ilmeisesti asumistuet nousivat riittävästi suhteessa vuokraan. Itse en saanut asumistukea.
no miks asuit ääliö vuokralla jos olet vakituisessa työssä?.
lainan lyhennyksen saa pitkälti itse päättää mulla minimi 270e kk tai jotain maksan nyt 350e kesäisin vähemmän kun veneilyt yn muut harrastukset.yhtiön yhtiön vastike 221e kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä paniikki potkulaista. Ikävä juttu ketjusaikuttajille kun joku alkaa puuttua siihen ainaiseen maanantaikrapulaan tai ahdistussaikkuihin. Resilienssi nouse arvoonsa.
jankuta kusipää jankuta.
Joo, aion jankuttaa. Ja lopuksi nauran ääneen kun te typerykset kompastutte siihen omaan tyhmyyteenne ja saatte potkut.
Pitäisiköhän jonkun kertoa esihenkilöllesi mitä teet työaikana? Ei vaikuta siltä, että olisit kovinkaan tuottava ja tärkeä työntekijä itsekään, jos on aikaa jankuttaa vauva palstan aihe vapaalla tähän aikaan päivästä.
jankuti jankuti jankuti.
Vierailija kirjoitti:
Sama kai se mikä sen tuen nimi on.
Niin. Minä olen yrittänyt takoa tyhmien palstalaisten päähän, että leikattu asumistuki kompensoituu toimeentulotuella. Ei kenenkään, toistan: EI KENENKÄÄN, talous ole kaatunut asumistuen leikkaukseen jos vain on ymmärtänyt hakea toimeentulotukea.
Erittäin todennäköistä on, että ihmisiä on haluttukin enemmän toimeentulotuen piiriin, sillä niin ihmisten "pimeää varallisuutta" ja pimeitä tuloja pystytään seuraamaan paremmin. Säästämishalu tuskin on leikkausten takana.
Niinpä. Tukieläminen jatkuu, tukien muodot vaihtuvat. Hei menkää töihin.
Ja ne paremmat ma mut joista kaikki oli lähdössä kotiin heti ku sota loppuu. Arvatenkin ei lähde eikä ikinä työllisty. Tässä se nähtiin kristitty ma mu on vielä surkeempi. Ei näy ajamassa edes takseja, ruokakuljetuksia perustamassa yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tukieläminen jatkuu, tukien muodot vaihtuvat. Hei menkää töihin.
Hei ei jaksa eikä viitsi.mene itse.
Vau, ihmisillä ei ollutkaan sadan miljoonan edestä puskureita vaan tarvitsevat tukia oikeasti elääkseen.
Yllättyneitä ovat:
Vieläkin töihin pääsee ilman työnantajan suostumusta, "menemällä"
Muutenkin oikeistolaisten kommentit noudattavat totuttua kiusaajatyyliä.
Ainakin minun silmissäni profiloitte itsenne varsin tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kai se mikä sen tuen nimi on.
Niin. Minä olen yrittänyt takoa tyhmien palstalaisten päähän, että leikattu asumistuki kompensoituu toimeentulotuella. Ei kenenkään, toistan: EI KENENKÄÄN, talous ole kaatunut asumistuen leikkaukseen jos vain on ymmärtänyt hakea toimeentulotukea.
Erittäin todennäköistä on, että ihmisiä on haluttukin enemmän toimeentulotuen piiriin, sillä niin ihmisten "pimeää varallisuutta" ja pimeitä tuloja pystytään seuraamaan paremmin. Säästämishalu tuskin on leikkausten takana.
No ei todellakaan ole moni on töissä käyviä monilta vietiin jo moniatukia aiemmin liian kallista vuokraa ei kompensoi mikään tuki ja moni ei saa toimeentulotukea koska on siirrytty 50 luvulle jossa lähinnä naiset alistetaan miesten tuloien varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta niitä Orpelon lupaamia laskeneita vuokria en ole huomannut- varaanko optikolle ajan vai missä vika?
Orpo sanoi, että täytyy neuvotella vuokra alemmaksi vuokranantajan kanssa. Noin. Problem solved.
Siis ikäänkuin paikallista sopimista. No, varmasti joku laskee vuokraa reilusti koska mä haluuuuun?
Noniin menkää sinne luukulle. Ei teistä muuhun ole. SDP on seuraavassa hallituksessa ja oppositiosta päästään rökittämään. En malta odottaa, mistä he saavat rahat, kun ovat niin kovaa nyt oppositiossa.
Kuvitteleeko joku et näyttäisi pimeät tulonsa Kelalle. Miten he pystyy seuraamaan. Ei tosin yllätä et pas kapersut loistaa rikollistilastoissa kun näyttävät pimeet tulonsa kelalle 🤣
Sama vassari tehtailee aloituksia ja peukuttaa itseään vpn:llä.
Vierailija kirjoitti:
Noniin menkää sinne luukulle. Ei teistä muuhun ole. SDP on seuraavassa hallituksessa ja oppositiosta päästään rökittämään. En malta odottaa, mistä he saavat rahat, kun ovat niin kovaa nyt oppositiossa.
Ainakin Orpon valehtelema velkamörkö tulee hoidettua kun Orpo ei enää ole sitä valehtelemassa.
Nyt saatiin ihmiset eri luukulle josta tulee ylimääräistä työtä käsittelijöille ja tuen saajille. Hakemuksia, lippuja sekä lappuja lähetetään uudestaan, mutta nyt vain eri virastoon, jotka joku ihminen joutuu kuitenkin käsittelemään. Etuisuuskäsittelijöitä tarvitaan lisää. Työttömyys vähenee eikös niin.