Voiko syöpä oireilla todella voimakkaana väsymyksenä? Tietääkö kukaan tapauksia?
Minussa on jotain todella pahasti vialla. Tuntuu, että oikeasti kuolen väsymykseen ja menen koko ajan huonompaan kuntoon. Väsymys on sellaista, että kun tiedätte kun yritätte väkisin pitää silmiä auki mutta väsymys painaa ja joutuu taistelemaan. Se vain tuntuu koko kropassa, pari tuntia päivässä jaksan tehdä jotain mutta lopun aikaa on maattava kunnes on nukkumaanmenon aika.
Kommentit (56)
Ap tässä, nukahdin tunniksi tämän aloituksen tehtyäni. Minun päiväni oli taas sellainen, että nousin aamulla, tiskasin, siivosin pinnat, imuroin ja pesin vessan sekä tein ruokaa. Tämä oli hyvä päivä, harvoin jaksan noin paljoa ja oli pakko ottaa päiväunet. Väsymys on jokapäiväistä ja todella voimat vievää.
Viikon päästä pääsen verikokeisiin jossa katsotaan ferritiini ja muita. Sen nyt tiedän ainakin ettei diabetestä ole, kilpirauhasen vajaatoiminnan voi pois sulkea mutta mahdollista on nuo rauta-arvojen laskut ja/tai uniapnea (mielestäni nukun kyllä todella syvästi). Minulla oli tuossa pari vuotta sitten kierukka ja otin sen noin vuosi sitten pois. Ferritiini silloin yli 100. Menkat sitten alkoi ja todella runsaat, niin kuin oli ennen kierukkaakin. Onneks näkee tuon ferritiinin pian.
Kyllä sitä vaan niin vainoharhaiseksi on tullut kun on niin väsynyt. -ap
Rintasyöpää olen miettinyt mutta sen takia että nänni vetäytyi usein rinnoissa uutena asiana ja tuntui kuin neulalla olisi työnnetty rintaan. Minulla on muutenkin kyhmyiset rinnat, mastopatiaa että hankala siinä mielessä sanoa kyhmyistä. Kävin joskus TK-lääkärillä näyttämässä, oli mies. Hieroi ja kosketteli rinnat ja jotain sopersi ja mietti hetken aikaa ja lopulta laittoi reseptin kostusvoiteeseen koska yhtenä oireena oli voimakas kutina nännissä.
Onneksi nuo oireet ovat menneet paitsi vetäytyminen enkä ole enää mennyt koska oli nöyryyttävä kokemus ja päätin että vain jos nännit alkavat vuotamaan jotain epämääräistä niin sitten uudelleen, ei ole sellaista ollut mutta seurailen välillä rintojani ja on välillä ihottumaa esim nännin ympärillä jne. Oireita tulee ja menee, joten hankala suuremmin ottaa tosissaan enää. -ap
Mulla nuokkumista aiheuttaa ihan vain vaikea astma yhdistettynä aktiiviseen elämään.
Kyllä voi ja tiedän. Lääkäriin mennessä oli myöhäistä tehdä enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa mikä mulla on, mulla sama.
Korvien rustotulehdus. Välillä hengitystieoireita. Usein infektioita, ehkä joku 20~krt vuodessa. Oikea puoli naamasta puutunut silmää alempaa. Toinen silmä pohja vaurioitunut. Nokkosrokkoja, aurinkoihottumaa, särkyjä, väsymystä, raajojen hermo-oireita, symmetrisiä. Mikä minulla on? Voiko joku kertoa? Tässä ei ole kaikki "vaivani"... En saa apua kun TK ei tutki tsi lähetä eteenpäin, päivystys ei tutki ei kuulu heille, yksityinen tutkii yhden sieltä, ehkä toisen täältä.... Mikä minulla on?
Olen sairastanut ilman diagnoosia psykiatrisen hoidon alla 10 vuotta. Ja he ovat traumatisoineet minut hengiltä.
Homeoireet on juuri tuollaisia mitä kuvaat.
Onko kodissasi puhdas sisäilma?
Vierailija kirjoitti:
Rintasyöpää olen miettinyt mutta sen takia että nänni vetäytyi usein rinnoissa uutena asiana ja tuntui kuin neulalla olisi työnnetty rintaan. Minulla on muutenkin kyhmyiset rinnat, mastopatiaa että hankala siinä mielessä sanoa kyhmyistä. Kävin joskus TK-lääkärillä näyttämässä, oli mies. Hieroi ja kosketteli rinnat ja jotain sopersi ja mietti hetken aikaa ja lopulta laittoi reseptin kostusvoiteeseen koska yhtenä oireena oli voimakas kutina nännissä.
Onneksi nuo oireet ovat menneet paitsi vetäytyminen enkä ole enää mennyt koska oli nöyryyttävä kokemus ja päätin että vain jos nännit alkavat vuotamaan jotain epämääräistä niin sitten uudelleen, ei ole sellaista ollut mutta seurailen välillä rintojani ja on välillä ihottumaa esim nännin ympärillä jne. Oireita tulee ja menee, joten hankala suuremmin ottaa tosissaan enää. -ap
Tutkimuksiin ASAP!
Minun syöpäni ei hiiskunut mitään ja paljastui ihan yllättäen toisessa yhteydessä. Ei väsyä, laihtumista, kuumeilua tms.
Omasta oireilustani muistan ajatuksen "nyt on jokin hassusti".
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä mikä sinulla oli?
Tutulla väsymyksen ja toimintakyvyttömyyden syynä on virusinfektion laukaisema väsymysoireyhtymä. Vaihtelee paljon päivittäin mihin pystyy. Ja hlöstä kyllä näkee että on oikeasti sairas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, minulla ainakin oli aivan tosi kova väsymys, jolle ei ensin tuntunut löytyvän selitystä. Ei näkynyt verikokeissa tai vatsan ultrassa mitään erityistä. En laihtunutkaan ainakaan mitenkään merkittävästi. Mielenterveyskin kyseenalaistettiin. Kohtusyöpä löytyi lopulta gynekologisessa ultrassa.
Äitini menehtyi liian myöhään löydettyyn kohtusyöpään. Hän kävi useamman kerran terveyskeskuslääkärillä, koska vatsan alueen mitta kasvoi kasvamistaan ja äiti joutui hankkimaan uusia vaatteita sen vuoksi. Lääkäri neuvoi vähentämään herkkuja ja voimistelemaan sekä käymään lenkillä, että äiti laihtuisi. Syöpä paljastui sitten sen jälkeen kun alettiin tutkia paremmin sydäninfarktin jälkeen myös vyötärönympärystä jne. Ikävä kyllä silloin ei enää voitu luvata muuta kuin oireiden lievitystä, koska oli liian myöhäistä parantavan hoidon suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako kysyä mikä sinulla oli?
Rintasyöpä.
Tuttavani syöpä ilmeni lisääntyvänä väsymyksenä. Kannattaa tutkia.
On paljon muitakin syitä, kun 2 tyypin diabetes tms. Tai vaan vaihdevuodet. Tai vanhuus :D
Sinuna kävisin lääkärissä ottamassa verikokeita. On muitakin sairauksia kuin syöpä.
Mieleeni tulee näin äkkiseltään kilpirauhasen vajaatoiminta, anemia, B12-vitamiinin puute, verta vuotava vatsahaava. Mutta kokeet kertovat enemmän.
Mitä nopeammin syy löytyy, sitä nopeampi ja helpompi parantuminen.
Voiko johtua tehokkaista ja turvallisista? Kaiken muun lisäksi.
Toivottavasti syy selviää. On raskasta olla usein väsynyt.