Voiko syöpä oireilla todella voimakkaana väsymyksenä? Tietääkö kukaan tapauksia?
Minussa on jotain todella pahasti vialla. Tuntuu, että oikeasti kuolen väsymykseen ja menen koko ajan huonompaan kuntoon. Väsymys on sellaista, että kun tiedätte kun yritätte väkisin pitää silmiä auki mutta väsymys painaa ja joutuu taistelemaan. Se vain tuntuu koko kropassa, pari tuntia päivässä jaksan tehdä jotain mutta lopun aikaa on maattava kunnes on nukkumaanmenon aika.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on joku paha sairaus. Joudun käymää kusella koko ajan vaikka en ole juonut mitään. Sitten rinnassa on todella iso patti jota epäilen syöväksi
Minulla on myös seurapiirirakko.
Eli SPR.
Vierailija kirjoitti:
Pieni tulehdustila jossain voi väsyttää osaa, esim. jos on ikenissä ja lihaksissa tms. Flunssan alkuja esim.
Ientulehdus ja parodondiitti altistavat syövälle. Hammashoidon tehostaminen on helpoin tapa torjua syöpää savuttomuuden lisäksi.
Voi oireilla väsymyksenä, mutta ennen kuin alat pelätä tai epäillä syöpää, niin mene ihan yleislääkärille valittamaan väsymystä. Jos olet nainen ja ärsit runsaista kuukautisista, niin ota sekin puheeksi - lääkärit eivät aina muista naisilta kysyä tuota oleellista seikkaa. Raudanpuute nimittäin voi myös olla hyvin voimakkaan väsymyksen takana. Kuten myös diabtes tai vaikka kilpirauhassairaudet. Muista sairauksista nytpuhumattakaan. Siksi kannattaisi hakeutua yleislääkärille.
Uniapnea. Nukkuminen ei virkistä koska podet hapenpuutetta etkä nuku syvää unta ollenkaan.
Jos korkea verenpaine ja hemoglobiini sekä ylipainoa, tuo on todennäköisin selitys.
ekalla väsymyskeikalla multa löydettiin diabetes2. Sitten meni pari vuotta ja taas väsytti niin pirukseen, löyty kilppareiden vajaatoiminta. Sitten menikin kymmenisen vuotta kun alkoi taas väsyttämään, ei pysynyt hereillä millään päivisin, mutta yölläkään en saanut kunnolla unta. Menin lääkäriin ja todettiin keuhkoveritulppa.
Nyt on taas väsymystä menossa ja tällä kertaa itse epäilen uniapneaa. Lääkärin sain ensi viikolle.
Mene lääkäriin. Turha täällä arvuutella. Verikokeet kertoo jo paljon. Työterveyden kautta tai yksityiselle. Säästää kannattaa jostain muusta kuin omasta terveydestä!
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin. Turha täällä arvuutella. Verikokeet kertoo jo paljon. Työterveyden kautta tai yksityiselle. Säästää kannattaa jostain muusta kuin omasta terveydestä!
Miksei terveyskeskuslääkärille?
ohis
No kertokaa mikä mulla on, mulla sama.
Korvien rustotulehdus. Välillä hengitystieoireita. Usein infektioita, ehkä joku 20~krt vuodessa. Oikea puoli naamasta puutunut silmää alempaa. Toinen silmä pohja vaurioitunut. Nokkosrokkoja, aurinkoihottumaa, särkyjä, väsymystä, raajojen hermo-oireita, symmetrisiä. Mikä minulla on? Voiko joku kertoa? Tässä ei ole kaikki "vaivani"... En saa apua kun TK ei tutki tsi lähetä eteenpäin, päivystys ei tutki ei kuulu heille, yksityinen tutkii yhden sieltä, ehkä toisen täältä.... Mikä minulla on?
Olen sairastanut ilman diagnoosia psykiatrisen hoidon alla 10 vuotta. Ja he ovat traumatisoineet minut hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa mikä mulla on, mulla sama.
Korvien rustotulehdus. Välillä hengitystieoireita. Usein infektioita, ehkä joku 20~krt vuodessa. Oikea puoli naamasta puutunut silmää alempaa. Toinen silmä pohja vaurioitunut. Nokkosrokkoja, aurinkoihottumaa, särkyjä, väsymystä, raajojen hermo-oireita, symmetrisiä. Mikä minulla on? Voiko joku kertoa? Tässä ei ole kaikki "vaivani"... En saa apua kun TK ei tutki tsi lähetä eteenpäin, päivystys ei tutki ei kuulu heille, yksityinen tutkii yhden sieltä, ehkä toisen täältä.... Mikä minulla on?
Olen sairastanut ilman diagnoosia psykiatrisen hoidon alla 10 vuotta. Ja he ovat traumatisoineet minut hengiltä.
Sjögrenin syndrooma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
No, ei sinne pääse noilla oireilla viikkokausiin. Kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
No toki, jos onnistut saamaan kiireettömän ajan, joskus tai jouluna jonain vuonna. Yleensä aikaa ei saa. Ja jos saat, se lääkäri ei tee lähetettä labroihin, vaan kehottaa ostamaan parasetamolia ja ibuprofeenia. Jos ne ei auta ja pääset toisen kerran tk-lääkärille, saat masennuslääkereseptin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on joku paha sairaus. Joudun käymää kusella koko ajan vaikka en ole juonut mitään. Sitten rinnassa on todella iso patti jota epäilen syöväksi
Tuo tiheytynyt virtsaamistarve voi johtua diabeteksesta. Lääkäriin!
Kyllä, minulla ainakin oli aivan tosi kova väsymys, jolle ei ensin tuntunut löytyvän selitystä. Ei näkynyt verikokeissa tai vatsan ultrassa mitään erityistä. En laihtunutkaan ainakaan mitenkään merkittävästi. Mielenterveyskin kyseenalaistettiin. Kohtusyöpä löytyi lopulta gynekologisessa ultrassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Tuskin se Buranalla tai Panadolilla paranee.
En tiedä syövästä, mutta jotain väsymystautia tuntuu olevan liikkeellä. Näitä uupuneita tuntuu olevan siellä täällä ja itsekin olen. Lääkärissä tutkittu kaikki veriarvot ja terveen paperit sain. Ei ole anemiaa, huolia ei pitäisi olla. Miehiäkin tämä väsymys tuntuu kaatavan, joten tuskin kaikilla vaihdevuosiakaan on.
En toipunut viimeisimmästä koronasta oikeastaan koskaan. Periaatteessa mikään ei vaivaa, mutta väsyttää vaan.
Voi. Lähipiirissäni oli tapaus, jossa henkilö oli ollut jo pitkään ihan tolkuttoman väsynyt. Siis niin väsynyt, ettei meinannut selvitä töistään ja joutui heti kotiin tullessa ottamaan nokoset. Meni lääkäriin vasta, kun kuvioihin tuli myös toistuva kuumeilu. Syöpähän sieltä löytyi.
Toki väsymystä nyt voi aiheittaa moni muukin asia.
On olemassa erinäisiä syöpämarkkereita, kuten esim. karsinoembryaalinen antigeeni (CEA), jolla voidaan selvittää tiettyjä syöpämarkkereita, mutta ei kaikkia. Ja oletan noihin lähetteisiin tarvittavan vahvan epäilyn jostain.