Kävin juuri kaupassa, jossa rikkurit täyttivät hyllyjä kuin täysin normaalina päivänä :)
Kommentit (162)
Olen opettaja ja kuulun liittoon. Meillä ei ole ollut lakkoa koko sinä aikana kun olen ollut työelämässä eli 25 vuoteen. Välillä OAJ lähettää kyselyjä siitä, olisiko lakkovalmiutta ja -halukkuutta. Vastaan aina että ei. Jos lakko tulisi, miten rehtori ja koulunkäyntiavustaja varmistaisivat sen, että 400 yläkoululaista pysyisivät aisoissa ja opiskelisivat asioita itsenäisesti eteenpäin? Eivät mitenkään. Se vain kasaisi minulle lisätöitä ja sekoittaisi kokonaan tunti- ja lukukausiaikataulut ihan samoin kuin sairastettaessa. Minusta lakkoa pitäisi käyttää ihan muihin asioihin kuin palkankorotustavoitteisiin.
Pikkuasiasta nostetaan hirveä haloo. Ne jotka eivät mene töihin eivät mene. Ne jotka menevät niin menevät. On oikeus mennä tai olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät on töissä ja demarisyövän marinoimat ay-demaripunikit venkuloi. Jos ay-pääty ei olisi suoraan demarisyövän jatke, niin riittäisi ymmärrystä lakkoilijoille, mutta kun ei ole niin ei pätkääkään sääliä tuolle sakille.
Liittojen ansiosta meillä ei ole lapsityövoimaa, on 8h päivät ja lomarahat.
Liittojen ansiosta Suomen työelämäsäädökset eivät ole kehittyneet vuosikymmeniin - viime vasemmistohallituksen aikana seitsemän työryhmää jätti tyhjän esityspaperin, siis SEITSEMÄN kun ei ollut vasemmiston suojassa mitään pakkoa uudistaa mitään. Revi siitä
"On oikeus mennä tai olla menemättä." Juurikin näin!
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja kuulun liittoon. Meillä ei ole ollut lakkoa koko sinä aikana kun olen ollut työelämässä eli 25 vuoteen. Välillä OAJ lähettää kyselyjä siitä, olisiko lakkovalmiutta ja -halukkuutta. Vastaan aina että ei. Jos lakko tulisi, miten rehtori ja koulunkäyntiavustaja varmistaisivat sen, että 400 yläkoululaista pysyisivät aisoissa ja opiskelisivat asioita itsenäisesti eteenpäin? Eivät mitenkään. Se vain kasaisi minulle lisätöitä ja sekoittaisi kokonaan tunti- ja lukukausiaikataulut ihan samoin kuin sairastettaessa. Minusta lakkoa pitäisi käyttää ihan muihin asioihin kuin palkankorotustavoitteisiin.
opettajillehan neuvoteltiin juuri aivan törkeät palkankorotukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät on töissä ja demarisyövän marinoimat ay-demaripunikit venkuloi. Jos ay-pääty ei olisi suoraan demarisyövän jatke, niin riittäisi ymmärrystä lakkoilijoille, mutta kun ei ole niin ei pätkääkään sääliä tuolle sakille.
Ne ovat asioita, joiden takia kannattaa lakkoilla. Sen sijaan ei ole mitään mieltä lakkoilla 14 vuoden välein saadakseen 3 senttiä lisää tuntipalkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-arvoista on haukkua rikkureiksi liittoon kuulumattomia. He tekevät vaan työtään ja tuskin on varaa menettää useamman päivän palkkaa.
Palkankorotukset pitäs jäädä saamatta liittoon kuulumattomilta vapaanatkustajilta
Ja liittoihin kuuluvat vois laittaa pihalle, ehkä sitten alkaisi duuni taas maistumaan
Ymmärrän molempia osapuolia.
On silti vaikea paikka lakossa oleville, kun niiden lakko vesitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat asioita, joiden takia kannattaa lakkoilla. Sen sijaan ei ole mitään mieltä lakkoilla 14 vuoden välein saadakseen 3 senttiä lisää tuntipalkkaan.
häh? eli sun mielestä reaalipalkkojen pitäs vaan antaa laskea joka vuos inflaation vuoks?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala-arvoista on haukkua rikkureiksi liittoon kuulumattomia. He tekevät vaan työtään ja tuskin on varaa menettää useamman päivän palkkaa.
Palkankorotukset pitäs jäädä saamatta liittoon kuulumattomilta vapaanatkustajilta
Ja liittoihin kuuluvat vois laittaa pihalle, ehkä sitten alkaisi duuni taas maistumaan
jep
joko teet 5€/tunti tai kuolet nälkään/kylmään
siinäpä ruusuista tulevaisuudenkuvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa sitten joskus tänne vinkumaan, kun tulikin palkankorotus, jota ette ole mielestänne ansainneet ja haluatte lahjoittaa sen pois.
Olisipa jo aika jolloin ei enää tule näitä vuosittaisia yleiskorotuksia jotka lankeavat myös laiskoille ja tyhmille, vaan työnantajat voivat kohdistaa korotukset henkilökohtaisten kykyjen ja suoritusten perusteella.
Mitä luulet, miten ay-liikkeen silloin kävisi. Että palkkaa maksettaisiin ihan tehdystä työstä - eihän noin voi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa sitten joskus tänne vinkumaan, kun tulikin palkankorotus, jota ette ole mielestänne ansainneet ja haluatte lahjoittaa sen pois.
Olisipa jo aika jolloin ei enää tule näitä vuosittaisia yleiskorotuksia jotka lankeavat myös laiskoille ja tyhmille, vaan työnantajat voivat kohdistaa korotukset henkilökohtaisten kykyjen ja suoritusten perusteella.
Mitä luulet, miten ay-liikkeen silloin kävisi. Että palkkaa maksettaisiin ihan tehdystä työstä - eihän noin voi tehdä
kamalia tollaset minimipalkat
kivempaa olis jos vois maksaa vaik joku 6€/tunti. tai allekkin kunhan vaan löytyy joku tarpeeks epätoivonen joka on valmis tekemään
Typerästi toteutettu. Kannattaisi vaan mennä töihin, mutta pyrkiä kaikin tavoin paskomaan kaupan toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häh? eli sun mielestä reaalipalkkojen pitäs vaan antaa laskea joka vuos inflaation vuoks?
Ei vaan palkankorotuksista pitäisi pystyä sopimaan muuten kuin lakkoilemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
opettajillehan neuvoteltiin juuri aivan törkeät palkankorotukset
Taisi koskea varhaiskasvatuksen opettajia, joiden palkka on (yhä) paljon alhaisempi kuin muiden opettajien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jep
joko teet 5€/tunti tai kuolet nälkään/kylmään
siinäpä ruusuista tulevaisuudenkuvaa
No äänestä jaloilla ja etsi parempi työpaikka jos ei tulevaisuudenkuva tyydytä. Vai oliko kuitenkin niin ettei kyvyt riitä ja siksi on pakko roikkua tuolla alalla?
Vierailija kirjoitti:
Juuri he ovat rikkureita, losäpalkka kyllä kelpaa kun ammattiliitot sen taistelevat. Tyhmiä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kamalia tollaset minimipalkat
kivempaa olis jos vois maksaa vaik joku 6€/tunti. tai allekkin kunhan vaan löytyy joku tarpeeks epätoivonen joka on valmis tekemään
Mää teen töitä alle 6 e per tunti osa-aikatyöpaikassani koska hallitus poisti sen 300 euron suojaosuuden. Ainoo harrastus mihin mullon varaa eikä seinät ihan kaadu päälle;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyitkö niiltä työntekijöiltä, kuuluvatko he liittoon vai mistä tiedät, että olivat rikkureita?
Esimiehet ja liittoon kuulumattomathan siellä niitä töitä lakon aikaan tekevät.
Minulla on sopivasti talviloma opiskeluista ja pystyin ottamaan nyt enemmän vuoroja.
Mitäpä sitä välittäisi, kun itse valmistuu rahakkaalle alalle. Muutaman vuoron voi tehdä pskaduunia pskaehdoilla ja -palkalla. Lakkoilkoon ne, joilla ei ole mahdollisuuksia parempien töihin. Ihan oma syynsä, kun eivät itse ole opiskelleet.
Kyllä. Tämä katko tuli nyt todellakin tarpeeseen raskaan syksyn jälkeen. Silloin ei nimittäin olla pahemmin vapailla.