Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri kaupassa, jossa rikkurit täyttivät hyllyjä kuin täysin normaalina päivänä :)

Vierailija
19.02.2025 |

Tuli hyvä mieli :)

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille voisi muistuttaa ajasta ennen liittoja. Työpäivät 12h, 6 päivää viikossa. Palkalla pysyi juuri ja juuri hengissä.

Vierailija
142/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö niiltä työntekijöiltä, kuuluvatko he liittoon vai mistä tiedät, että olivat rikkureita?

Esimiehet ja liittoon kuulumattomathan siellä niitä töitä lakon aikaan tekevät.

Minulla on sopivasti talviloma opiskeluista ja pystyin ottamaan nyt enemmän vuoroja.

Mitäpä sitä välittäisi, kun itse valmistuu rahakkaalle alalle. Muutaman vuoron voi tehdä pskaduunia  pskaehdoilla ja -palkalla. Lakkoilkoon ne, joilla ei ole mahdollisuuksia parempien töihin. Ihan oma syynsä, kun eivät itse ole opiskelleet.

Voiko tyhmempää ajatusta olla?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa sitten joskus tänne vinkumaan, kun tulikin palkankorotus, jota ette ole mielestänne ansainneet ja haluatte lahjoittaa sen pois.

Olisipa jo aika jolloin ei enää tule näitä vuosittaisia yleiskorotuksia jotka lankeavat myös laiskoille ja tyhmille, vaan työnantajat voivat kohdistaa korotukset henkilökohtaisten kykyjen ja suoritusten perusteella.   

Mitä luulet, miten ay-liikkeen silloin kävisi. Että palkkaa maksettaisiin ihan tehdystä työstä - eihän noin voi tehdä

kamalia tollaset minimipalkat

kivempaa olis jos vois maksaa vaik joku 6€/tunti. tai allekkin kunhan vaan löytyy joku tarpeeks epätoivonen joka on valmis tekemään

Mitkä hevonvitun minimipalkat? Etkö sinä osaa kirjoittamisen lisäki lukeakaan, vai oletko muuten vaan ihan saatanan tyhmä?

Vierailija
144/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iso jengi valittaa pienistä liksoista ym. kannattaisiko vähän ryhdistäytyä ja ajaa parempaa sopparia työmarkkinoille tukemalla lakkolaisia.

Vierailija
145/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä prptestoun aina k-kaupan jättihintoja vastaan niin että menee "vahingossa" pari sisäfilettä väärään hyllyyn mädäntymään kun siellä asioin. 

Vierailija
146/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuen lakkoa jättämällä kaupassa käynnit tänä aikana. Mikään duunarin etu ei tipahda taivaasta ja nyt piti mennä lakkoon asti. 

Ja miten ajattelit sen vaikuttavan teetkö ostoksesi tänään vai parin päivän päästä, kun kuitenkin ihan samat ostokset teet joka tapauksessa? Vai ajattelitko myös paastota koko lakon ajan solidaarisuudesta?

Vierailija
147/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siellä hiljaista? Nyt voisi olla hyvä aika käydä ostoksilla, jos siellä ei ole mitään hirveää ryysistä 

No meneppä kiiruusti hakemaan maitotölkkisi

Vierailija
148/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmä pitää olla, ettei kuulu liittoon? Tuttu menetti työnsä 15 vuoden jälkeen, ja melkein menetti asuntonsa kun tipahti suoraan peruspäivärahalle. Löysi kyllä töitä myöhemmin, mutta ansiosidonnainen olisi pelastanut velkaantumiselta.

Miten tyhmä pitää olla luullakseen että ansiosidonnaista varten tarvii kuulua liittoon?

Vierailija
149/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä prptestoun aina k-kaupan jättihintoja vastaan niin että menee "vahingossa" pari sisäfilettä väärään hyllyyn mädäntymään kun siellä asioin. 

Ja varmaankin kuvittelet vielä tuon laskevan jatkossa niitä hintoja?

Vierailija
150/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi minua lähintä kauppaa ovat kiinni. Luulin, että edes pieni lähikauppa olisi auki, koska se hyötyisi isompien kiinni olemisesta. Kauppias itse on ennenkin ollut siellä töissä.

Ei haittaa minua. Lakko-oikeus pitää olla. Työntekijällä pitää olla sellainen palkka, että sillä pärjää. Osa-aikaisena ja muutenkin pienellä palkalla ei pärjää, ellei saa tukia tai ole parempituloista puolisoa. Kahden työn tekeminen ei ole kaikille mahdollista. 

Olen itse työssäkäyvä ja tyytyväinen nykytilanteeseeni, vaikka tiedän, ettei kukaan nykyään voi olla varma tulevaisuudestaan. Mutta olen aloittanut osa-aikaisena ruohonjuuritasolta, ja ilman soviteltua päivärahaa en olisi päässyt eteenpäin. 

Vierailija
151/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä ole mitään jättihintoja. Lataa sovellus ja tilaa plussakortti, niin saat tiedot eduista ja tarjouksista. S-ryhmä ei ole paljon halvempi. Paitsi että bonukset kertyvät hiukan nopeammin kuin K:ssa.

Itse käytän molempien kauppojen mobiilisovelluksia, enkä huomaa hinnoissa juurikaan eroa, kun hyödynnän K-kaupan edut ja tarjoukset. 

Vierailija
152/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä ole mitään jättihintoja. Lataa sovellus ja tilaa plussakortti, niin saat tiedot eduista ja tarjouksista. S-ryhmä ei ole paljon halvempi. Paitsi että bonukset kertyvät hiukan nopeammin kuin K:ssa.

Itse käytän molempien kauppojen mobiilisovelluksia, enkä huomaa hinnoissa juurikaan eroa, kun hyödynnän K-kaupan edut ja tarjoukset. 

Kyllä Turussa ainakin cittarit ovat noin 15-20% kalliimpia kuin Prisma/Lidl.

Vierailija
153/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupas niin kaikki kärryt oli laitettu kassojen eteen nauhalla kiinni. Vain yksi kassa oli auki.

Vierailija
154/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks olis mitään rikkureita? Varmaan joitaikin eezyn tai treamerin kautta otettuja ekstraajia vailla mitään tekoa kaupan liittojen kanssa. Oon itekin tehnyt wolt marketissa öitä toisinaan treamerin kautta taskurahaa saadakseni ja oikeasti mun oman alan liitto on Tieteentekijöiden. 

Ihan normaalisti muuten tuli Woltilla K-kaupan ostokset tänäänkin kotiovelle. 

Vierailija
155/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmaankin kuvittelet vielä tuon laskevan jatkossa niitä hintoja?

Joo jep, oikeasti mitä pikkulapsen toimintaa 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
156/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-arvoista on haukkua rikkureiksi liittoon kuulumattomia. He tekevät vaan työtään ja tuskin on varaa menettää useamman päivän palkkaa.

Tämä! Joku oli kirjoittanutkin että ei tod. ole varaa lakkoilla.

Olisi voinut myös ennakoida ja liittyä pamiin saadakseen lakkoavustusta, sitten olisi varaa lakkoilla. Kaupan alan tes-sopumuskausi päättyy aina samaan aikaan vuodesta, ei siis tule satunnaisesti ja suurena yllätyksenä kaikille nämä lakot.

Vierailija
157/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että he taisivat olla ei rikkureita vaan "rikkureita". 

???

Vierailija
158/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin tänään töissä. En kuulu liittoon, koska en ole samoilla linjoilla niiden vasemmistolaisten liiton johtohenkilöiden kanssa. En kannattanut viimeksi poliittisia lakkoja, enkä nytkään kannata niitä asioita, mitä liitto neuvotteluissa vaatii. Palkankorotus olisi ihan ok, mutta 10% on ihan pilvilinnoissa liitelyä. Sitäpaitsi olen töissä yrityksessä, jossa on tosi hyvät henkilöstöetuudet. Mielummin pitäisin ne, kuin taistelen jostain 2-3% palkankorotuksesta.

Ja esimerkiksi irtisanomissuoja on tälläkin hetkellä ihan mieletön ja koko työyhteistöä myrkyttävää, työnsä tekemättä jättävää työntekijää ei saa ulos MILLÄÄN. On nähty ihan omin silmin. Ei sitä ainakaan vahvistaa tarvitse millään lailla.

Ihan hyvillä mielin olin töissä. Vilkutin parkkipaikalla lakkovahdeille. Huiskuttivat takaisin. Osa tiesikin, että olen menossa töihin. Onneksi meillä tälläisestä ei koidu mitään kyräilyä.

Vierailija
159/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me kaikki kuuluta liittoon niin

töihin on mentävä jos rahaa haluaa.

Voi liittoon kuulumatonkin lakossa olla. Miesvaltaisilla tehtailla sentään on vielä jonkinlainen yhteishenkin lakkojen suhteen. 

Vierailija
160/162 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät on töissä ja demarisyövän marinoimat ay-demaripunikit venkuloi. Jos ay-pääty ei olisi suoraan demarisyövän jatke, niin riittäisi ymmärrystä lakkoilijoille, mutta kun ei ole niin ei pätkääkään sääliä tuolle sakille.

Liittojen ansiosta meillä ei ole lapsityövoimaa, on 8h päivät ja lomarahat.

Ja korkeat hinnat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän