Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka tykkää vanheta?

Vierailija
18.02.2025 |

Tulee hitaaksi, iho muuttuu paperimaiseksi. Ei huvita ponnistella asioitten eteen. Ottaa viiden tunnin päikkärit. Käyttää merinovillasukkia, shaaleja, vilttejä. Veri ei kierrä, särkyä, kolotusta. Tekopirteät ihmiset ärsyttää. 

Peilistä katsoo Ruttu. 

Pidän tästä ihmisestä. 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaksikin yllätyksekseni minua ei haittaa lainkaan se että vanhenen. Olen todella tyytyväinen elämääni, enkä haluaisi vaihtaa sitä nuoruuteeni, vaikka minulla on ihania muistoja siitäkin ajasta.

Mutta nyt siis:

- Ei tarvitse stressata opiskeluiden eikä töiden kanssa.

- Talous on paljon vakaampi kuin nuorempana. Pystyn matkusteleen, ostamaan mitä tarvitsen, käymään ravintoloissa ja kahviloissa milloin haluan.

- Ihmisenä olen rennompi ja varmempi kuin nuorena. On helpompi tutustua ihmisiin ja ystävystyä.

- Viihdyn todella hyvin myös omassa seurassani. Aika ei tule koskaan pitkäksi.

- Olen tyytyväisempi ulkonäkööni nyt kuin mitä olin nuorempana. Olen löytänyt tyylin joka sopii minulle. Saan jopa enemmän huomiota miehiltä kuin nuorempana, mikä yllättää, mutta piristääkin ;-)

- Elän hyvässä parisuhteessa ihanan ihmisen kanssa. Mutta jos tämä päättyisi, niin en enää aloittaisi vakavampaa seurustelua. Ehkä jokin pieni flirtti vain, silloin tällöin, jos tarvitsee piristää arkea.

- En pelkää vanhenemista, en edes hoivakotiin joutumista, näen sen vain luonnollisena muutoksena, aikanaan.

Sukuni on pitkäikäistä, joten toivon monia mielenkiintoisia vanhuusvuosia.

N66

Vierailija
22/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn myös tässä uudessa vaiheessa elämää. Mikä vapaus tehdä mitä huvittaa.

N70

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenemisesta mukavinta ollut kun pääsin eläkkeelle.

Vierailija
24/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla kaatua enää sillä tavalla huolettomasti kuin nuori Loiri. Se joskus harmittaa. Tulee todennäköisesti ensiapureissu jos lähtee kikkailemaan. Muuten vanhuus/keski-ikä menettelee siinä missä muukin ikä. Pää on rauhallisempi ja se on mahtava asia.

Vierailija
25/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen mielellään jo yli 55, ei jaksa stressata urasta ja taloudellisesta tilanteesta enää, mukavan seesteistä. Muutenkin maailma menossa päin persettä mutta ainakin mä sain elää hyvän täyteläisen elämän.

Vierailija
26/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei haittaa vanheneminen, päinvastoin.

Johtuisko osittain siitä että olen todella tyytyväinen elettyyn elämään, olen elänyt omannäköistäni elämää, mielenkiintoista, vaikkei aina helppoa. Haasteet ja takaiskut ovat toisaalta opettaneet arvostamaan sitä mikä on hyvää, ja elämään hetkessä.

Vierailija
27/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairastuin syöpään, toivoin vain että saisin elää vielä ainakin 2 v. Olin juuri aloittanut uuden vaiheen elämässäni, ja kaiken lisäksi aloittanut seurustelun ihanan ihmisen kanssa, pitkän sinkkuajan jälkeen.

Nyt on vierähtänyt 8 v tästä hetkestä. En pelkää vanhenemista, vaan olen kiitollinen jokaisesta lisäpäivästä. Ja se sama mieskin on pysynyt mukana kuvioissa ;)

N62

Vierailija
28/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenen vaikka en siitä tykkää, voimat vähenee ja hidastuu muutenkin eikä pimeässä näe ajaa autoa. Ei vaan ole vaihtoehtoja, niin käy kaikille ennemmin tai myöhemmin vaikka mitä täyteaineita itseensä lykkäisi.

Vierailija
29/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhenen vaikka en siitä tykkää, voimat vähenee ja hidastuu muutenkin eikä pimeässä näe ajaa autoa. Ei vaan ole vaihtoehtoja, niin käy kaikille ennemmin tai myöhemmin vaikka mitä täyteaineita itseensä lykkäisi.

Tätini on 96 v, muisti parempi kuin nuoremmilla, kiinnostunut kaikesta, lukee paljon ja seuraa yhteiskunnan tapahtumia ja politiikkaa. Ei valita koskaan mistään vaikka on menettänyt useamman lapsistaan ja ollut muutakin ikävää elämässään, ja reuma vääntänyt sormensa.

Toinen lähisukulaiseni, tätiäni vähän nuorempi, jolla parempi terveys, on koko ikänsä valittanut kaikesta. 

Kumpikin asuu kotonaan. Eivät ole kuitenkaan käyttänyt täyteaineita, ovat ihanan luonnonkauniita, mikä miehillekkin kelpasi entisaikaan :-)

Vierailija
30/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 50 v ja ainakin toistaiseksi olen tykännyt vanheta. Mun elämän tähän asti onnellisimmat vuodet on nyt. Lopultakin nuoruuden arkuus, ujous ja epävarmuus on menneet pois, samon liiallinen sen miettiminen, mitä muut minusta ajattelee. Saa vaan olla ja nauttia elämästä, asenteella karavaani kulkee, koirat haukkuu - antaa haukkua.

Ulkonäön ikämuutoksistakin tykkään. Minusta harmaat hiukset ohimoilla on hienoja, ja muutenkin tullut sellaista arvokkuutta ulkonäköön, mitä ei nuorempana ollut. Olen alkanut sitten pukeutuakin vähän arvokkaammin, en enää farkku- hupparityyliin juurikaan. Rypyt on myös kauniita minusta, niin itselläni kuin muilla. 

Mitään ikään liittyviä vaivoja mulla ei ole, kun olen saanut olla terve. Vaihdevuodet on päällä, mutta ei nekään aiheuta muuta kuin kuukautisvuotojen välin vaihtelua, ei mitään muita oireita. 

En mä kyllä mitenkään pelkää sitä oikeaa vanhuuttakaan, kun kasikymppiset vanhemmatkin vielä selvästi nauttii elämästä kovasti, nykyisin talvet etelässä asuen.

Vierailija
31/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tykännyt vanheta, mutta tiedän että jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja vanheneminen muuttuu epämiellyttäväksi vaivojen kavalkaadiksi. 60+ nainen, toistaiseksi hyväkuntoinen ja lääkkeetön.

Vierailija
32/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille näkyy vain näitä onnekkaasti suht terveinä säilyneitä ikääntyneitä. Ei sitä monien kremppojen, kroonisten kipujen ja sairauksien ,kanssa missään pysty eikä jaksa käydä. 

Vierailija
33/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus ja itseluottamus lisääntyvät, kun ikää tulee lisää ja se on hienoa!

Vierailija
34/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Jospa vois aina olla 23.

Vierailija
35/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen on hyvä juttu. Kuulemma saa olla vastakkaiselta sukupuolelta paremmin rauhassakin. Sitä odotellessa, ehkä parin vuoden päästä sitten kun on 50 täynnä. 

Vierailija
36/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tykännyt vanheta, mutta tiedän että jossain vaiheessa tulee raja vastaan ja vanheneminen muuttuu epämiellyttäväksi vaivojen kavalkaadiksi. 60+ nainen, toistaiseksi hyväkuntoinen ja lääkkeetön.

Välttämättä ei tarvitse tulla vastaan suurempia vastoinkäymisiä. Läheiseni ovat eläneet pitkään, melkein satavuotiaiksi, kotonaan ja terveempinä kuin monet paljon nuoremmat, hyvää elämää. Ei ainakaan etukäteen kannata ottaa stressiä viimeisistä ajoista, vaan nauttia tästä hetkestä, jokaisesta hyvästä päivästä.

Vierailija
37/44 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanheneminen on hyvä juttu. Kuulemma saa olla vastakkaiselta sukupuolelta paremmin rauhassakin. Sitä odotellessa, ehkä parin vuoden päästä sitten kun on 50 täynnä. 

Hehee... itsekkin tykkään että on ihanan rauhallista olla huomaamaton. Toisaalta jos pukeudun nätimmin ja laittudun, niin tulee pitkiä katseita ja jopa ehdotuksia ;-) Oma valinta nykyään siis :-D

Vierailija
38/44 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/44 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaudet ovat todella ikäviä. Mutta niitä voi tulla nuoremmillekkin. Olen menettänyt monta ystävää jo nuorina, ja toisilla taas on krooniset sairaudet lapsuudesta asti.

Vanhana voi tulla erilaisia vaivoja, mutta onneksi lääketiedekkin kehittyy. Ihmiset elää pidempään ja terveempinä, lääkkeiden avustuksella tai ilmankin. 

Vierailija
40/44 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyteaineet ei taida auttaa näköön, hyvät auton lamput luultavasti parempi sijoitus. 

Täyteaineilla taas on eri vaikutus, voi ehkä löytää miehen, joka pystyy ajaamaan pimeässäkin ;-D