Millaisia haaveita sinulla on ollut ja ovatko ne toteutuneet?
Olisin halunnut käydä yliopiston ja olla johtotehtävissä. Sekä luoda mallinuran. Asua tilavassa asunnossa, jossa on yksi kokonainen huone kuntoilulaitteille ja yksi kokonainen huone vaatehuoneeena. Unelmani eivät ole toteutuneet. Olen käynyt amk tasoisen koulutuksen. Olen rivityöntekijä. Kävin mainosmallikurssit enkä saanut töitä sitä kautta. Asun mieheni kanssa kolmiossa. Molemmilla on omat huoneet ja omat vessat kuitenkin.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on toteutunut. Mopo, kevari, auto, parisuhde ja lapsia, talo, moottoripyörä, retkivene, kesämökki, matkailuauto. Kaikkiin noihin on rahat revitty persnahasta töissä ja ylitöissä.
Mäkin haaveilen työstä, jossa vois tienata rehkimällä. Fyysisestä työstä, josta maksettais. Ihanan raukea olo tulee, kun on päässyt käyttämään sekä kehoaan, että päätään. Valitettavasti näistä töistä ei makseta, vaikka miten rehkisi.
Siksi kävin kouluni ja olen nyt konttorirotta. Se istuminen tuntuu ihan häkissä olemiselta. Kaipaan käyttää kehoani aivojeni jatkumona.
Älkääkä ehdottako sitä vanhinta ammattia...
Lopetin haaveilun kun täytin 30.
Loppunsa, sitä tuntee itsensä hyvinkin onnelliseksi, kun tekee elämästään yksinkertaista: Löytää itselleen työpaikan, missä viihtyy (ainut välttämättömyys, koska yhteiskunnan pummina ei aikuisen kuulu elää), muutaman mielekkään harrastuksen ja unohtaa kaiken muun ylimääräisen, mikä voi elämää millään lailla hankaloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haave oli saada kaunis ihana tyttöystävä ja vaimo: sain!
Toinen haave on ollut elättää mun suht iso perhe: done
Olen onnistunut haaveiden kera 100 prossaa.
Kolmas haave on muuttaa yhdysvaltoihin: saas nähdä
Niin siis sait sekä vaimon, että tyttöystävän?
Kyllä, yhdessä paketissa
Joo, lottovoitto. Sitä odotellessa.
Toteutuneet:
- Kissa ja koira (lapsuudenkodissa)
- Yliopistopaikka
- Muutto ulkomaille
- Työpaikka haluamallani alalla
- Mies
Ei (vielä) toteutuneet:
- Lapsi
Ei ole koskaan ollut mitään varsinaisia haaveita. Ne samat asiat mitkä olisi kivoja mitkä on aikalailla kaikilla, tyyliin paljon rahaa jne, toki löytyy, mutta ei ne niin vahvoina ole, että niitä voisi haaveiksi kutsua. Eikä nekään toki ole toteunut, kuten harvoin mikään muukaan, mitä ei oikein vakavissaan tavoittele.
Olen elänyt mieheni kautta hyvää elämää. Olen itse sairaanhoitaja. Olin valmistumisen jälkeen noin kymmenen vuotta vakituisena sairaanhoitajana. Sitten mieheni joutui oman työn takia asumaan ulkomailla. Kuljin hänen mukanaan. Asuimme kuudessa eri maassa. Yhteensä noin 20 vuotta ja en sinä aikana tehnyt ollenkaan hoitotyötä. Kun mieheni lopetti ulkomailla työskentelyn, niin kävin puolentoista vuoden amk tutkinnon ja nyt olen tehnyt hoitoalalla keikkatyötä. Meillä on tilava asunto, hyvä auto, asuntoauto, kesäpaikka ja vene sekä talo Thaimaassa. Lapsia emme ole halunneet eikä kotieläimiäkään. Vapaa-aikana lempipuuhiani ovat ulkoilu, lukeminen ja siivoaminen varsinkin nykyään.
Olisin halunnut olla Suomen kovin alfauros ja ykköspenetraattori, ei ikävä kyllä toteutunut.
ei oo ollut haaveita. Toivoin, että ajan myötä keksisin jotain, vaan ei.
Olisin halunnut olla pitkä, hoikka, hyvännäköinen, kaunis, fiksu, sivistynyt, korkeasti koulutettu, kielitaitoinen, osata soittaa, tanssia, laulaa, piirtää. Esiintymistaitoinen. Kävellä upeasti. Puhua kauniilla äänellä. Keskustelutaitoinen. Hyvä palkka, siisti työ.
Omakotitalo, perhe, matkustelua - mikään ei toteutunut.
Pitäisi kyllä keksiä jotain tavoittelemisen arvoista minkä vuoksi raahautua aamuisin sorvin ääreen. Tällä hetkellä voisin periaatteessa yhtä hyvin ruveta tukipummiksi ja raahautua aamusin kirjastoon lukemaan päivän lehdet.
Japanissa asuminen.
Asuin nuorena 2 vuotta Japanissa toimiessani englannin opettajana.
Japanilaisen naisen kanssa seurustelu.
Seurustelin kahden japanilaisen naisen kanssa noiden kahden vuoden aikana.
Pienempiä haaveita kuten Okinawassa käynti ja Toyosaton high schoolissa käynti ovat myös toteutuneet. Onko tällä hetkellä haaveita? No ei vardinaisesti, täysin valkoinen Suomi with zero muslims on tietenkin yksi. M28
Vierailija kirjoitti:
Minun unelmani nyt:
oma koira, paljon vapaa-aikaa, kevyt siisti työ virka-aikaan yli 2900€/kk, 2-3 ulkomaanmatkaa vuodessa, terveyttä, kiva omistusasunto kerros- tai paritalossa esim.
En edes tiedä onko mulla ollut unelmia, tai siis, en osaa ottaa mitään tosissani...
Tämä on hyvä unelma
Halusin yliopistoon, ajatuksena kaksi eri alaa. Toiselle pääsin, tyytyväinen näin ja sieltä valmistuin. Sain asua ulkomailla. Sain vakityön ja opintolainan maksettua. Unelmien talo ja kumppani löydetty. Mun elämässä tosi moni haave on toteutunut tai sitten en ole osannut unelmoida liian vaikeista jutuista, tai sitten olen tiedostomattomasti unohtanut toteutumattomat haaveet. Nyt haaveissa on oma kissa, lampaita ja kanoja ja ulkosauna, uskon että haaveet toteutuu.
Huomaan nyt, etten ole koskaan oikeastaan haaveillut tai unelmoinut mistään. Olen enemmänkin tyyppiä "kaikki käy, tulee mitä tulee".
Mutta nyt kun mietin taaksepäin, olisin luultavasti pettynyt, jos en olisi päässyt yliopistoon ja saanut sieltä tutkintoa. Toinen pettymys olisi ollut, jos jostakin syystä en olisi voinut elää elämääni yksin niin, ettei saman katon alla asu muita.
Mulla on kiva oma asunto, mutta pienempi ja huonompikin olisi kelvannut. En ole mitenkään kiinnostunut materiasta.
Työurasta ei ollut toiveita eikä haaveita; ne hommat, joita olen tehnyt, ovat olleet oikein mukavia. Samoin olen viihtynyt harrastuksissani, mutta olisin varmasti viihtynyt muissakin töissä ja harrastuksissa. Sairastan vakavaa kroonista sairautta, mutta pärjään sen kanssa. Hyvä elämä mulla!
Olisin halunnut saada poikaystävän, mutten saanut.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut saada poikaystävän, mutten saanut.
Vielähän voit saada, voit vaikka heti huomenna törmätä mukavaan mieheen.
En ole koskaan tykännyt ihmisistä, lapsista enkä eläimustä. Olen aina nauttinut ja rakastanut yksinoloa. On vaan niin parasta. En ole koskaan haaveillut puolisosta enkä lapsista. Teen etätöitä. Asun yksin. Hyvä asunto ja auto. Puuhastelen omia juttujani kotonani ja reissaan yksin. Elän omannäköistä elämää. Haaveena ollut aina erakkous.
Niin siis sait sekä vaimon, että tyttöystävän?