Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

porkkana-allergia

07.03.2007 |

Jos on porkkanalle allerginen, liittyykö siihen yleensä jotain muita ainesosia (ruokia tai siitepölyjä) joille on myös allerginen vai voiko olla allerginen vain sille porkkanalle? Mitenkäs bataatti, voiko porkkana-allerginen syödä batattia? Kiitos!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Että miten porkkana-allergia oireilee? Voiko oireilla vain oksentamisella vai tuleeko aina muitakin oireita, kuten esim. iho-oireita? Kiitos jälleen..

Vierailija
2/4 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on porkkana allergia ja se ilmeni niin että posket lehahtivat aina punaiseksi kun oli saanut porkkanaa. Lisäksi tyttö monesti kieltäytyi syömästä porkkanaa.

Bataattia olen antanut, ja siitä ei tule mitään ja tyttö syö sitä mielellään.

Tuohon en osaa ottaa kantaa voiko herkästi olla muitakin allergioita, olen kyllä netissä jotain taulukoita/juttuja nähnyt kun olen googlettanut, mutta en muista miten nuo meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keväällä ja kesällä siitepölyaikaan ja silloinkin oireilee raa' asta porkkanasta. Ei siis keitetystä. Omenalla voi olla sama juttu.

Mutta teidän lapsellahan oireilee aina, joten en osaa oikein sanoa...

myy1974:

Jos on porkkanalle allerginen, liittyykö siihen yleensä jotain muita ainesosia (ruokia tai siitepölyjä) joille on myös allerginen vai voiko olla allerginen vain sille porkkanalle? Mitenkäs bataatti, voiko porkkana-allerginen syödä batattia? Kiitos!

Vierailija
4/4 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanasta reagoi kiinteitä kun aloitettiin ripulilla, joka poltti vaippa-alueen ihon rikki välittömästi. Ripuli saatto tulla ihan hetken päästä syömisestä! Oli jopa niin herkkä, että jugurtteja aloitellessamme sai samanlaisen ripulin ja syy löytyi tuoteselosteesta, väriaineena beetakaroteeni..

Nyt 2-vuotiaana kokeiltiin taas ja ensin näytti hyvältä, mutta tulos oli sama 2 päivän viiveellä vain. Nyt jäinkin miettimään, että olisiko ihan hiukan helpottanut reaktio, kun tuli viiveellä vai johtuiko lievempi versio siitä, ettei ole siitepölykausi???? Kaikkea oppii..

Samat oireet tulee herneistä ja maissista.