Mitkä työt ja ammatit ovat rahvaan hommia?
Tuli vain mieleen poistetusta ketjusta. En kyllä ymmärrä miksi pitää joidenkin irvistellä koska jokaista meitä kuitenkin tarvitaan.
Kommentit (26)
Kaupan kassa, siivooja, lähihoitaja, kampaaja/kosmetologi, taksikuski, noin muutaman mainitakseni. Hyviä ja tarpeellisia ammatteja kaikki. Ja puhun nyt näistä entisajan taksikuskeista.
Ainakin lähihoitajan ammattia täällä halveksitaan, osin siksi koska työssä joutuu tekemisiin eritteiden kanssa. "Kakka haisee hyi." Tätä sitten käytetään perusteena kokonaisen ammattiryhmän halveksimiselle, vaikka jonkunhan sekin työ on tehtävä.
Lähes kaikki suorittava työ, mikä ei vaadi erillistä erikoistumista ja osaamista.
Onko joku assistant sales manager sitten nykyajan aatelia?
Minä olen paskahommissa, ihan kirjaimellisesti työhön kuluu eritteiden siivousta. Mutta jonkun sekin on tehtävä, kakat pitää siivota ja roskat viedä, jos ei rahvas olisi putsaamassa kermapeppujen sotkuja niin sitten olisi niiden lapsilla paskat housuissa ja kuset sukissa kun ei rahvaat enää siivoa ja hoida.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen paskahommissa, ihan kirjaimellisesti työhön kuluu eritteiden siivousta. Mutta jonkun sekin on tehtävä, kakat pitää siivota ja roskat viedä, jos ei rahvas olisi putsaamassa kermapeppujen sotkuja niin sitten olisi niiden lapsilla paskat housuissa ja kuset sukissa kun ei rahvaat enää siivoa ja hoida.
Parempi tapa ajatella olisi: "miksi sen paskojen siivoajan pitäisi olla juuri minä? On minusta muuhunkin!"
Tuo "no jonkun se on nämäkin hommat tehtävä" -ajattelu on itsesabotaasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi tapa ajatella olisi: "miksi sen paskojen siivoajan pitäisi olla juuri minä? On minusta muuhunkin!"
Voihan sen ajatella niinkin, että kyseinen työ on tärkeää. Voi myös olla jopa ylpeä siitä, että pystyy siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lähihoitajan ammattia täällä halveksitaan, osin siksi koska työssä joutuu tekemisiin eritteiden kanssa. "Kakka haisee hyi." Tätä sitten käytetään perusteena kokonaisen ammattiryhmän halveksimiselle, vaikka jonkunhan sekin työ on tehtävä.
Jotkut ei ymmärrä sitä, että lähihoitajat voi tehdä monenlaista työtä eikä kaikki ole peen kanssa tekemisissä. Mm. hammashoitajat ovat lähihoitajia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajien työ on paljon muutakin kuin paskan siivoamista. Moni oikeasti haluaa tehdä sitä työtä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki suorittava työ, mikä ei vaadi erillistä erikoistumista ja osaamista.
Nykyään lähes kaikissa duunaritöissäkin vaaditaan koulutusta ja itsensä kehittämistä. Esim. kiinteistönhoitajan on tiedettävä mm. tietotekniikasta ja LVI-järjestelmien ominaisuuksista.
Nykyisin kaikkien pitäisi olla kaikenmaailman päälliköitä, managereita ja leadereita. Olen rahvaanomaisesti huomiovaatteet päällä ja teen, mitä milloinkin tarvitsee. Oman elämäni sekatyömies. Nautin suunnattomasti. Joku "kravattipelle" ei varmaan nauttisi.
Koulunkäyntiavustaja,jos työn tekijänä yli 50v mies.noloa,en kehtais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työhön kuuluu muutakin kuin niitä paskojen siivoamisia. Minä pidän työstäni, en siitä paskan putsaamisesta niinkään, mutta muuten. Ja kyllä vain jonkun ne kakkapeput pitää putsata, ei se vain toimi jos me kaikki ollaan jotain muuta ja liian hyviä putsaamaan eritteitä.
Rahvaan hommia nuo toimistosihteerin työt valtiolla ja kaupungilla.
Kaikki työ on rahvaan hommia. Eliitti elää pääomatuloilla eli sijoitusten tuotolla.
Kovin on hiljaista.
ap