Mihin paikkaan maailmassa kannattaisi mennä jos haluaa vain katsella ihmisiä kaikessa rauhassa ja pohtia elämää?
Ei kyyläämistä ei arvostelua vaan aikaa olemiselle, ohikulkijoiden seuraamiseen ja jos taiteellisia lahjoja löytyy niin piirtämiseen.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Porvoo
Ei pysty, palstalla pilattu paikka. -Jeppis
Vierailija kirjoitti:
Tammisaaressa on taiteilijatkin viihtyneet. Luulisi kelpaavan sinunlaisellekin taivaanrannamaalarille.
Ekenäsiä voisin harkita, tack. -Jeppis
Menerannalle johonkin lämpimään maahna (tai Suomessa kesällä). Siellä ei kukaan ihmettele, vaikka istut koko päivän putkeen samassa paikassa, eikä kahvilan tarjoilija tule vaatimaan, että ostat uuden kahvin, tai viet jonkun toisen paikan. Voit välillä myös levätä pitkin pituuttasi (vrt. puiston kovat penkit).
Kaikki aina haluaa piirtää kaupunkinäkymiä. Ole sinä erilainen nuori.
Kontulan ostarilla on hyvä pällistellä ja miettiä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä nyt taas. Kaikkialle????
Etkö osaa lukea? Ota rauhallisesti ystäväiseni ja ajattele, että helvetti on jäässä. -Jeppis
Itselleni oli silmiä avaavaa käydä Myyrmannissa. Voi hyvänen aika, mikä meininki siellä tällaisen henkisesti täti-ihmisen mielestä oli, siis nuorten kielenkäytön ja käytöksen ym. suhteen. N31
Vierailija kirjoitti:
Moskovaan
Oli siellä hiukan erilaista. Onneksi tuli käytyä. Mut joo.
Linnanmäelle kauniina kesälauantaina. Nuoret ihmiset ovat nättejä, heitä on mukava katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä nyt taas. Kaikkialle????
Etkö osaa lukea? Ota rauhallisesti ystäväiseni ja ajattele, että helvetti on jäässä. -Jeppis
En ole ystäväsi, eikä helvetti jäädy.
Mitä kliseisempi paikka, sitä vähemmän paikalla on annettavaa elämänpohdinnan suhteen. Parhaimmat oivallukset tulevat mitä yllättävämmissä paikoissa. Unohda siis Pariisit ja kahvilat ym.
Taiteellinen inspiraatiokin kannattaa hakea muualta kuin puhkikuluneista kulttuurirysistä.
Harmi ettei Suomessa ole tuota. Ellei maalla joku oma piha. Kerrostalossa sisällä ja auringonvalo. Ellei ranta. Ulkomailla olisi ehkä Espanja, ei juoppoalueet, joku pienempi kaupunki - ei tulviva tai vyöryvä alue. Kanaria. Kreikka voi olla kiireinen kuuma, ehkä osaksi on saaria joissa voi olla. Maaseutu on ehkä enemmän sitä yleensä ulkomailla, paitsi petoalueet tai vaaralliset.
Pienet paikat, rantakadut, mertuuli.
Luova ihminen keksisi näitä paikkoja itse enemmän kuin eläessään ehtisi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle. Täällä olen tuota tehnyt jo pitkään.
Niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Menerannalle johonkin lämpimään maahna (tai Suomessa kesällä). Siellä ei kukaan ihmettele, vaikka istut koko päivän putkeen samassa paikassa, eikä kahvilan tarjoilija tule vaatimaan, että ostat uuden kahvin, tai viet jonkun toisen paikan. Voit välillä myös levätä pitkin pituuttasi (vrt. puiston kovat penkit).
Kaikki aina haluaa piirtää kaupunkinäkymiä. Ole sinä erilainen nuori.
Merenrantoja ei kukaan olekaan koskaan piirtänyt tai maalannut... ihan älyttömän omaperäinen ajatus.
Itse tykkään paikoista, joissa on kivoja autoilulta rajoitettuja kävelyalueita ja myös vanhaa kaupunkia ja historiallista ympäristöä. Joissa voi oleilla paikoissa, missä hektinen liikenne ei metelöi eivätkä autot aja varpaiden edestä, kun istuu ulkona kahvilan pöydässä kaupunkimaisessakin ympäristössä
Jos on vielä merta tai muuta vesistöä niin se on plussaa. Ja meri saa tulla lähelle noita kävely- ja oleilualueita sisälle kaupunkiin eikä jäädä jonnekin hiekkarannan tai aallonmurtajan taa. Ja joki virrata kaupungin läpi.
Tällaisia kivoja miljöitä voi olla isoissa ja pienissä kaupungeissa.
Minua on sävähdyttänyt istuskelu ulkona Berliinin Mitten eli keskustan vihreässä ja puistomaisessa jokivarressa mm Museosaarta katsellen.
Tukholman vahha kaupunki ja muutkin saaret ovat kivoja.
Ja olen viihtynyt Teneriffan Puerto de la Cruzissa, jossa meri tyrskyää aivan vanhan kirkon ja talojen kiveyksiin laajalla kävelyalueella ja Charcon kauniin, ikivanhan aukion lähellä,
Istanbulin lentokentälle. Siinä riittääkin Suomalaisella ihmeteltävää kun ns köyhien maiden varakas eliitti viilettää ohi eikä ole nälkämaan lasta nähnytkään. Koko maailma on siellä.
Nizza tai joku muu ihana kaupunki tai kylä Ranskan Rivieralla. Sininen taivas ja meri, yltäkylläisiä värejä, kauniita ihmisiä, taidetta ym. Siellä mä rentoudun.
Tammisaaressa on taiteilijatkin viihtyneet. Luulisi kelpaavan sinunlaisellekin taivaanrannamaalarille.