Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Calsium-Sandoz ja D-vitamiini

07.03.2007 |

Lapseni on siis maitoallergikko, eikä suostu juomaan kauramaitoa tai vastaavia tuotteita yhtään. Saa siis kaiken kalsiuminsa Calsium-Sandozista.

Tähän asti olen antanut d-vitamiinia 3 tippaa päivässä mutta nyt hoksin että minulla ei ole mitään hajua minkä verran tuossa C-S:ssa on d-vitamiinia. Pitäisiköhän minulla antaa täydet 5 tippaa? Ja jos pitää niin onkohan lapsellani nyt d-vitamiinin puutos kun allergia löytyi 5kk sitten, eikä sen jälkeen ole muuta kuin tuota Calsium-Sandozia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisältää vain kalkkia, ei d-vitamiinia. Se lukee siinä pakkausselosteessa. Minkä ikäiselle annat? Onko lääkäriltä ohje? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun mietin pitäiskö munkin ruveta antamaan jotain kalkkilisää. Muistaisin vaan että kaikissa kalkkivalmisteissa on 4v-ikäraja ilman lääkärin ohjetta...

Vierailija
2/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calsium-Sandoz ei tosiaan vaikuta D-vitamiinitippojen määrään, vaan se, kuinka paljon lapsesi juo korviketta (ellet sitten vielä imetä). Jos korviketta menee se normaali 6-8 desiä, 3 tippaa on aivan oikea annostus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en siitä mainintaa muka nähnyt.

Lapsi on 2v ja ihan neuvolan terkkari ohjeen antoi. Sitä saa ilman reseptiä.

misu-75:

sisältää vain kalkkia, ei d-vitamiinia. Se lukee siinä pakkausselosteessa. Minkä ikäiselle annat? Onko lääkäriltä ohje? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun mietin pitäiskö munkin ruveta antamaan jotain kalkkilisää. Muistaisin vaan että kaikissa kalkkivalmisteissa on 4v-ikäraja ilman lääkärin ohjetta...

Vierailija
4/4 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten edella jo mainittiin, voihan olla etta Sandozilla on joku muu tuote jossa sita on, mutta tuo perus C-S (annospussit ja poretabletit) on ihan puhdasta kalkkia, ja sen imeytymiseen tarvitaan tosiaan se d-vitamiinilisa muualta. Meilla lastenlaakari maarannyt C-S:n pojalle nyt 12 kk jolla ei maitoallergiaa mutta todella huono juomaan korviketta ja monesti ei tule paivassa se 500-800 mg kasiumia tayteen mika pitaisi. Eli siis niina paivina kun selkeasti nayttaa jaavan vajaaksi, annan hanelle 1/2 - 1 annospussin C-S:aa.

Viela tuosta ei-alle-4-vuotiaalle jutusta: kalkkivalmisteissa ON olemassa se ainakin teoreettinen vaara, etenkin yhdessa d-vitamiinilisan kanssa kaytettyna, etta kalkkia voi myos saada liikaa (hypercalcemia); siksi kannattaa tosiaan jutella laakarin kanssa jos ei ole ihan varma onko lisa tarpeen vai ei. Tosin esim. korvikkeesta voi helposti itse laskea kuinka paljon kalkkia siita paivassa tulee, ja jos se jaa reilusti alle tuon 500-800 mg niin selkeasti sita pitaa saada lisaa. Ja missaan nimessa ei kannata jattaa d-vitamiinia pois.