Mitä antaa 2v ku oksentaa kaiken, mut haluaa syödä. Vettä haluaa, mutta oksentaa heti. Ei jaksa enää :/
Kommentit (6)
Oksentelu alko toissa yönä, eilinen päivä ok. Kunnes eile illal mentiin nukkuun, ni oksens kaiken. Ja yöllä monesti, yölläki itki banaania josta söi vähän ja oksensi melkein heti. Vettä jois tolkuttomasti, mut se tulee pikavauhtia takas, vaikei paljoa joisi. Kurjaa vaan ku toinen 4v lapsi terveenä ja ku hän syö ni pikkune itkee et mulle ' uokaa' . Ja kaikenlisäks oon yksin ku mies isompien kans lomalla. Ei jaksas mut eiköhänse tästä.
Mulla itselläni oli oksennustauti (ilm noro) ja siinä tuntui että kuolen janoon.. voin hyvin kuvitella lapsesi tunteen!! Mulla meni vaan niin pahaksi että olin 3pv tiputuksessa sairaalassa (ampparilla menin) kun ei enää edes se teelusikallinen vettä pysynyt sisällä. =( Oksensin 23 krt yöllä.
Ehkä toisilla menee helpommin. =)
Vointeja sulle ja mulla ittelläniki on 2v poika ja pelkään että hän saa kans ton saman taudin mikä mulla oli.... =/
Me annettiin vettä ja muuta juotavaa, vaikka se tulikin ylös. Minusta näytti siltä, että oksennus olisi tullut joka tapauksessa ja lapsella vain oli vähän helpompaa kun mahassa oli jotakin jota oksentaa.
Anna lapselle suolakeksi tai sipsi mutusteltavaksi, että hän saa vähän suolaa. Suolan puute pahentaa mahatautia.
Ja yritä jaksaa! Tiedän miten väsyttävää pienten Noro-potilaiden hoitaminen voi olla... Meillä se kesti monta päivää, kun oksentamisen jälkeen alkoi ripuli joka kesti ja kesti...
Ja lisäksi oon antanu gefilus tehojuomasta ruokalusikallisen. Nyt kädet kyynärpäitä myöten ristiin ettei enään oksentas! T. ap
n. puolentunnin välein maksimissaan ruokalusikallinen (15ml) kerrallaan.
Näin neste ehtii ihmeytyä jo limakalvoilla eikä pieni määrä aiheuta niin helposi oksennusrefleksiä. Meillä toipuminen alkoi tosi nopeasti näillä ohjeilla.
Tsemppiä!!