Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä paikkakunnalla tai missä kaupungissa ja minkälaisessa talossa ET haluaisi asua

Vierailija
18.02.2025 |

Onko sulla jotain asumistapaa tai paikkaa, missä et ikinä mistään hinnasta haluaisi asua? Miksi?

Itse olen maalainen sydänjuuriani myöden. Voin käydä kaupungissa viikonloppureissulla, mutta sunnuntaina on jo ihanaa tulla kotiin. Rakastan tätä luonnonläheisyyttä ja hiljaisuutta, mikä maalla on. Metsää ja peltoa ympärillä. Aikuisella iällä olen oppinut arvostamaan myös yhteisöllisyyttä, toisista huolen pitämistä, mikä pikkukylässä on. Ihmiset tunteneet toisensa monien sukupolvien ajan. 

Kaupungin kiire ja meteli stressaavat. Koen, että elämä maaseudulla on paljon helpompaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi sellaiselle uudelle omakotitaloalueelle, joka on rakennettu parissa vuodessa jonkun kaupungin syrjään pellolle. Jokaisella pihalla tramppa ja kaksi autoa. Lähikauppana 24/7 Prisma. Näitä on Suomi pullollaan. En ymmärrä tällaista rakentamista ja arkkitehtuuria. 

Vierailija
2/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua Helsingin ulkopuolella, siellä ei ole mitään ja ihmiset on juntteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi sellaiselle uudelle omakotitaloalueelle, joka on rakennettu parissa vuodessa jonkun kaupungin syrjään pellolle. Jokaisella pihalla tramppa ja kaksi autoa. Lähikauppana 24/7 Prisma. Näitä on Suomi pullollaan. En ymmärrä tällaista rakentamista ja arkkitehtuuria. 

Eikös tuo ole ihan tavanomaista taajamaperhe-elämää? Vai onko se juurikin pointtisi?

Vierailija
4/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään vanhoista taloista, vanhoista asuinalueista. Olen ihan historiafani. Mun mielestä on älyttömän kiinnostavaa lukea vaikka jostakin Helsingin vanhoista kaupunginosista ja katsella vanhoja kaupunkikuvia. Mieletöntä, että joku talo on ollut paikallaan 100 vuotta ja nähnyt ties mitä sinä aikana. 

En siis muuttaisi uuteen taloon tai uudelle alueelle. Mua ei ole koskaan kiehtonut ajatus siitä, että olisin vaikka eka asukas jossakin asunnossa. Päin vastoin. 

Vierailija
5/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vantaalle

- sellaiseen 2000-luvulla rakennettuun sysirumaan laatikkokerrostaloon.

Vierailija
6/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

150km vähintään Helsingistä. 

Vierailija
7/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi mihinkään kerrostalolähiöön en omakotitalolähiöön tai muuhunkaan rivariin missä naapuri on kuulo ja näköetäisyydellä . Ehdottomasti EI on Helsinki ja kaikki lähiöt Vantaa, Keravaz järvenpää. Myös muut isot kaupungit on ehdoton ei.

Vierailija
8/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Vantaalle

- sellaiseen 2000-luvulla rakennettuun sysirumaan laatikkokerrostaloon.

Mikäs vika Vantaassa, vai pitäisikö tarkentaa asuinaluetta? Esim. Ylästö tai Kartanonkoski aivan kamalia, niinkö? Vähän sama kuin sanoisi, etten ikinä muuttaisi Espooseen, vain koska Espoon Keskus, Leppävaara jne. alkaa olla hurjia, tai ettei halua Helsinkiin, koska Kontula tms.

Isoissa kaupungeissa olisi kivempi, jos tarkennettaisiin vähän, että mikä kulma sieltä ei kelpaa (esim. jotkut ei halua ison kaupungin keskustaan, toiset ei huonomaineiseen lähiöön, kolmas ei ihan maaseudulle, neljäs ei nukkumalähiöön jne.).

Vierailija
9/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi asua ihan Helsingin ydinkeskustassa tai sen liepeillä. Sanotaanko, että Pasilasta pohjoiseen, Kulosaaresta itään ja Töölöstä länteen alkaa olla tarpeeksi kaukana

Vierailija
10/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi asua raideliikenteen varrella. Tätä pitää varmaan avata joillekin. Helsingissä pääsee matkustamaan pummilla metrossa, ratiksssa ja junassa. Eli kyydissä on eri syistä rahattomia ihmisiä ja sen kyllä huomaa. 

Vierailija
11/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkila, vanha kerrostalo. Oudot kerrostalot.

Vierailija
12/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutsavaaran Persukylässä.

Vierailija
13/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi asua pikkukylässä jossa kaikki tuntevat toisensa. Siellä voisi olla muutaman vuoden, mutta pysyväksi asuinpaikaksi en sellaista haluaisi. Muutoin uskon että kaikkialla on puolensa, sekä maalla että kaupungissa, kerrostalossa ja omakotitalossa, lähiössä ja keskustassa. Uskoisin viihtyväni kaikkialla. 

Vierailija
14/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskusta. Tuskin muuttaisin edes aseella uhattuna

Vierailija
15/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi missään nimessä asua pienessä kaupungissa tai maaseudulla. No joo, Suomessa kaikki kaupungit on pieniä, mutta sanotaanko Kuopiota tai Jyväskylää pienemmässä. Eli suomalaisittain keskikokoinen kaupunki voisi ehkä mennä. Pieni kaupunki isomman kyljessä voisi myös olla ok. Mutta ylipäänsä ahdistaa ajatus siitä että asuisi kaukana kaikesta. Päinvastoin kun moni suomalainen, niin haluan asua myös ihmisten ympäröimänä. Haluan että kun lähtee ulos ovesta niin tulee ihmisiä vastaan. Haluan että ruokakauppa on kävelymatkan päässä. Eli kaikki sellainen ahdistaa, että ollaan kaukana palveluista ja ihmisistä. Asuinmuodossa olen aika fleksiibeli, olen asunut kerros-, rivi- ja omakotitalossa ja kaikissa on mielestäni hyvät puolensa. Noista uusista laatikkoalueista pelloilla en kyllä minäkään tykkää, eli jos okt niin mielellään maisemistoltaan sellainen että ympärillä on joko puita tai vaikka erilaisia taloja, puistoa tai palveluja. 

Vierailija
16/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskusta ei kyllä enää sytytä yhtään, näin paljasjalkaisena, vaikka aikanaan kauan sitten oli magee juttu.

Ei siellä ole enää mitään. Ulkkikset tulee, keskiluokka ja kivijalkakaupat pakenee.

Vierailija
17/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petäjävesi, rivitalo, kuolemanhiljaista ja tyyntä. Lehtikään ei värähdä.

Vierailija
18/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tuhannen sarjahukuttajaskutsissa

Vierailija
19/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua pääkaupunkiseudulla, enkä myöskään millään syrjäseudulla.

Vierailija
20/34 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, täällä ei puhuttukkaan avaruusolentoystävällisistä asuinalueista :(